Stránka 1 z 1

Evap canister

Napsal: 17 bře 2010, 23:54
od Rave
Takze dnes jsem byl dotazan na evap canister a jeho odstraneni :

xxxxxxxxxx (22:48:03 17/03/2010)
treba ten evap canister ptalsem se v hyundai mechanika jestli ho tam musim mit on rekl ze jo nebo jednotka s tim pocita ze tam je a udava udaje o bohatosti smesi atd..
pak to muze cukat a buh vi co
u nas to nechce nikdo spravovat ty lantry a ti co mi delali ten motor tez nebo pry ze udellai čidla to byla nejvetsi picovina
ty stare klasikyrenault 19,felicie, fords siera at.. tam je karbec ajede se ale tu staci cidlo a nejedu a muzu hledat chybu vselijak
xxxxxxxxxxxx(22:51:22 17/03/2010)
jo ale urdzuje se tam tlak k vuli emise

399877127 (22:51:37 17/03/2010)
kde si takovou picovinu slysel?

xxxxxxxxxxxx (22:51:51 17/03/2010)
sem ti ted psal ze mi to rekl v hyundai

Tak co nam rika Wiki o Evap Canisteru
Answer

An evaporative canister is part of the evaporative system that is within the emission system. Hydrocarbons are a form of pollution that gasoline releases as it evaporates or after is is burned. While fuel is stored inside the tank, fumes build up and are retained inside this canister. The canister contains charcoal that absorbs the hydrocarbons. When the engine is started, a valve opens that allows fresh air to come in and purge the fumes (hydrocarbons) into the air intake and then into the combustion chamber for burning. I understand that more hydrocarbons are released into the atmosphere by leaving your fuel cap off, than what comes out of your tailpipe while the engine runs. If there is a leak anywhere in the evaporative system, such as a bad hose, canister leak or leaving the fuel cap loose, the check engine light will set.


ja osobne jsem EC vytahnul a nezjistil jsem zadne problemy s vozem.Je treba jen potom zacpat ten privod do saciho manifoldu a propojit ty dve trubky ktere se napojuji na ten canister.
Zadny vykon to neprida,ale mam vice mista v motorovem prostoru.A nejsem zastancem takovej kravin.
Pokud nekdo ma dukaz ze odstranením EC jsem udelal fatalni chybu kdy mohu poskodit motor (zmena afr)tak mi to napiste.Osobne ho pujdu namontovat do vsech aut a snad zavru i dilnu ze jsem debil.

Re: Evap canister

Napsal: 18 bře 2010, 08:29
od Yurii
No osobně sem to tak párkrát řešil k čemu je EVAP dobrej ale pokaždý sem se na to vybod protože sem se nedobral kloudnýmu výsledku :-k
Zjistil jsem třeba že vínový Scoupe GT 93 co měl kdysi Vláďa Bureš ho vůbec nemělo ani od výroby a přitom všechny ostatní Scoupe co mi prošly rukama ho měly. Pener zase tvrdil, že když je odpojenej PSV Purge Solenoid Valve, tak pak motor něják blbne či co ale nezkoušel jsem to. Navíc Scoue má EVAP nádržku schovanou někde kde mi ani nevadí když nd tim přemejšlim, ani nevim kde :-D Takže si to tam asi nechám :)

Re: Evap canister

Napsal: 18 bře 2010, 08:52
od Rave
Ja nerikam ze to je vec ktera musi jit z auta pryc.Jen jsem se nasral kdyz me nekdo tvrdi neco ocem vi hovno a nema to nicim podlozene.

Re: Evap canister

Napsal: 22 bře 2010, 12:26
od Dr Meduza
no ja to v kupecku taky nemam a ani sem o tom nevedel, nez sem daval novej predek
vlastne ani nevim kam ty hadice z toho vedou, ale vypadaj ze sou ucpany, tak sem to ani nijak moc nezkoumal

Re: Evap canister

Napsal: 22 bře 2010, 13:31
od Rave
do evapu ti jde 1 hadicka od nadrze(odvetrani)
z evapu druha do saciho manifoldu
z evapu treti tusim do saciho boxu

Re: Evap canister

Napsal: 30 čer 2010, 09:01
od Piskotkiller
Zdravím všechny :hyu:
Koukám že už se tady probíral ten "Evap purge valve solenoid".ale pořád sem nedošel k pochopení,včera mi to vyhodilo chybu že mám s tímto ventilem nějakej problem,tak sem demontoval a profoukl,zdal se být v pořádku,ale auto mi z toho pořád trochu škube.Mohl by mi někdo poradit,co s tím.Nwm jestli je zralej na výměnu,nebo mám vyčistit ještě něco...může mě někdo do toho trochu zasvětit.Jedná se o Scoupe
Díky :-k

Re: Evap canister

Napsal: 10 črc 2010, 14:17
od Rave
profoukni hadice a ujistise ze drzi tlak(nejsou sterele ci jinak mechanicky poskozene).
A zapojeni.Samotnej ewap nebude delat problem.