Optimalni otacky

Pokec o všem, co se jinam nehodí.

Moderátoři: Farrael, Moderátoři

Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Optimalni otacky

Příspěvek od Accentdevil »

Snad to tady nikde neni a neprijde to nikomu jako zbytecne tema, ale me zajimaj Vase nazory a nebo jestli se daj podle neceho urcit optimalni otacky, v jakem rozmezi je dobre jezdit atd...

Napriklad kdyz porovnam tyhle dve auta:

Mazda Xedos 1,6 16ventil 79Kw max vykon pri: 6200 ot/min max kroutak: 138 Nm při 3600 ot/min
Hyundai Accent 1,3 12ventil 62Kw na 62kw nemuzu najit :( na 55Kw to je 5000 ot/min a kroutak 119 Nm při 3100 ot/min

S accentem jsem u radil u 2,5tisicich, ale s mazdou si porad nevim rady a prijde mi ze musim tocit vice, je mi jasne ze motory jsou jinak stavene, ale presto se na to zeptam a trochu to rozeberu. Ja jsem prave zvyklej z accenta radit docela brzo a mazde to nesvedci podle zvuku, tak tocim vic. Me prave prijde, ze kdyz tocim vic jak tech 3,5-4 tak si myslim, ze spotreba uz je dost velka, ale nevim jak to zjistit. Napriklad mamky pritel ma oktavku 1,6 75kw a ten bezne jezdi v rozmezi od 3 az 5 tisic otacek a spotrebu ma kolem tech 7mi litru. Tak bych chtel vedet jak to funguje a v jakem rozmezi jezdite take Vy.

Pokud to nekde je tak se omlouvam, hledal jsem, ale jen chvilinku :lol:
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Reklama
 

Uživatelský avatar
Hardcam
*******
Příspěvky: 22823
Registrován: 12 dub 2005, 20:04
Bydliště: Slaný

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Hardcam »

Ja radim pomerne brzo, kolem (spis pod) 3000otacek. Vykon staci a spotreba idealni. Kdyz je potreba vetsi vykon, radim logicky pozdeji...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG

Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Uživatelský avatar
-JxD-
***
Příspěvky: 616
Registrován: 28 pro 2008, 22:01
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od -JxD- »

Když jedu klidně a nepotřebuju nijak zrychlení, tak klidně na těch 2500, jinak tak ty 3000 a když mám chuť na sportovnější jízdu, tak mezi 3000 a 4000....víc sem nikdy na ulici neměl potřebu :) (na letišti zrychlení je věc jiná - to by mě taky zajímalo, jestli se má na co největší zrychlení a výkon řadit pokud možno v otáčkách, kde to má největší krouťák, nebo vejš čí míň)
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Accentdevil »

Ja takhle taky s accentem jezdil, proste 2500 jsem klidne radil, jakmile to bylo nad 3tak rev a zralo to, ale po presednuti do Mazdy citim, ze to te Mazde nedela dobre, ze potrebuje vic tocit, od 2500-2800 tahne tak nejak normalne, pod tyhle otacky se mi zda, ze se mazda trochu trapi, ale potom je to zase na ukor spotreby, ja nevim, tak se ptam, nekd ejsem cetl, ze 16ventilove motory se musi vic tocit a taky ze Japonci si libovali ve vysokootackovych motorech, tak mozna proto se musi vic vytacet...ale porad mi vrta v hlave ta oktavka, ten jezdi opravdu v rozmezi od 3az5 tisic otacek...jen me zajima na cem to zavisi taky kde je ten ideal... :)
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
-JxD-
***
Příspěvky: 616
Registrován: 28 pro 2008, 22:01
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od -JxD- »

Jako to že japonci maj rádi hodně otáček je pravda :) ale nevim jak je to přesně u mazdy, poptej se na druhym klubu =)
jinak měl accent taky tak krátkou převodovku, jako třeba scoupé? tj. na pětku 100kmph při cca 3100rpm? to je věc, která mi trochu vadí, že po dálnici max 110-120kmph, víc to pak řve a žere....fakt by to tu šestku chtělo....
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Accentdevil »

Ten druhej klub je mrtvej :? tam to moc nezije, spis vubec, jsou tam lidi co radi poradi, ale je to tam celkove mrtvy a nic se nedozvim :( s Mazdou tocim na 100ku taky tech 3000otacek, rekl bych ze i presne, ale radeji vyzkousim presne at nekecam bludy...s Accentem uz ani nevim :lol:
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
R.e.d.m.a.n.
**
Příspěvky: 480
Registrován: 20 úno 2009, 16:07
Bydliště: Sokolov
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od R.e.d.m.a.n. »

-JxD- píše:Jako to že japonci maj rádi hodně otáček je pravda :) ale nevim jak je to přesně u mazdy, poptej se na druhym klubu =)
jinak měl accent taky tak krátkou převodovku, jako třeba scoupé? tj. na pětku 100kmph při cca 3100rpm? to je věc, která mi trochu vadí, že po dálnici max 110-120kmph, víc to pak řve a žere....fakt by to tu šestku chtělo....
jj tak nak to bude nemam otackomer (socka no) , ale idealne tak tech 110 , pak leze spotreba i je vic slyset motor
/-/Yundai Accent 1997 , třídvéřko , 1.3i 12 ventil , tmavě červený , uz to valim přes 205 000
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Accentdevil »

Ale to jsou porad domenky :wink: ja bych se chtel prave dozvedet jaky jsou ty optimalni otacky, jak se to vubec urcuje atd...kazdej ma svuj styl, je mi to jasny, ale urcite neplati, cim mensi otacky tim mensi spotreba kdyz to budes furt trapit nekde na 1500 otacek a budes tomu slapat, nekde jsem i cetl, ze je dobre radit u max krouticiho momentu, ale uz nevim proc...nebo jako JXD ´´to by mě taky zajímalo, jestli se má na co největší zrychlení a výkon řadit pokud možno v otáčkách, kde to má největší krouťák, nebo vejš čí míň´´ Me by to zajimalo take, treba jestli na odpich je dobre to drzet na max kroutaku a odpichnout to od nej nebo jak :)

Je to takovy mleti o nicem, ale tak pokec ne :)
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
black_sheep
Moderátor
Příspěvky: 6616
Registrován: 17 čer 2007, 18:39

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od black_sheep »

optimalni otacky benzinu jsou mezi 2-3tis otackama pro konstatni jizdu... motor bude mit dobrou spotrebu, je tichy.. idealni. kdyz ale potrebuju zrychlit tak urcite netrapim motor v takhle nizkych otackach a plnym plynu, proste podradim a tocim to az kam potrebuju - coupe/lantra az 6.000 otacek. pod 2tis netrapit, jen tak lehounce kdyz je potreba, ale rozhodne ne.

naftaky, kdyz musim ridit, tak pouzivam jako spotrebitel, takze to neresim a slapu tomu obvykle na krk furt :lol: a jsou taky benziny ktery jsou tupy a mdly, s tema je potreba jezdit jinak - ty neresima nebavej me. :-) to je ale spis u evropskejch aut nebo malejch objemu celkove...

JxD - radit lehce za maximem vykonu, kdyz je to dobre zprevodovany, tak po prerazeni jsi na maximalnim kroutaku a v tomhle rozmezi se drzet.. ale vsak to musis cejtit ne? :mrgreen:
I cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Dr Meduza »

V sonate to automat pri klidny jizde drzi tak na 1500 +-200 (po meste i mimo mesto, na dalnici tak 2000-2500), pri rozjezu tak 2000 a kdyz na to slapnu vic tak to de tak k 2500 ale to si pripadam jak silenej zavodnik protoze vsichni este hledaj radici paku a ja uz sem pryc :D/
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Uživatelský avatar
pepan
*******
Příspěvky: 8540
Registrován: 07 úno 2009, 19:13
Bydliště: LIHOF
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od pepan »

já když můžu tak jedu fšecno na 5tku :mrgreen:
tak okolo 2800 votáček řadím...
enemže ty vaše fuchtle vodmašťovací sou uplně nic proti 2477ccm interkouřel :shock: :mrgreen: :mrgreen:
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY

uplně bez hju
Uživatelský avatar
Aleš
****
Příspěvky: 1292
Registrován: 18 čer 2009, 14:34
Bydliště: Humpolec

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Aleš »

já ti dám fuchtly vodmašťovací :mrgreen:
ROVER 75 2.5 V6 r.v.2000
Bylo:
:hyu: Hyundai Lantra kombi 1.6 GL benzín, 84 kW, r.v. 97 :hyu:
Seat Cordoba 1.6 r.v. 97
Renault 19 1.6 r.v. 96
Fiat Uno
Škoda 105
Uživatelský avatar
ryba
***
Příspěvky: 955
Registrován: 15 pro 2005, 08:20
Bydliště: HK

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od ryba »

u lantry jsem jezdil klidne od volnobehu, tak do 4000, dal uz to rvalo, ale do 5500 jeste jelo. Jenze tam je to 8v max vykon v 5500. Ted u Mondea 16v 2.0 je to jinak, diky objemu to slusne jede taky od volnobehu, ale pokud potrebujes trochu jet, musis nad 3000, pokud potrebuju jet svizne tak nad 4 a pokud potrebuju jet opravdu rychle tak nad 5 a porad to toci s vyssim vykonem az na 6,8k. To bude asi stejne i u tvy mazdy. Uz ty charakteristiky hovori za vse, ta mazdice toci do 6200 a pujde i vys. Spotreba se asi zvysi pri sivznejsi jizde, ale ne o moc. S tou oktavkou to je pekny, ale to je katastrofalni motor 8v s vterinovou prodlevou plynu. Ja si v tom moc nepojezdil. Mimoto to dost rve kdyz se tomu nalozi.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
Uživatelský avatar
Accentdevil
*****
Příspěvky: 1724
Registrován: 03 úno 2009, 11:48
Bydliště: Sokolov

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Accentdevil »

Prave jsem byl zvyklej z Accenta tolik ho netocit a po presednuti do Mazdy se ucim tocit vice, protoze to jezdi uplne jinak...mam prave velkou spotrebu, tak me napadlo jestli to neni moji jizdou...staci vic tocit, jen jeste nevim poradne spotrebu...ja mam odezvu hned :wink: :)
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)

V.a.l.i.5@seznam.cz
Uživatelský avatar
Dr Meduza
****
Příspěvky: 1105
Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Optimalni otacky

Příspěvek od Dr Meduza »

tak zase to nesmis tocit zbytecne, ja sem treba taky u kupecka zkousel radit tak aby to neklesalo pod 2000 a spotreba se zvedne, protoze se to toci zbytecne proste
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Odpovědět

Zpět na „Pokec“