pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
Ahoj lidi.Jsem čerstvý majitel tohohle stroje.Moc se mi libí a zatím fajn,až na pár drobností.Koupil jsem ho v bazaru.(perla-předchozí majitel Luděk Sobota:-).Nicméně jsem byl zvyklý na Japonce.Projel jsem celé forum a hodně se tu píše o cukání motoru,kde jsou většinou vadné kabely,nebo svíčky.Postřehl jsem při volnoběhu něco podobného.lehce to se mnou v kokpitu hází.Ale žere normálně 10 a odpich taky celkem má takže mi nepřijde že by makal bez nějakýho válce.Tak mě zajímá jestli je to běžný-mírné pocukávání v kabině.Má najeto 153000.a byl před tím servisován až do 130 v origo servisech.v 90 mam zjisteno ze se menil rozvodak tak me zajima jestli doporucujete vymenit nebo jestli tech 90 vydrzi v klidu.sem skoro bez penez ale abych po 14 ti dnech vyhodil motor se mi taky zase nechce.jinak pocitam s vymenou filtr olej,filtr vzduch,olej,klinovy remen,svicky a lozisko uchyceni tlumice protoze vrze az hruza.Je neco zásadního co byste doporučovali vymenit nebo zkontrolovat(krome teda este brzd a rozvodu?)jezdi paradně.Pokud mi sem něco napíšete,budu Vám vděčnej.dík
- Reklama
Re: pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
Ahoj, měl jsem 2003 (stejný model) ten samý motor a auto mi cukalo při větším než malém přidání plynu do 2.000ot. Volnoběh ale držel skvěle. Po výměně kabelů, vzduchového filtru, svíček, diagnostice, která na nic nepřišla, .... jsem nechal zběžně vyčistit EGR ventil a situace se dost zlepšila. Je to práce na 10 minut a v servisu mi to udělali zadarmo. Každopádně bych první zkusil diagnostiku, abys vyloučil věci jako váha vzduchu, lambda sonda, atp. Když nic z výše uvedeného nepomůže, asi je dobré jít po drátkách od palivového filtru, přes čerpadlo, ...........
Vzpomínám si, že mi jeden docela odborník přes Hyundaie povídal, že řešil něco podobného, vyměnil půlku auta a nakonec stačilo nechat povolené víčko nádrže (aby skrz něj šlo nasávat vzduch) a bylo po problému. A nebo prej může cukání způsobovat i vadný katalyzátor, což se zjistí na emisích.
Takže abych to shrnul, u mě (ALE MĚL JSEM ASI TROCHU JINOU ZÁVADU) bylo podezření na: svíčky, kabely, vzduchový filtr, palivový filtr, cívky, lambda sonda, váha vzduchu, katalyzátor, EGR, víčko nádrže, palivové čerpadlo, bordel v nádrži, ....
Takový cukání je svině, zpravidla diagnostika nic nezjistí a člověk to musí zkoušet. Je fajn si najít zkušeného mechanika a s ním to pak holt postupně zkoušet.
Vzpomínám si, že mi jeden docela odborník přes Hyundaie povídal, že řešil něco podobného, vyměnil půlku auta a nakonec stačilo nechat povolené víčko nádrže (aby skrz něj šlo nasávat vzduch) a bylo po problému. A nebo prej může cukání způsobovat i vadný katalyzátor, což se zjistí na emisích.
Takže abych to shrnul, u mě (ALE MĚL JSEM ASI TROCHU JINOU ZÁVADU) bylo podezření na: svíčky, kabely, vzduchový filtr, palivový filtr, cívky, lambda sonda, váha vzduchu, katalyzátor, EGR, víčko nádrže, palivové čerpadlo, bordel v nádrži, ....
Takový cukání je svině, zpravidla diagnostika nic nezjistí a člověk to musí zkoušet. Je fajn si najít zkušeného mechanika a s ním to pak holt postupně zkoušet.
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Re: pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
Ad rozvodový řemen: Zkus ho vyměnit, je to otázka několika stovek. Já ho měnil v opravdových 90.000km a chybělo mi asi 12 zubů!! Takže je možné, že už nebude v nejlepí kondici a kor v ČR, kde Ti zrovna moc lidí nezaručí, že auto není stočené.
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
Re: pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
Svara ma pravdu, jako ostatne vzdy. Tu rozvodovou sadu urcite vymen! Spotreba 10l mi prijde docela dost...s dvoulitrovym mondeem jezdim za 8,7 a to opravdu nedrzim predpisy. Ale je to asi o noze. Jinak preju hodne zdaru
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Re: pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
tych 10 je mesto alebo kombinovane lebo ja sa hybem kolo 9l . shwaara mozes mi dat postup ako si cistil ten EGR a kde si ho konkretne u sonaty nasiel pomohlo by aj foto ak by si bol tak dobry prosim ta ?
accent 1,5 rv 96 65kW EX
sonata 2,0 rv 04 96kW
coupe 2,0 rv 02 102kw EX
laguna coupe rv 09 V6 dci 173kw
sonata 2,0 rv 04 96kW
coupe 2,0 rv 02 102kw EX
laguna coupe rv 09 V6 dci 173kw
Re: pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
10 je ještě OK při svižnější jízdě.
Laxo: No to bohužel nemůžu, neb Sonatu už nemám Ale je to takový ventil, na kerým je natažená gumová hadice Já ho nečistil, přišli na to v servisu
Laxo: No to bohužel nemůžu, neb Sonatu už nemám Ale je to takový ventil, na kerým je natažená gumová hadice Já ho nečistil, přišli na to v servisu
Audi A6 quattro 4.2 V8 a Bel STI-Re + AL G9RX
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
ex: Peugeot 607 2.2i
ex: Hyundai Sonata 2.0i 2003
- Mr. HYUNDAI
- *******
- Příspěvky: 11652
- Registrován: 07 kvě 2008, 12:51
- Bydliště: Lázně Toušeň
Re: pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
10 litrů je na Sonatu EF v kombinaci dobré, taky jsem tak jezdil. A co se týče škubáníčka, mám ještě jeden tip. Lehce přidřená škrtící klapka, bývá zanesená bordelem, stačí sundat hadici vedoucí od vzduchového filtru a nastříkat čepy nahoře i dole sprejem na čištění karburátorů. Mně z toho tekl doslova mazut. Toto vyčištění v mém případě problém zcela odstranilo .
Rozvoďák bych taky doporučil raději udělat.
Málem bych zapomněl. Vítej v klubu , ať Ti Sonátka slouží
Rozvoďák bych taky doporučil raději udělat.
Málem bych zapomněl. Vítej v klubu , ať Ti Sonátka slouží
25. (OPEL 2.) Astra PHEV GS line
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
24. (OPEL 1.) Mokka-e Ultimate
Re: pár dotazů pro majitele sonaty 2001 2.0 96kW
diky moc za tipy.rozvodak asi teda udelam.a zbytek co se vejde do penez.doufam ze nedojdou driv nez se pride na to co to je.zacnu vickem:-)