Stránka 1 z 3

osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 08 bře 2010, 15:15
od koloman.brutus
Zdravim,

chcel by som sa opytat aku mate osobnu skusenost s tuningom aut. Mam na mysli jednoduchy tuning, ktory pozostava z vymeny origalnych dielov za nejake ine - kvazi lepsie.

Nejde mi o vymenu vackoveho hriadela a taketo veci, ktore navysuju kW. Ide mi o veci, ktore su pozitivne na kultivovanost chodu motora a jeho zivotnost.

Urcite si chcem dat iridiove sviecky a skratit interval medzi vymenou oleja z 20 000km na min 15 000km. Dalej som rozmyslal o bavlnenom filtri trebars K&N (tie su take zname), zatial menit papierovy vzduchovy filter spolu s olejovym atd.

Menili ste nieco z toho, alebo nieco ine, nie velmi invazivne a stalo to za to?

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 08 bře 2010, 21:41
od pepan
to co píšeš..je v klidu..to asi ani není tunink podle mě,ale zkvalitnění chodu auta..rozhodně,jestli chceš ulehčit a přilepšit autu..tak to udělej..vyser se na nějaký křidýlka atd...
na to stejně nemáš auto..ani motor.nic proti :!: :idea: :mrgreen:

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 08 bře 2010, 22:12
od koloman.brutus
Presne o to mi ide. Ale ci to za tie peniaze stoji, respektive ci uvidim vysledky. Proste by som chcel pocut od niekoho, ktory sa stretol s iridiovymi svieckami (najlepsie na i20) a moze konstatovat, ze ANO skulturnia chod motora ale asi budem priebornik (aspon tu na fore). Alebo to bude len cele placebo efekt.

To iste plati o bavlnenom filtri. Viac vzduchu spolu s prachom, ktory nepriaznivo posobi na motor. Su tu taki, co to maju od napameti a s nicim takym sa nestretli? Pretoze taketo filtre my skor pridu do sportovych aut kde sa GO robi podstatne castejsie ako na tychto nasich priblizovadlach a tej troska prachu naviac sa tympadom mechanicky odstrania pri GO. Mozno sa mylim, opravte ma.

POZOR POZOR. Auto MAM!!! S motorom je to uz horsie :mrgreen: . Aj ked momentalne my na moje potreby postacuje na 120% a prave koli vytazenosti agragatu kde som mu za 6 mesiacov nadelil 18 000km a viem, ze v buducnosti to ine nebude, tak som ochotny priplatit si za kvalitne komponenty.AK TO STOJI ZA TO!

S kridelkami sa hrat nemienim ani rozoberat agregat. Nie som :twisted: S120 :twisted: TUZER . Proste to chcem docielit takouto jednoduchsou cestou. Ani si nejak nemozem dovolit odstavit auto na tyzden koli upravam.

Jedine co by som spravil je, ak sa k takejto vymene dostanem, ze si nalepim na prah pod zadne dvere z oboch stran logo firmy, od ktorej mam suciatky.

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 08 bře 2010, 22:21
od Hardcam
Tuning je to, co zlepsuje vlastnosti auta...tudiz to, co planujes, lze nazvat tuningem. Nebud zbytecne skromny...nekteri lide nazyvaji tuningem obrovsky a sileny predni naraznik a zadni cira svetla - to rozhodne neni tuning, mozna styling :mrgreen:

ad svicky a balvneny filtr - K&N filtr jsem mel a urcite to nejaky prinos melo, co se svicek tyce, i ty prispejou k lepsimu chodu motoru. idealni kombinace, jak za lepsi penize udelat primerenou paradu.

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 09 bře 2010, 00:11
od Mexican
iridiove sviecky, K&N filter... a potom sup na nejaku pumpu s pekne odlezanym palivom.. parada, to sa tie 2 extra koniky zrejme utopia v marase, ktoremu sa u nas hovori benzin ](*,)

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 09 bře 2010, 00:18
od Hardcam
Co mas porad za problem? To uz je dnes podruhe, co protestujes proti benzinu. Zavidis, ze Tvuj motor si neporadi s repkovym oleje z Tesca? :mrgreen:

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 09 bře 2010, 07:43
od koloman.brutus
Hardcam píše:Tuning je to, co zlepsuje vlastnosti auta...tudiz to, co planujes, lze nazvat tuningem. Nebud zbytecne skromny...nekteri lide nazyvaji tuningem obrovsky a sileny predni naraznik a zadni cira svetla - to rozhodne neni tuning, mozna styling :mrgreen:

ad svicky a balvneny filtr - K&N filtr jsem mel a urcite to nejaky prinos melo, co se svicek tyce, i ty prispejou k lepsimu chodu motoru. idealni kombinace, jak za lepsi penize udelat primerenou paradu.
Konecne nieco. Este sa Ta spytam na ten bavlneny filter. Ako dlho si ho mal a ci si mal s jeho pouzivanim aj nejake negativne skusenosti.
Iridiovky chcem dat - ak na druhej servisnej budu na trhu lebo momentalne nie su oficialne podporovane vyrobcom. V opacnom pripade budem musiet pozriet na typ sviecky.

Ked si mal takuto kombinaciu vo svojom aute v com si pocitil vyhody? A pristupil by si s dalsim autom znova na takuto obmenu?

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 09 bře 2010, 07:48
od koloman.brutus
Mexican píše:iridiove sviecky, K&N filter... a potom sup na nejaku pumpu s pekne odlezanym palivom.. parada, to sa tie 2 extra koniky zrejme utopia v marase, ktoremu sa u nas hovori benzin ](*,)
Kone su mi pri mojej 1.2l ukradnute. Ziadne zvysenie nepotrebujem. Aj keby som obmenenim tychto suciastok stratil 2 kone a zlepsil chod motora (co je silno nepravdepodobne) tak by som k takemuto kroku pristupil.

S benzinom mam zatial najlepsiu skusenost s Carrerou 95 od OMV. Motor stichol a pri jemnom rozjazde, ked sa prida menej plynu ako by sa malo, tak neklepe ale nejakym zazrakom sa s tym krasne pobije a vysledok je cisti, plynuly rozjazd. A od spodku lepsie taha.

Tesco benzin moje auto, pokial budem majitelom ja, NEOCHUTNA!!! [-X

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 09 bře 2010, 08:26
od Mexican
Hardcam píše:Co mas porad za problem? To uz je dnes podruhe, co protestujes proti benzinu. Zavidis, ze Tvuj motor si neporadi s repkovym oleje z Tesca? :mrgreen:
za benzin si dosad naftu, palivove clanky, LPG... palivo celkovo.. a mozno paradoxne to Tesco palivo by nebolo zle. Aj ked tatko vzdy spomina, ze sa mu zda akoby liter nebol liter (to bude ale asi len domnienka)

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 09 bře 2010, 17:23
od jirikstbk
koloman.brutus píše: Urcite si chcem dat iridiove sviecky a skratit interval medzi vymenou oleja z 20 000km na min 15 000km. Dalej som rozmyslal o bavlnenom filtri trebars K&N (tie su take zname), zatial menit papierovy vzduchovy filter spolu s olejovym atd.
Můžeš prosím tě uvést, co konkrétně si od toho slibuješ?

Bavlněný filtr tuším, že asi líp vyčistí přiváděný vzduch do motoru a zamezí oděru třecích částí, ale co přinesou ty iridiové svíčky nevím.

Ještě by mě zajímalo o cca kolik % jsou obě tyto záležitosti dražší než ty dodané :hyu: a jaká je jejich životnost oproti :hyu: . Nepotřebuji přesná čísla, stačí jen přibližné srovnání.

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 09 bře 2010, 22:37
od Hardcam
koloman: jelikoz to bylo v naftovem aute, nemohl jsem iridiove svicky pouzit. Jedine negativum bylo, ze se zvysila hlucnost motoru.
Od iridiovych svicek (mimochodem velmi casto uzivane) a K&N filtru bych si u tohoto motoru sliboval maximalne lepsi tah - respektive lepsi prubeh zrychleni. Teoreticky by se i zvuk motoru mohl stat prijemnejsim, tedy dravejsim. Jak jsi psal, narust koni asi ocekavat nelze, ale chybu rozhodne neudelas.

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 10 bře 2010, 07:49
od XMira
Teď nepíšu vlastní zkušenosti a možná budu blábolit, tak mě případně zastavte:
Co se filtru týče, tak někdo někde psal (tuším, že tady na fóru), že u atmosférického benzínového motoru to zvýšení výkonu nepřinese. Jen se změní zvukový projev (a plno lidí má pak pocit "brutálního zátaho vocpoda, voe"). Samozřejmě u turbodieslu, kde je průtok vzduchu větší, to nějaký efekt mít může. Ale vlastní zkušenost nemám.
Zrovna tak o iridiových svíčkách tu taky někdo psal, že si s nimi jeho :hyu: nerozumí.

Na druhou stranu musím říct, že po výměně svíček a filtru auto jede znatelně líp. Zvláště pak co se rozjezdů a nízkých otáček týče, takže kvalita těchhle komponent určitě důležitá je.
Můj "tuning" skončil u Alu ráfků (stejný rozměr jako plech. - potřeboval jsem jednu sadu na zimáky), kratší antény (kvůli rakvi), Nightbreaker žárovek (jezdím dost v noci), bezramínkových stěračů (stály stejně jako obyč.) a u BT HF. Takže jsem houby tuner :D

koloman.brutus: Přesně jak píše Hardcam. To, co plánuješ je 100x víc tunning, než co předvádí většina lidí. Snažíš se zlepšit technické vlastnosti auta a za to =D> . Zrovna tenhle týden jsem měl šílenou chuť se zeptat majitele Fabie "RS", jestli ty zelený bubny na zadních kolech má od Bremba. A přitom musel za všechny ty spojlery dát tolik peněz, že moh mít klidně o stupeň lepší motr....

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 10 bře 2010, 08:30
od jarik65
XMira píše: Zrovna tenhle týden jsem měl šílenou chuť se zeptat majitele Fabie "RS", jestli ty zelený bubny na zadních kolech má od Bremba. A přitom musel za všechny ty spojlery dát tolik peněz, že moh mít klidně o stupeň lepší motr....
Počkej voni dávaj na Fobie RS dozadu bubny :?: ](*,) ](*,)

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 10 bře 2010, 08:51
od XMira
jarik65 píše:
XMira píše: Zrovna tenhle týden jsem měl šílenou chuť se zeptat majitele Fabie "RS", jestli ty zelený bubny na zadních kolech má od Bremba. A přitom musel za všechny ty spojlery dát tolik peněz, že moh mít klidně o stupeň lepší motr....
Počkej voni dávaj na Fobie RS dozadu bubny :?: ](*,) ](*,)
No jasně - zelený Bremba. A fakt vostrej motor 1.2 HTP chipnutej na 160k :D :D :D
PS: jasně že né, akorát ten koumes navěsil na tu svojí stodvácu hustodémonský nárazníky a dal 205ky kola, přes který byly vidět ty přísný kotvy vzadu :wink:

Re: osobna skusenost s minitunigom

Napsal: 10 bře 2010, 10:08
od pepan
ty svíčky tam dej..filtr taky...nehled na keci..určitě to autu pomůže!
samozřejmě to nijak nezvýší výkon,ale vůbec tím nic neztratíš..naopak :idea: :!: