Stránka 1 z 1

přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 08 úno 2010, 18:06
od muffik
Neví náhodou někdo jakým způsobem se přiřazuje přední náhon u Terracanu?Je mně jasné že podtlakem,ale potřeboval bych vědět zda se ještě nějakým způsobem odpojují poloosy,nebo má volnoběžky v kolech či v diferáku.Ptám se protože vyrábím automatické uzávěrky diferenciálu,mám požadavek na Terracan a nevím zda to z principu bude vůbec možné.

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 08 úno 2010, 18:27
od ivan kuschall
Za kolik děláš uzávěrku ale ta automatická se mi nezdá
je hnanej zadek takže by to tam mělo jít, a volnoběžky jsou v kolech

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 08 úno 2010, 18:30
od ivan kuschall
A ta tvoje uzávěrka je stabylně uzavřená a v zátáčce se odpojuje

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 08 úno 2010, 19:56
od muffik
Ano je to ta zubová,můžeš se podívat na www.axlelock.cz

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 08 úno 2010, 20:04
od muffik
ivan kuschall píše:Za kolik děláš uzávěrku ale ta automatická se mi nezdá
je hnanej zadek takže by to tam mělo jít, a volnoběžky jsou v kolech
Uzávěrku děláme za 12 000,-kč.Volnoběžky to má v kolech automaty jako třeba Pajero?Nebo mechanické/to ale asi ne/.Novější Hilux má zase rozpojovanou jednu poloosu.Kia Sorento má zase nějakou volnoběžku v předním diferáku.V těch novějších modelech se už tolik nevyznám,každý rok se tam vymýšlí nové a většinou divné věci.

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 09 úno 2010, 09:53
od ivan kuschall
Ahoj, koukám že tady si jako mufík, ale jinak o tobě vím že jsi matule mám pravdu
jinak ty volnoběžky nejsou mechanický, nevylejzám z auta a nenatáčím ,zatím sem stím nic nedělal, fungujeto. O té uzávěrce uvažuji už dva roky, nebylo by lepší nechat vzadu samosvor a dát ji na předek, jakej máš názor

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 09 úno 2010, 09:56
od zlatak
v 4x4 jsem amater, ale tohle je podobný aussie locker - je to tuším stejnej princip jen jiná firma....
je pravda, že její účinnost je lepší než dif s omezenou svorností, ale občas to klape když nechceš...myslím....cenově je dostupnějíš než klasická - podtlaková či elektronická např. ARB, ale ta je o jinejch penězích - i když dle mýho v terenu bych preferoval právě to, protože si to zapneš a vypneš dle potřeby....

no, já budu rád, když dám dokupy banálnější věci... :lol:

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 11 úno 2010, 07:08
od muffik
ivan kuschall píše:Ahoj, koukám že tady si jako mufík, ale jinak o tobě vím že jsi matule mám pravdu
jinak ty volnoběžky nejsou mechanický, nevylejzám z auta a nenatáčím ,zatím sem stím nic nedělal, fungujeto. O té uzávěrce uvažuji už dva roky, nebylo by lepší nechat vzadu samosvor a dát ji na předek, jakej máš názor
Matulee je můj syn,děláme spolu.Jestli se nic nezapíná,musí tam být nějaký systém který rozpojí poloosy,buď volnoběžka v difu,nebo mechanicky podtlakem.Tu volnoběžku má např.KIA Sorento.Uzávěrka dopředu a vzadu samosvor je dobré řešení,mám to tak na toyotě LC a funguje to dobře.

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 11 úno 2010, 07:22
od muffik
zlatak píše:v 4x4 jsem amater, ale tohle je podobný aussie locker - je to tuším stejnej princip jen jiná firma....
je pravda, že její účinnost je lepší než dif s omezenou svorností, ale občas to klape když nechceš...myslím....cenově je dostupnějíš než klasická - podtlaková či elektronická např. ARB, ale ta je o jinejch penězích - i když dle mýho v terenu bych preferoval právě to, protože si to zapneš a vypneš dle potřeby....

no, já budu rád, když dám dokupy banálnější věci... :lol:
Ano.Princip je stejný jako u aussie.My však vyrábíme hlavně typy které ausiie nedělá.Už jsme ale nahrazovali právě aussie tou naší,protože aussie nefungovala tak jak měla.Bylo to spíš vinou špatné montáže.Já jsem měl taky ausiie a občas blbla.Teď mám naši a není problém.Co se týká řazené uzávěrky,má své pro i proti,zrovna tak jako automat.Když ji řadíš je už většinou pozdě,a musíš zastavit.Další problém nastává při vyřazování.V zimě zamrzne pravidelně vzduch a jsi bez uzávěrky.

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 12 úno 2010, 17:50
od ivan kuschall
Mám ještě jeden dotaz jestli můžu, když by to bylo na předku v dyfu a jedeš poměrně rychle 120 a vejš jak se to chová a co v zatáčkách
v terénu když jedu rovně tak to bere na 100%
když ale jedu v terénu a zatáčím tak je výkon ale v čudu

Re: přiřazování předního náhonu a automatická uzávěrka difu

Napsal: 14 úno 2010, 11:06
od muffik
Tento systém je určen pro použití pouze na nezpevněném povrchu,tj.terén eventuelně sníh a led.Při jízdě po asfaltu se přední náhon vypíná a uzávěrka tudíž není v záběru.Pokud má Terracan systém pro jízdu 4x4 po asfaltu,montáž není možná.A nemyslím si že by se v terénu dalo jet víc než 120 bez toho že by něco upadlo.Mám samozřejmě na mysli seriové vozy,ne speciály.U vozů s trvalým 4x4 je možná montáž pouze na zadní nápravu,např. Land Rover.