Starex 4x4
Napsal: 02 dub 2010, 11:16
Sakra založil sem nové téma, snad to nevadí. Stejně už to začalo být nepřehledné.
Nazdar chlapi dlouho sem tu nebyl a sem příjemně překvapen jak si tu hezky píšete.
Mám Hyundai H1 4x4 starex 2,5 CRDi, r.v. 2003. Opravdu prodaný v ČR Hyundai Butovice i podle jejich záznámu VIN. Sem II. majitel. Chci se podelit o radost z auta a nejaké zkušenosti. Po koupi byl obutý do zimních avšak děsivě ojetých 215/85R15 a jako nováček sem jezdil za 9-10 litrů smíšený provoz, pak sem ho přezul na BF Goodrich All Terein 235/75R15, trochu sem mu začal šlapat na krk a hed jezdim za 11 l/100km.
Z pohonem sem si taky užil svoje. Začalo to tím že se na mě rozsvítili kontrolky HI a LO současně a předek se ne a ne přiřadit. Po totálním fiazku v Č.B. hyundai, kde ti neochotní diletanti s tisícem výmluv nebyly schopni mi říct co se děje, sem se obrátil na Offroad Č.B. Začalo svítat na lepší časy. Podezírali jsme disconect, tedy odpojovač poloos vedle předního difu. (dost složitá operace)Ten byl v pořadku. V nepořádku bylo servo přiřazující přední kardan. Elktrikář se v tom pošťoural a bylo to. Po měsíci se problém opakoval a při větší péči věnované servu se zjistilo vadné gufero právě od serva do skříně, unikající olej protékal do serva a znečiěťoval snimače polohy. Po výměně gufera a sestavení vše chodí na 100%. Jestli má někdo problém s přiřazením předku v zimě nejspíš mu zamrzá el.podtlakový vetil ovladající píst diskonektu. Voda se tam dostane vzdušnou vlhkostí a zkondenzuje.
Jistá nervozita pohonu 4x4 na pevném podkladě je způsobená absencí mezinápravového difu. Důrazně varuji!!! Nejezděte 4x4 na asfaltu a do plného rejdu snad nikdy. jednak na asfaltu je vám 4x4 na nic a za druhé rozdíl v délce dráhy vnějšího predního a vnitřníh zadního kola v zatáčce je tak veklý že vám kolo z menší trakcí proklouzne nebo přervete poloosu. na nezpevněném povrchu je to jedno.
V terénu je to myláček, kam sem ho poslal tam projel, i když ne hned na poprvé. Mrkněte na youtube- Starex 4x4 uživatel Offkajda.
Taky sem se tu dočetl o úmyslu vyrazit se starexama na výlet. Sem rozhodně pro mezi přáteli není nikdo se schopnou 4kolou a jet někam sám je přinejmenším nezodpovědné.
Na autě už sem stihl menší úpravy: 1. vyhodil sem nesmyslné plastové kryty podvozku a nahradil je trochu odolnějšim hliníkovým vlastní výroby. 2. přizvedl nebo vlastně zkráti nástupní prahy, teď sou o 3,5cm víš a na přejezdech je to hned znát (dřív sem občas drhul až sem je utrhl ) 3. odstanil sem originál přední ochraný rám (jestli se tomu tak dá říkat) a upravil sem si nerezový Bureš z jedné bouračky. 4. světla:2x přídavná dálková v rámu, 4x přídavná dálková v nerez rampě na střeše, výměna idiotsky umístěné zadní mlhovky a přidání pomocného couvacího a nakládacího světla za sklo zadních dveří. A pár blbůstek jako sklonoměr, kompas, teploměr a pod. Časem zkusim dodat foto.
Teď se v úpravách chci přesunout dovnitř vyházet sedačky a udělat důstojné spaní pro dva lidi.
Velkou inspirací mi byli stránky Allrad-starex.de
Nazdar chlapi dlouho sem tu nebyl a sem příjemně překvapen jak si tu hezky píšete.
Mám Hyundai H1 4x4 starex 2,5 CRDi, r.v. 2003. Opravdu prodaný v ČR Hyundai Butovice i podle jejich záznámu VIN. Sem II. majitel. Chci se podelit o radost z auta a nejaké zkušenosti. Po koupi byl obutý do zimních avšak děsivě ojetých 215/85R15 a jako nováček sem jezdil za 9-10 litrů smíšený provoz, pak sem ho přezul na BF Goodrich All Terein 235/75R15, trochu sem mu začal šlapat na krk a hed jezdim za 11 l/100km.
Z pohonem sem si taky užil svoje. Začalo to tím že se na mě rozsvítili kontrolky HI a LO současně a předek se ne a ne přiřadit. Po totálním fiazku v Č.B. hyundai, kde ti neochotní diletanti s tisícem výmluv nebyly schopni mi říct co se děje, sem se obrátil na Offroad Č.B. Začalo svítat na lepší časy. Podezírali jsme disconect, tedy odpojovač poloos vedle předního difu. (dost složitá operace)Ten byl v pořadku. V nepořádku bylo servo přiřazující přední kardan. Elktrikář se v tom pošťoural a bylo to. Po měsíci se problém opakoval a při větší péči věnované servu se zjistilo vadné gufero právě od serva do skříně, unikající olej protékal do serva a znečiěťoval snimače polohy. Po výměně gufera a sestavení vše chodí na 100%. Jestli má někdo problém s přiřazením předku v zimě nejspíš mu zamrzá el.podtlakový vetil ovladající píst diskonektu. Voda se tam dostane vzdušnou vlhkostí a zkondenzuje.
Jistá nervozita pohonu 4x4 na pevném podkladě je způsobená absencí mezinápravového difu. Důrazně varuji!!! Nejezděte 4x4 na asfaltu a do plného rejdu snad nikdy. jednak na asfaltu je vám 4x4 na nic a za druhé rozdíl v délce dráhy vnějšího predního a vnitřníh zadního kola v zatáčce je tak veklý že vám kolo z menší trakcí proklouzne nebo přervete poloosu. na nezpevněném povrchu je to jedno.
V terénu je to myláček, kam sem ho poslal tam projel, i když ne hned na poprvé. Mrkněte na youtube- Starex 4x4 uživatel Offkajda.
Taky sem se tu dočetl o úmyslu vyrazit se starexama na výlet. Sem rozhodně pro mezi přáteli není nikdo se schopnou 4kolou a jet někam sám je přinejmenším nezodpovědné.
Na autě už sem stihl menší úpravy: 1. vyhodil sem nesmyslné plastové kryty podvozku a nahradil je trochu odolnějšim hliníkovým vlastní výroby. 2. přizvedl nebo vlastně zkráti nástupní prahy, teď sou o 3,5cm víš a na přejezdech je to hned znát (dřív sem občas drhul až sem je utrhl ) 3. odstanil sem originál přední ochraný rám (jestli se tomu tak dá říkat) a upravil sem si nerezový Bureš z jedné bouračky. 4. světla:2x přídavná dálková v rámu, 4x přídavná dálková v nerez rampě na střeše, výměna idiotsky umístěné zadní mlhovky a přidání pomocného couvacího a nakládacího světla za sklo zadních dveří. A pár blbůstek jako sklonoměr, kompas, teploměr a pod. Časem zkusim dodat foto.
Teď se v úpravách chci přesunout dovnitř vyházet sedačky a udělat důstojné spaní pro dva lidi.
Velkou inspirací mi byli stránky Allrad-starex.de