Stránka 1 z 5

Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 08:11
od Picaso
Dobrý den
Chtěů bych vás požádat o radu.Chtěl bych koupit Hyundai Santa Fe 2.0 CRDi a mám na výběr ze dvou a nemohu se rozhodnout a tak se obracím na vás.První je r.v.2002 najeto 194000km první majitel,manuální klima,nehavarováno, se závěsným zařízením a za cenu 130000,-Kč a to druhé je taky r.v.2002 najeto 120000km,kolikátý majitel jsem nezjistil,digiklima,ale po malinké nehodě(viděl jsem foto nehody a je je ťuklé na přední světlo a nárazník) - ale vše je opraveno a tento je za 115000,-Kč.
Mezi těmito se nemohu rozhodnout - co by jste mi radily vy?Pořád přemýšlím nad těmi kilometry - 120000km na 8 let staré auto je dost málo a zase 194000km to je dost a asi mě čekají rozvody a co turbo kolik vydrží.Tak vás prosím o rady či názory.Předem děkuji všem.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 13:23
od zdenek76
Máš odkazy přímo na ty auta? Jinak kilometry těžko řešit, já mám auto 4 roky a najeto 45t km :) , takže ono může být pravda těch 120 i těch 194, ale taky to může být 300. Rozvody tě čekají u obou, u těch 194t by mělo být po výměně rozvodů, takže pokud je to první majitel s prokazatelnou historií, je to plus. Nemůžeš moc špekulovat, kolik vydrží turbo, je to silně individuální, někdo má v 200t km furt původní, jinej vystřídal klidně 3. Jinak obecně u těchto motorů zkontrolovat stav vstřiků a palivové soustavy.

Jinak spíš takhle, proč diesel? Kolik toho najedeš? Když koupíš v benzinu 2.4 nebo 2.7 V6 máš daleko menší pravděpodobnost, že se ti něco na agregátu vyskládá a vysypeš do toho ranec. Navíc pořizovací cena jetého benzinu bude o něco nižší než u dieselu, kolikrát je tam už udělaná přestavba na LPG, takže ve finále jezdíš za míň než s dieslem.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 13:45
od Picaso
No co se týká toho najetí,tak cca 12 - 13 000km za rok.Nevím jestli to je dost nebo málo.Je fakt že jsem diesel nikdy neměl,ale docela mě vyděsila ta spotřeba u toho benzinu že je kolem 10l jestli se nepletu a ta nafa je 7-8l a to je trochu rozdíl.Zkušenosti s dieslem nemám a tak si rád nechám poradit.Pročetl jsem toho spoustu zde na foru a ty CRDi docela chválí.Jinak ty benzíňáky jsou podle tebe taky spolehlivý?Abych pravdu řekl,tak jsi mě malinko rozhodil a teď nevím vůbec do čeho jít.Ale jsu moc rád že se mnou někdo o tom mluví,aspoň se dozvím ještě víc.

Zde jsou ty odkazy:
http://auto.bazos.cz/inzerat/5696239/sa ... di-4x4.php
http://terenni-vozy.yauto.cz/hyundai-sa ... 30867.html

Napiš ještě prosím co si o tom myslíš,jo a ten modrej je dovoz z Francie.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 14:01
od Picaso
Jen ještě jak poznám případně že je problém se vstřiky?Je to tak jak to tu píšou,že zahřátý motor ustálím na 1500ot/min a po chvíli pokud ucítím vibrace,tak něco s nima není v pořádku.Mám pravdu nebo je to jinak?

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 14:04
od zdenek76
Mrknu na to a ještě napíšu, teď musím odběhnout. Ale když si vezmeš, že bys měl u dieselu spotřebu 8 a u benzinu (2.4) 11, tak při tvém nájezdu dělá rozdíl nějakých cca 11.000,- Kč. To máš u dieselu na jeden vstřik a kousek.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 14:20
od Mr. HYUNDAI
Mám-li být upřímný, nešel bych ani do jednoho, ten se 120.000 km má vystřelený airbag a cena je bez něj, buď to nebyla ani zdaleka malá ranka nebo nebyla první. A ten druhý má na můj vkus dost kilometrů a STK a emise končí za měsíc a kousek. S Tvými kilometry bych šel do benzínu. Ono to není jen o penězích za palivo, olejový filtr do dieselu je dražší, oleje je tam víc, věcí, které se mohou pokazit je mnohem víc atd.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 14:26
od Picaso
Dobrá tedy a kdychom se měly bavit o benzínu,tak jaký motor by jste mi doporučily? 2.4 prý je trochu slabší a dost trpí spojka a 2.7 zase papá víc - teda jestli jsem to tu dobře vyčetl.Je mi jasný že se nedá koupit 100% ideální auto,ale co je lepší.Podotýkám že jsem velmi klidný jezdec a na závodění vůbec nejsem,spíš mi jde o to,aby auto šlapalo a dovezlo mě tam kam potřebuji.Možná se ptám jako b...c,ale radši se budu ptát než něco špatně koupit.I když podle mne samotný výběr Santa Fe je záruka dobrý volby.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 14:28
od zdenek76
do prvních bych nešel určitě, bez airbagu to musela být docela šlupka, navíc volant vypadá, že má za sebou podstatně více než 120t km. Na druhý jsem ještě nekoukal

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 14:30
od Mr. HYUNDAI
Tady se řešilo dilema 2,4 vs. 2,7 https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=47&t=16823 a Rexcor má v rodině obě motorizace. Napiš mu SZ, jestli se tu neobjeví :wink:

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 14:32
od zdenek76
Picaso píše:Dobrá tedy a kdychom se měly bavit o benzínu,tak jaký motor by jste mi doporučily? 2.4 prý je trochu slabší a dost trpí spojka a 2.7 zase papá víc - teda jestli jsem to tu dobře vyčetl.Je mi jasný že se nedá koupit 100% ideální auto,ale co je lepší.Podotýkám že jsem velmi klidný jezdec a na závodění vůbec nejsem,spíš mi jde o to,aby auto šlapalo a dovezlo mě tam kam potřebuji.Možná se ptám jako b...c,ale radši se budu ptát než něco špatně koupit.I když podle mne samotný výběr Santa Fe je záruka dobrý volby.
ona i ta 2.4 docela jede :D http://www.youtube.com/watch?v=Kf_HJ-Dju5A

fičím do školky pro malou, pak napíšu více

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 15:34
od Picaso
Ještě k těm benzínům.Na internetu jsem našel recenze a to zde:
http://www.tipcar.cz/recenze-ojetin-hyu ... -1728.html

Kde přímo uvádějí - cituji:NEBRAT: 2,4i 16V (107 kW) Zážehový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, elektronické vícebodové vstřikování paliva.
Důvody: S vozem o celkové hmotnosti 2380 kg má zážehový čtyřválec plné ventily práce. Připočtou-li se k tomu ještě ne úplně nejvhodnější zpřevodování a podivné reakce na sešlápnutí plynového pedálu, tak bývá výsledkem vysoká spotřeba paliva a často také spálená spojka.

Je na tomto něco pravdy a nebo ne?

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 15:47
od Hardcam
Kdyz jsem mel zajem o koupi SF, projizdel jsem 2.4ku benzin a je fakt, ze ten motor je dobrej, az kdyz valis 100km/h a nehodlas zavodit. Rozjezdy jsou tezsi, akcelerace taky. Nemluve o 2.0 benzin, to snad nemuze byt vhodny do provozu. Kupovat oejty CRDi je sice risk, ale vstriky muzou odejit i u benzinu, na to hodne lidi zapomina. Ja CRDi prodaval, kdyz melo 202tkm poctivych (2001ka) a slape jak hodinky. Turba se neboj, neznam cloveka, co by mel treti turbo, vlastne tady nevim o cloveku, co by turbo menil. Na internetu se pise, ze vaha vzduchu a turbo je prakticky nesmrtelny. Staci jrm pouzivat dobry olej a kvalitni palivo. nenechal bych se zybtecne strasit od majitele benzinaku.
A rozhodne neni p=ravda, ze ojete CRDi jsou drazsi nez benzinaky, zrovna u Santy a Tucsona to plati naopak. Shanel jsem ojetyho Tucsona v benzinu a byly povetsinou drazsi nez stejne vybaveny nafty.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 15:55
od hlobilp

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 16:00
od Picaso
No takovej stejnej názor jsem měl a zjistil i tu.Mě to CRDi by asi sedělo víc a určitě je pravda že je třeba být při koupi hodně opatrnej ,ale to platí tak stejně i u benzínu.Ale rozhodně jsem moc rád za jakékoliv reakce a zkušenosti a pak bohužel bude asi na mě do čeho jít.

Re: Prosím o radu při koupi Santa Fe 2.0 CRDi

Napsal: 31 bře 2010, 16:27
od zdenek76
Picaso píše:Ještě k těm benzínům.Na internetu jsem našel recenze a to zde:
http://www.tipcar.cz/recenze-ojetin-hyu ... -1728.html

Kde přímo uvádějí - cituji:NEBRAT: 2,4i 16V (107 kW) Zážehový řadový čtyřválec, šestnáctiventilový rozvod DOHC, elektronické vícebodové vstřikování paliva.
Důvody: S vozem o celkové hmotnosti 2380 kg má zážehový čtyřválec plné ventily práce. Připočtou-li se k tomu ještě ne úplně nejvhodnější zpřevodování a podivné reakce na sešlápnutí plynového pedálu, tak bývá výsledkem vysoká spotřeba paliva a často také spálená spojka.

Je na tomto něco pravdy a nebo ne?
Tohle jednou kdosi napsal a pak to od něj všichni přebrali aniž by se tím někdo zabýval. Já jsem možná zaujatej, ale 2.4 není slabý motor, ze všech v ČR dostupných motorizací má nejlepší zrychlení i dynamiku jízdy, v těchto parametrech mu sekunduje pouze americká 3.5 V6.

Jak často pojedeš s plně naloženým vozem tj. s celkovou hmotností 2.380kg? To je další zavádějící novinářské vyjádření. Pohotovostní hmotnost 2.4 je cca 1.650 kg, s řidičem dejme tomu 1.730 kg, což je setsakra rozdíl oproti 2.380 kg. Když diesel s o 25kW slabším motorem naložím na 2.380 kg, tak to taky nebude žádný střelec. Samo, když kupuju Santíka jako dodávku a budu ho furt vozit po střechu naloženej s přívěsem za prdelí, tak sáhnu po dieselu.