Stránka 1 z 1
rozdiel 2,4 a 2,7V6
Napsal: 06 úno 2010, 21:22
od celru
Nazdar. Uvažujem o kúpe santa fe 2,4 alebo 2,7 V6. chcel by som ho kúpiť z LPG alebo ho dám dodatočne namontovať. Ktorý motor je lepší čo sa týka životnosti , poruchovosti, údržby , ceny a dostupnosti náhradných dielov ? Aký je rozdiel v spotrebe pohonných hmôť ? Rozdiel medzi automatom a manuálom veľmi neriešim. Aký je rozdiel v dynamike a kultivovanosti ? Diesel som už vopred zamietol - jazdím denne krátke - vzdialenosti / 4 km tam a späť 1 až 2 x denne/ raz za čas aj dlhšie vzdialenosti. Niekde som čítal , že niektoré fečka maju aj samosvorný diferenciál - o ktorú výbavu ide ?
Re: rozdiel 2,4 a 2,7V6
Napsal: 07 úno 2010, 00:54
od black_sheep
resim uplne to same. lantre jeste davam rok, rok a pul a nahradime ji S.F. rozhodovani diesel, benzin jsem jednoznacne i s pritelkyni strhnul na stranu benzinu, s tim, ze ho predelame na LPG. co jsem tak zjistoval, tak 2.4 zere tak 11,5 a 2.7V6 tak o litr vic. oboji by se dalo i na benzin, ale pac by tohle mel bejt hlavni tahoun a coupe bude jen auto pro zabavu, bude plyn na 80%. zatim jsem zkousel jen tu 2.4R4 a prekvapilo me to.
jede fakt pekne i pri te hmotnosti, no v podstate motor z lantry/coupecka v S.F.
na suchu to nebude velky zavodnik, ale v zime a na mokru pri sve trakci je plne dostacujici. jeste nekdy zkusim 2.7V6, ale nejspis se stejne rozhodneme podle stavu pro lepsi kousek za slusnou cenu. ten motor znam z coupe - je to ten samy co v novejsim coupe a sonate - tam znel mooc pekne. jedine co mi na 2.4 vadi ze o sobe dava vcelku vedet, ale neni to nic extra strasnyho. to CRDi je urcite porad hlucnejsi - hlavne ma o 20kW min.
osobne teda jeste nevim - zajimaji me take vase nazory, ale podle me to vyjde skoro nastejno jestli 2.4/2.7, ale rekl bych ze na udrzbu bude ta 2.4ka jeste levnejsi. otazka je, jestli predelane v LPG, kdy to auto bude slouzit velice usporne, ma cenu setrit a neuzivat si motoru V6
Re: rozdiel 2,4 a 2,7V6
Napsal: 07 úno 2010, 10:04
od Hujer
Jeste je motorizace 3,5!Je to invidualni dovoz z USA.
Re: rozdiel 2,4 a 2,7V6
Napsal: 07 úno 2010, 11:10
od zdenek76
- spotřeba 2.7 v reálu o cca 2 litry větší
- dynamiku má lepší 2.4 především kvůli manuální převodovce
- vyšší maximálku má 2.7, 2.4 končí na cca 175 km/hod
- kultivovanost chodu motoru samozřejmě na straně šestiválce
- 2.7 má lepší spojku, 2.4 dostala lepší spojku až po faceliftu r.2005
- údržba a spolehlivost u obou motoru jedinečná, u 2.4 nebudeš o motoru prakticky vědět neb jak už zmínil black_sheep je to osvědčený agregát, který nemá mouchy. U 2.7 jsem zaregistroval jen cvakající zvihátka ventilů.
Neměly samosvorný difereciál, ale diferenciál s omezenou svorností LSD. Prakticky se vyskytoval jen u nejvyšších výbav, u těch nižších byl pouze za tučný příplatek.
O zmiňovaném motoru 3.5 V6 nemá cenu uvažovat, výkonově na tom není o moc lépe než "evropská" 2.7 V6 a přitom žere dle amerických tradic.
Re: rozdiel 2,4 a 2,7V6
Napsal: 07 úno 2010, 11:54
od black_sheep
na ty zdvihatka ventilu jsem slysel uz ohlasy z vice stran... to neni prijemna zavada, aby to pak znelo jako renault
jinak dovoz z ameriky nechci ani zadarmo
2.7 ma vlastne jen automat, takze odpadaj problemy se spojkou. nicmene jsem nevedel ze po roce 2005 ma 2.4 nejakou lepsi. (opravdu lepsi?) no, beztak jsem si rikal ze S.F. prvni generace bude nejlepsi z poslednich let vyroby, kdy uz bylo vsecko vychytane.
jinak jsem mel pocit, ze LSD meli vsecky s.f. mimo tech zakladnich modelu