Diagnostika po domácku
Napsal: 29 led 2010, 17:06
Dovolil jsem okopírovat pár příspěvků od Jama a udělat z toho jedno téma.
Takže tady je návod jak si doma udělat diagnosti bez použití PC a potřebných programů.
Chce to jenom spojit vývod 15 (L-wire) a 4 (GND) na cca 4 sekundy v konektoru, který je pod palubovkou vlevo dole (viz obr1 - konektor), pak začne blikat 2222(blik .. blik .....blik .. blik ...... blik..blik.......blik..blik......................................blik..... atd), pak se to spojí znova na cca 4 sekundy a začnou běhat kódy až do doby kdy to vybliká 3333(konec). Chyba bliká pomocí check enginu.
Chyba se vymaže tak, že se odpojí na nějakou dobu baterku (15s). Po resetu jednotky se nestojí na volnoběh, prostě se normálně jezdí. Ecu si upravuje mapy v celým rozsahu otáček a zatížení, takže je zbytečný to trápit na stojáka. Když 15 minut volnoběhu, tak proč ne 15minut s 3/4 plynem a 5500ot? Diagnostika v servisech je většinou o ničem, pokud se jedná jenom o přečtení závad jednotky(a inkasování 500kč). Něco jinýho je, když to napíchnou všechno na osciloskop, pokud ale vůbec ví, co to je.
Check Engine mají všichni (J2, Coupé), akorát žárovky se dávaly jenom do australských verzí.
Takže tady je návod jak si doma udělat diagnosti bez použití PC a potřebných programů.
Chce to jenom spojit vývod 15 (L-wire) a 4 (GND) na cca 4 sekundy v konektoru, který je pod palubovkou vlevo dole (viz obr1 - konektor), pak začne blikat 2222(blik .. blik .....blik .. blik ...... blik..blik.......blik..blik......................................blik..... atd), pak se to spojí znova na cca 4 sekundy a začnou běhat kódy až do doby kdy to vybliká 3333(konec). Chyba bliká pomocí check enginu.
Chyba se vymaže tak, že se odpojí na nějakou dobu baterku (15s). Po resetu jednotky se nestojí na volnoběh, prostě se normálně jezdí. Ecu si upravuje mapy v celým rozsahu otáček a zatížení, takže je zbytečný to trápit na stojáka. Když 15 minut volnoběhu, tak proč ne 15minut s 3/4 plynem a 5500ot? Diagnostika v servisech je většinou o ničem, pokud se jedná jenom o přečtení závad jednotky(a inkasování 500kč). Něco jinýho je, když to napíchnou všechno na osciloskop, pokud ale vůbec ví, co to je.
Check Engine mají všichni (J2, Coupé), akorát žárovky se dávaly jenom do australských verzí.