Stránka 1 z 1

Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 12 bře 2010, 14:55
od brick
Při rozjezdu se studeným motorem auto nejede a kouří jak komín ve spalovně. Po zahřátí již nekouří, ale při malých otáčkách stejně špatně táhne. Prý by to mohl být EGR ventil. Poraďte :cry:

Re: Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 16 bře 2010, 11:29
od sosi
No tak to je presne aj môj prípad, akurát som to vyriešil. Po naštartovaní som tiež dymil jak z komínu, čierny dym! A bol to EGR ventil, po výmene už je všetko ok. Najprv mi ho len vyčistili, ale nepomohlo. Inač tiež sa mi stáva kým sa motor zohreje, že hlavne pri rozbehu chvilu trvá kým zabere jednička, po zohriatí už je to myslím dobre.

Re: Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 17 bře 2010, 21:53
od dantasik
EGR si myslim ze nebude coudit.
Mel jsem na sonate totalka ucpany EGR a zustal pootevreny a pak i vic. Auto se dusilo a vubec nejelo - nekourilo ale. A vsecko to prislo uplne nahle ze auto celou dobu jezdilo v poho a pak jedu a nedjnou zacli litat otacky pak klesali na 0 a byl konec.

Mimo jine funkce EGR je prepousteni jiz spalene smesy zpet do valcu. Takze to by fakt z kourem nemelo nic spolecnyho si myslim ale stat se muze vsecko.

A ted kdyz by se me todle stalo znovu tak vim kde odpojit EGR a auto by melo ject :D/

Re: Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 18 bře 2010, 18:33
od sosi
dymilo načierno - výmena egr ventilu - už nedymí

Re: Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 19 bře 2010, 21:02
od DusanCZ
dantasik píše:EGR si myslim ze nebude coudit.
Mel jsem na sonate totalka ucpany EGR a zustal pootevreny a pak i vic. Auto se dusilo a vubec nejelo - nekourilo ale. A vsecko to prislo uplne nahle ze auto celou dobu jezdilo v poho a pak jedu a nedjnou zacli litat otacky pak klesali na 0 a byl konec.

Mimo jine funkce EGR je prepousteni jiz spalene smesy zpet do valcu. Takze to by fakt z kourem nemelo nic spolecnyho si myslim ale stat se muze vsecko.

A ted kdyz by se me todle stalo znovu tak vim kde odpojit EGR a auto by melo ject :D/

pokud zustane EGR otevrenej ma to za dusledek ze ti jde do sani moc spalene smesi, motor se tim zacne dusit, elektronika motoru se zachova ze prida naftu aby zvedla udusene otacky, ale jak prida tak opet zacne dusit vic, takze takhle to jde dokola az tam te nafty leti docela hodne a dusledek toho je ze to kouri jako lokomotiva

Re: Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 28 bře 2010, 04:10
od sosi
Tak zase mi to dymí načierno. Nevymenili mi celý EGR ventil, iba nejakú časť. Má s tým niekto skúsenosti? Pomôže výmena EGR ventilu?? Dik

Re: Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 28 bře 2010, 09:53
od sosi
DusanCZ píše:
dantasik píše:EGR si myslim ze nebude coudit.
Mel jsem na sonate totalka ucpany EGR a zustal pootevreny a pak i vic. Auto se dusilo a vubec nejelo - nekourilo ale. A vsecko to prislo uplne nahle ze auto celou dobu jezdilo v poho a pak jedu a nedjnou zacli litat otacky pak klesali na 0 a byl konec.

Mimo jine funkce EGR je prepousteni jiz spalene smesy zpet do valcu. Takze to by fakt z kourem nemelo nic spolecnyho si myslim ale stat se muze vsecko.

A ted kdyz by se me todle stalo znovu tak vim kde odpojit EGR a auto by melo ject :D/

pokud zustane EGR otevrenej ma to za dusledek ze ti jde do sani moc spalene smesi, motor se tim zacne dusit, elektronika motoru se zachova ze prida naftu aby zvedla udusene otacky, ale jak prida tak opet zacne dusit vic, takze takhle to jde dokola az tam te nafty leti docela hodne a dusledek toho je ze to kouri jako lokomotiva
To bude asi môj prípad. Stráca výkon. Jak pridám, tak čakám asi 3 sekundy než motor zabere, hruuuza

Re: Sa-Fé 2,2CRDi/AT kouří motor za studena

Napsal: 09 srp 2010, 22:17
od potvurka
sosi píše:
DusanCZ píše:
dantasik píše:EGR si myslim ze nebude coudit.
Mel jsem na sonate totalka ucpany EGR a zustal pootevreny a pak i vic. Auto se dusilo a vubec nejelo - nekourilo ale. A vsecko to prislo uplne nahle ze auto celou dobu jezdilo v poho a pak jedu a nedjnou zacli litat otacky pak klesali na 0 a byl konec.

Mimo jine funkce EGR je prepousteni jiz spalene smesy zpet do valcu. Takze to by fakt z kourem nemelo nic spolecnyho si myslim ale stat se muze vsecko.

A ted kdyz by se me todle stalo znovu tak vim kde odpojit EGR a auto by melo ject :D/

pokud zustane EGR otevrenej ma to za dusledek ze ti jde do sani moc spalene smesi, motor se tim zacne dusit, elektronika motoru se zachova ze prida naftu aby zvedla udusene otacky, ale jak prida tak opet zacne dusit vic, takze takhle to jde dokola az tam te nafty leti docela hodne a dusledek toho je ze to kouri jako lokomotiva
To bude asi môj prípad. Stráca výkon. Jak pridám, tak čakám asi 3 sekundy než motor zabere, hruuuza
vyměn palivovej filtr ..... mě to fungovalo