Výměna alternátoru na SantaFe 2.0 CRDi,r.v 2004
Napsal: 24 led 2010, 18:12
Tak jsem dnes zažil porod (To: Pepan - nebyly to ovce ). Situace mě donutila vyměnit alternátor venku na ulici. Musím konstatovat, že to nakonec i venku šlo. Díky za podporu těm co přispěli radou.
Přikládám odkaz na fotky do alba s popisy, kdyby to k něčemu někomu bylo.Je na nich vidět i důvod, proč se alternátor odebral do věčných lovišť.
http://picasaweb.google.cz/lh/sredir?un ... =SLIDESHOW
Obecný postup - plný pravý rejd, sundat kryt v podběhu, povolit matici šroubu dole a šroub vytáhnout. Dole je ještě dobrí sundat cely kryt pod motorem, protože je to k nasr....ní, když tam spadne šroub, nebo klíč a jinak se ven nedostane
Potom nahoře odpojit baterku, kabeláž k alternátoru, Sundat přední plast na nárazníku, odšroubovat intercooler, sundat horní kryt motoru, odpojit hadici mezi chladičem a termostatem. Vyšroubovat horní šroub alternátoru, odpojit hadice od toho čerpadla, co je na ose alternátoru a altík jde potom ven.
Montáž v opačném pořadí - fotky snad napoví co a jak.
Už tedy dobíjím, ale nově namontovaný alternátor je znatelně hlučnější - asi ložisko což při mém nájezdu cca 8.000 km měsíčně mě nenechává v klidu. Takže je zaúkolovaný Zdeněk,který mi snad sežene nový. Potom co jsem rozebral ten můj starý chci raději nový kus, protože pohled na zkorodované spoje mi pokazil náladu a dokážu si představit, že kus, který tam právě je může vypadat naprosto stejně. Navíc ten hluk ložiska ..... Uvidím, projedu to dva dny co mám zakázky a pokud prodejce (údajně je to jeden z nás tady na fóru ) dodrží slovo a nezlobil by se, vrátil bych ho. Klidně mu za to přidám ten můj starý na díly, jako je například to čerpadlo, nebo regulátor a vinutí. S tím nic není (měřeno a ověřeno).
Přikládám odkaz na fotky do alba s popisy, kdyby to k něčemu někomu bylo.Je na nich vidět i důvod, proč se alternátor odebral do věčných lovišť.
http://picasaweb.google.cz/lh/sredir?un ... =SLIDESHOW
Obecný postup - plný pravý rejd, sundat kryt v podběhu, povolit matici šroubu dole a šroub vytáhnout. Dole je ještě dobrí sundat cely kryt pod motorem, protože je to k nasr....ní, když tam spadne šroub, nebo klíč a jinak se ven nedostane
Potom nahoře odpojit baterku, kabeláž k alternátoru, Sundat přední plast na nárazníku, odšroubovat intercooler, sundat horní kryt motoru, odpojit hadici mezi chladičem a termostatem. Vyšroubovat horní šroub alternátoru, odpojit hadice od toho čerpadla, co je na ose alternátoru a altík jde potom ven.
Montáž v opačném pořadí - fotky snad napoví co a jak.
Už tedy dobíjím, ale nově namontovaný alternátor je znatelně hlučnější - asi ložisko což při mém nájezdu cca 8.000 km měsíčně mě nenechává v klidu. Takže je zaúkolovaný Zdeněk,který mi snad sežene nový. Potom co jsem rozebral ten můj starý chci raději nový kus, protože pohled na zkorodované spoje mi pokazil náladu a dokážu si představit, že kus, který tam právě je může vypadat naprosto stejně. Navíc ten hluk ložiska ..... Uvidím, projedu to dva dny co mám zakázky a pokud prodejce (údajně je to jeden z nás tady na fóru ) dodrží slovo a nezlobil by se, vrátil bych ho. Klidně mu za to přidám ten můj starý na díly, jako je například to čerpadlo, nebo regulátor a vinutí. S tím nic není (měřeno a ověřeno).