Minirecenzia - VW Golf VI
Napsal: 15 bře 2010, 21:38
Golf je myslím konkurent i30, tak snáď nebude problém hodiť krátku recenziu..
Tak som mal cez víkend možnosť otestovať posledný výdobytok nemeckej techniky alá Volkswagen Golf VI so srdiečkom 1,4 16V 59kW/80 PS..
V sobotu som s týmto autíčkom absolvoval 700km z Bratislavy do Prahy a späť. A dojmy? Veľmi zmiešané. Pravdu povediac, toľko sklamania som už dávno nezažil.
Auto bolo takmer nové, najazdené malo len 17 000km. Čo sa týka vzhľadu, ten vôbec nie je zlý, ba dokonca po istých úpravách by mi sedel... avšak akonáhle sa pozriem na interiér, prichádza obrovské sklamanie.. Celá prístrojovka je síce príjemne mäkká, ale na miestach ktorých sa v bežnom používaní auta nikto nedotýka. Tam, kde by som prijal mäkké materiály je plast tvrdý ako kameň. Asi 5 krát som si neuveriteľne udrel koleno pri nasadaní o stredový panel (dosť široký)..
Čo sa týka sedenia je úplne v pohode.. polohu si nájde asi každý.. horšie je to už pri pohľade na budíky, ktorých podsvietenie mi pripomínalo môj 13-ročný accent... Pri pohľade na celú prístrojovku sa nedá vytknúť nič čo by akokoľvek súviselo so spracovaním alebo zlícovaním dielov.. avšak tá nemecká uhľadenosť.. mal som pocit akoby som sedel v dokonalom geometrickom telese.. nikde ani len náznak hravosti... všetko tak rovnomerne uložené ako na pracovnej ploche projektanta diaľničných mostov..
Po otočení kľúčika nastáva ticho.. dnu nepočuť absolútne nič.. (príjemné).. Sprcha studenou vodou príde až po zaradení rýchlosti a zošliapnutí plynového pedála.. Márne som sa počas celých 700km snažil objaviť kde sa skrýva aspoň kúsok výkonu alebo točivého momentu.. Motor len jemne zrýchľoval približne od 1500 do 5500 otáčok, kde som mal pocit že už odchádza do večných lovíšť.. (zaujímavé na 16V).. Priemernú spotrebu sa mi síce podarilo dosiahnuť nižšiu ako udáva výrobca, avšak priemerná rýchlosť po diaľnici musela byť 90km/h a noha sa musela plynu len dotýkať.. Akonáhle som skúsil mierne normálnejšiu jazdu, priemerka sa vyšplhala zo 6,1 na 10.. a to ani nehovorím o akcelerácii z rýchlosti 120km/h.. Tam som mal pocit že môj RAPID je jednoznačne ďaleko živší.. Čo sa motora týka, maximálne sklamanie.. celá cesta bola utrpením, myslel som že ťahám niekoho na lane za sebou...
EDIT: Pre majiteľov i30.. pri 130 tachometrických to točilo cca 3400 otáčok a žralo okolo 10 - 12...
Podvozok bol vcelku fajn.. príjemne tlmil českú D1 a aj riadenie bolo veľmi presné..
Čiže celkový dojem z auta - obrovské sklamanie.. doslova tragická voľba motorizácie.. a taktiež že toto auto je určené len na jedno - odviezť z bodu A do bodu B.. čo tam po zábave..
Tak som mal cez víkend možnosť otestovať posledný výdobytok nemeckej techniky alá Volkswagen Golf VI so srdiečkom 1,4 16V 59kW/80 PS..
V sobotu som s týmto autíčkom absolvoval 700km z Bratislavy do Prahy a späť. A dojmy? Veľmi zmiešané. Pravdu povediac, toľko sklamania som už dávno nezažil.
Auto bolo takmer nové, najazdené malo len 17 000km. Čo sa týka vzhľadu, ten vôbec nie je zlý, ba dokonca po istých úpravách by mi sedel... avšak akonáhle sa pozriem na interiér, prichádza obrovské sklamanie.. Celá prístrojovka je síce príjemne mäkká, ale na miestach ktorých sa v bežnom používaní auta nikto nedotýka. Tam, kde by som prijal mäkké materiály je plast tvrdý ako kameň. Asi 5 krát som si neuveriteľne udrel koleno pri nasadaní o stredový panel (dosť široký)..
Čo sa týka sedenia je úplne v pohode.. polohu si nájde asi každý.. horšie je to už pri pohľade na budíky, ktorých podsvietenie mi pripomínalo môj 13-ročný accent... Pri pohľade na celú prístrojovku sa nedá vytknúť nič čo by akokoľvek súviselo so spracovaním alebo zlícovaním dielov.. avšak tá nemecká uhľadenosť.. mal som pocit akoby som sedel v dokonalom geometrickom telese.. nikde ani len náznak hravosti... všetko tak rovnomerne uložené ako na pracovnej ploche projektanta diaľničných mostov..
Po otočení kľúčika nastáva ticho.. dnu nepočuť absolútne nič.. (príjemné).. Sprcha studenou vodou príde až po zaradení rýchlosti a zošliapnutí plynového pedála.. Márne som sa počas celých 700km snažil objaviť kde sa skrýva aspoň kúsok výkonu alebo točivého momentu.. Motor len jemne zrýchľoval približne od 1500 do 5500 otáčok, kde som mal pocit že už odchádza do večných lovíšť.. (zaujímavé na 16V).. Priemernú spotrebu sa mi síce podarilo dosiahnuť nižšiu ako udáva výrobca, avšak priemerná rýchlosť po diaľnici musela byť 90km/h a noha sa musela plynu len dotýkať.. Akonáhle som skúsil mierne normálnejšiu jazdu, priemerka sa vyšplhala zo 6,1 na 10.. a to ani nehovorím o akcelerácii z rýchlosti 120km/h.. Tam som mal pocit že môj RAPID je jednoznačne ďaleko živší.. Čo sa motora týka, maximálne sklamanie.. celá cesta bola utrpením, myslel som že ťahám niekoho na lane za sebou...
EDIT: Pre majiteľov i30.. pri 130 tachometrických to točilo cca 3400 otáčok a žralo okolo 10 - 12...
Podvozok bol vcelku fajn.. príjemne tlmil českú D1 a aj riadenie bolo veľmi presné..
Čiže celkový dojem z auta - obrovské sklamanie.. doslova tragická voľba motorizácie.. a taktiež že toto auto je určené len na jedno - odviezť z bodu A do bodu B.. čo tam po zábave..