Stránka 1 z 1
sbíhavost?
Napsal: 14 dub 2006, 09:40
od *Karlos*
MOje lantra mi při srovnání volantu zatačí sama na pravou stranu.Byl jsem dělat sbíhavost a je prý ok.Tak čím to je?Neodbyli to?Díky
Napsal: 14 dub 2006, 10:12
od Petr_D
Karolosi, měl jsem podobnej problém na staré Vectře a taky neustále štelovali,... nakonec byl důvod docela jednoduchý. Při štelování sbíhavosti ti samozřejmě též odkontrolují tlak v pneu a seřídí, ale já měl drobný únik vzduchu, což mi odfouklo za týden tak 0,2-0,5 a pak se zastavilo.
Doporučuji ti někde přes POŘÁDNÝ (ne ty baumaxovské,...) odkotrolovat.
POkud i toto bude v pohodě, tak fakt nevím.
Petr
podvozek
Napsal: 14 dub 2006, 12:05
od rade622
Každý manometr / tlakoměr / u každé pumpy by měl mít podle zákona ověření. Takže tlak změř u pumpy a musí sedět se skutečností. Pokud to skutečně táhne a geom. je dobrá, může to dělat posilovač řízení. Dej párkrát plný rejd na obě strany a uvidíš, jestli se to zlepší.
Rade622
Napsal: 14 dub 2006, 13:20
od miltic
pokud to má nafoukaný vzduchem a né plynem...
Tlak
Napsal: 14 dub 2006, 14:18
od rade622
A jaký je rozdíl mezi 1,6 atm. plynu a 1,6 atm. vzduchu? Dofukuje to stejně při úniku vzduchem u pumpy, ještě mi nikdo neřekl že jezdí dofoukat kola plynem do servisu. A to by se určitě pochválili, alespoň někteří.
Rade622
Napsal: 26 dub 2006, 08:40
od Michal.Orlova
No mám stejný problém, ale jen se zimníma gumama. Teď jsem přezul na nové letní a auto najednou drží směr zase dobře. Takže to už neřeším.
Napsal: 26 dub 2006, 08:47
od XMira
Jaky tam mas pneu? Cim sirsi pneu, tim vic ma auto tendenci tahnout tam, kam je naklonena silnice. Docela to je znat i u vyjetych koleji od kamionu. Zkus nekdy kousek jet v protismeru, kde je silnice odklonena doleva a uvidis.
Re: Tlak
Napsal: 26 dub 2006, 09:23
od Vita
rade622 píše:A jaký je rozdíl mezi 1,6 atm. plynu a 1,6 atm. vzduchu? Dofukuje to stejně při úniku vzduchem u pumpy, ještě mi nikdo neřekl že jezdí dofoukat kola plynem do servisu. A to by se určitě pochválili, alespoň někteří.
Rade622
Ahoj
Rozdil v tom neni, ale plyn ma porad stejny tlak, i pri vyssi teplote .. coz u vzduchu neni pravda ...
Ja to na lantre nemam, ale otec na favoritu jo ... jezdi tlak kontrolovat do pneuservisu ...
Kontrola i dofukovani plynem je zdarma ...
Prvni nafoukani stoji 50 kc
Napsal: 26 dub 2006, 11:56
od Vláďa
Když obuju zimáky tak mi mírně táhnou doleva, letní gumy zase mírně doprava. Nerozumím tomu - tlak v pneu OK.
Napsal: 26 dub 2006, 13:08
od Bruno
Já mám zkušenost, že stačí, aby gumy byly ojeté každá trochu jinak co do celkového obvodu, a už se to projeví na poloze středu volantu, či táhnutí na jednu stranu. Ono to auto je jako trochu na jedné straně níž a pak to může táhnout na jednu stranu. U jiných aut mě to nedělalo, ale u Lantry ano a divili se tomu i v pneuservise, až jeden starží řízek říkal, jó u Lantry je to tak, je na to citlitvá. Zkus zaměnit levé kolo s pravým a uvidíš jestli se to srovná a nebo to potáhne na druhou stranu. Já jsem to tak srovnal.Vlastní sbíhavost si ale nechej udělat každopádně, pozor na huštění gum a na správné zablokování volantu na přesném středu.Často to odrbávají.
Napsal: 26 dub 2006, 13:14
od Vláďa
Vláďa píše:Když obuju zimáky tak mi mírně táhnou doleva, letní gumy zase mírně doprava. Nerozumím tomu - tlak v pneu OK.
Doplňuji - pneu mám ojeté rovnoměrně, volant při rovné jízdě je OK.
Táhlo mi to i při nových gumách. Není to tak hrozné, že by mi to tahalo ruce, ale mírně to táhne.