Optimalni otacky
Moderátoři: Farrael, Moderátoři
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Optimalni otacky
Snad to tady nikde neni a neprijde to nikomu jako zbytecne tema, ale me zajimaj Vase nazory a nebo jestli se daj podle neceho urcit optimalni otacky, v jakem rozmezi je dobre jezdit atd...
Napriklad kdyz porovnam tyhle dve auta:
Mazda Xedos 1,6 16ventil 79Kw max vykon pri: 6200 ot/min max kroutak: 138 Nm při 3600 ot/min
Hyundai Accent 1,3 12ventil 62Kw na 62kw nemuzu najit na 55Kw to je 5000 ot/min a kroutak 119 Nm při 3100 ot/min
S accentem jsem u radil u 2,5tisicich, ale s mazdou si porad nevim rady a prijde mi ze musim tocit vice, je mi jasne ze motory jsou jinak stavene, ale presto se na to zeptam a trochu to rozeberu. Ja jsem prave zvyklej z accenta radit docela brzo a mazde to nesvedci podle zvuku, tak tocim vic. Me prave prijde, ze kdyz tocim vic jak tech 3,5-4 tak si myslim, ze spotreba uz je dost velka, ale nevim jak to zjistit. Napriklad mamky pritel ma oktavku 1,6 75kw a ten bezne jezdi v rozmezi od 3 az 5 tisic otacek a spotrebu ma kolem tech 7mi litru. Tak bych chtel vedet jak to funguje a v jakem rozmezi jezdite take Vy.
Pokud to nekde je tak se omlouvam, hledal jsem, ale jen chvilinku
Napriklad kdyz porovnam tyhle dve auta:
Mazda Xedos 1,6 16ventil 79Kw max vykon pri: 6200 ot/min max kroutak: 138 Nm při 3600 ot/min
Hyundai Accent 1,3 12ventil 62Kw na 62kw nemuzu najit na 55Kw to je 5000 ot/min a kroutak 119 Nm při 3100 ot/min
S accentem jsem u radil u 2,5tisicich, ale s mazdou si porad nevim rady a prijde mi ze musim tocit vice, je mi jasne ze motory jsou jinak stavene, ale presto se na to zeptam a trochu to rozeberu. Ja jsem prave zvyklej z accenta radit docela brzo a mazde to nesvedci podle zvuku, tak tocim vic. Me prave prijde, ze kdyz tocim vic jak tech 3,5-4 tak si myslim, ze spotreba uz je dost velka, ale nevim jak to zjistit. Napriklad mamky pritel ma oktavku 1,6 75kw a ten bezne jezdi v rozmezi od 3 az 5 tisic otacek a spotrebu ma kolem tech 7mi litru. Tak bych chtel vedet jak to funguje a v jakem rozmezi jezdite take Vy.
Pokud to nekde je tak se omlouvam, hledal jsem, ale jen chvilinku
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- Reklama
Re: Optimalni otacky
Ja radim pomerne brzo, kolem (spis pod) 3000otacek. Vykon staci a spotreba idealni. Kdyz je potreba vetsi vykon, radim logicky pozdeji...
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Optimalni otacky
Když jedu klidně a nepotřebuju nijak zrychlení, tak klidně na těch 2500, jinak tak ty 3000 a když mám chuť na sportovnější jízdu, tak mezi 3000 a 4000....víc sem nikdy na ulici neměl potřebu (na letišti zrychlení je věc jiná - to by mě taky zajímalo, jestli se má na co největší zrychlení a výkon řadit pokud možno v otáčkách, kde to má největší krouťák, nebo vejš čí míň)
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Optimalni otacky
Ja takhle taky s accentem jezdil, proste 2500 jsem klidne radil, jakmile to bylo nad 3tak rev a zralo to, ale po presednuti do Mazdy citim, ze to te Mazde nedela dobre, ze potrebuje vic tocit, od 2500-2800 tahne tak nejak normalne, pod tyhle otacky se mi zda, ze se mazda trochu trapi, ale potom je to zase na ukor spotreby, ja nevim, tak se ptam, nekd ejsem cetl, ze 16ventilove motory se musi vic tocit a taky ze Japonci si libovali ve vysokootackovych motorech, tak mozna proto se musi vic vytacet...ale porad mi vrta v hlave ta oktavka, ten jezdi opravdu v rozmezi od 3az5 tisic otacek...jen me zajima na cem to zavisi taky kde je ten ideal...
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Re: Optimalni otacky
Jako to že japonci maj rádi hodně otáček je pravda ale nevim jak je to přesně u mazdy, poptej se na druhym klubu =)
jinak měl accent taky tak krátkou převodovku, jako třeba scoupé? tj. na pětku 100kmph při cca 3100rpm? to je věc, která mi trochu vadí, že po dálnici max 110-120kmph, víc to pak řve a žere....fakt by to tu šestku chtělo....
jinak měl accent taky tak krátkou převodovku, jako třeba scoupé? tj. na pětku 100kmph při cca 3100rpm? to je věc, která mi trochu vadí, že po dálnici max 110-120kmph, víc to pak řve a žere....fakt by to tu šestku chtělo....
Hyundai S-Coupé GTTurbo r.v.1993 - potvora červená
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Optimalni otacky
Ten druhej klub je mrtvej tam to moc nezije, spis vubec, jsou tam lidi co radi poradi, ale je to tam celkove mrtvy a nic se nedozvim s Mazdou tocim na 100ku taky tech 3000otacek, rekl bych ze i presne, ale radeji vyzkousim presne at nekecam bludy...s Accentem uz ani nevim
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- R.e.d.m.a.n.
- **
- Příspěvky: 480
- Registrován: 20 úno 2009, 16:07
- Bydliště: Sokolov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimalni otacky
jj tak nak to bude nemam otackomer (socka no) , ale idealne tak tech 110 , pak leze spotreba i je vic slyset motor-JxD- píše:Jako to že japonci maj rádi hodně otáček je pravda ale nevim jak je to přesně u mazdy, poptej se na druhym klubu =)
jinak měl accent taky tak krátkou převodovku, jako třeba scoupé? tj. na pětku 100kmph při cca 3100rpm? to je věc, která mi trochu vadí, že po dálnici max 110-120kmph, víc to pak řve a žere....fakt by to tu šestku chtělo....
/-/Yundai Accent 1997 , třídvéřko , 1.3i 12 ventil , tmavě červený , uz to valim přes 205 000
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Optimalni otacky
Ale to jsou porad domenky ja bych se chtel prave dozvedet jaky jsou ty optimalni otacky, jak se to vubec urcuje atd...kazdej ma svuj styl, je mi to jasny, ale urcite neplati, cim mensi otacky tim mensi spotreba kdyz to budes furt trapit nekde na 1500 otacek a budes tomu slapat, nekde jsem i cetl, ze je dobre radit u max krouticiho momentu, ale uz nevim proc...nebo jako JXD ´´to by mě taky zajímalo, jestli se má na co největší zrychlení a výkon řadit pokud možno v otáčkách, kde to má největší krouťák, nebo vejš čí míň´´ Me by to zajimalo take, treba jestli na odpich je dobre to drzet na max kroutaku a odpichnout to od nej nebo jak
Je to takovy mleti o nicem, ale tak pokec ne
Je to takovy mleti o nicem, ale tak pokec ne
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- black_sheep
- Moderátor
- Příspěvky: 6616
- Registrován: 17 čer 2007, 18:39
Re: Optimalni otacky
optimalni otacky benzinu jsou mezi 2-3tis otackama pro konstatni jizdu... motor bude mit dobrou spotrebu, je tichy.. idealni. kdyz ale potrebuju zrychlit tak urcite netrapim motor v takhle nizkych otackach a plnym plynu, proste podradim a tocim to az kam potrebuju - coupe/lantra az 6.000 otacek. pod 2tis netrapit, jen tak lehounce kdyz je potreba, ale rozhodne ne.
naftaky, kdyz musim ridit, tak pouzivam jako spotrebitel, takze to neresim a slapu tomu obvykle na krk furt a jsou taky benziny ktery jsou tupy a mdly, s tema je potreba jezdit jinak - ty neresima nebavej me. to je ale spis u evropskejch aut nebo malejch objemu celkove...
JxD - radit lehce za maximem vykonu, kdyz je to dobre zprevodovany, tak po prerazeni jsi na maximalnim kroutaku a v tomhle rozmezi se drzet.. ale vsak to musis cejtit ne?
naftaky, kdyz musim ridit, tak pouzivam jako spotrebitel, takze to neresim a slapu tomu obvykle na krk furt a jsou taky benziny ktery jsou tupy a mdly, s tema je potreba jezdit jinak - ty neresima nebavej me. to je ale spis u evropskejch aut nebo malejch objemu celkove...
JxD - radit lehce za maximem vykonu, kdyz je to dobre zprevodovany, tak po prerazeni jsi na maximalnim kroutaku a v tomhle rozmezi se drzet.. ale vsak to musis cejtit ne?
I ❤ cars
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
Driving a Mazda MX-5 and a BMW M3 E46 convertible.
History: Mondeo ST 220, Focus ST 170, Lancia Prisma Integrale, Hyundai Scoupe LS
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimalni otacky
V sonate to automat pri klidny jizde drzi tak na 1500 +-200 (po meste i mimo mesto, na dalnici tak 2000-2500), pri rozjezu tak 2000 a kdyz na to slapnu vic tak to de tak k 2500 ale to si pripadam jak silenej zavodnik protoze vsichni este hledaj radici paku a ja uz sem pryc
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
- pepan
- *******
- Příspěvky: 8540
- Registrován: 07 úno 2009, 19:13
- Bydliště: LIHOF
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimalni otacky
já když můžu tak jedu fšecno na 5tku
tak okolo 2800 votáček řadím...
enemže ty vaše fuchtle vodmašťovací sou uplně nic proti 2477ccm interkouřel
tak okolo 2800 votáček řadím...
enemže ty vaše fuchtle vodmašťovací sou uplně nic proti 2477ccm interkouřel
UMĚLECKÉ KOVÁŘSTVÍ
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
http://www.hyundaiclub.net/viewtopic.php?f=53&t=16258
777669782
PRÁCE NENÍ PINĎOUR, POSTOJÍ V POHODĚ I DVA DNY
uplně bez hju
Re: Optimalni otacky
já ti dám fuchtly vodmašťovací
ROVER 75 2.5 V6 r.v.2000
Bylo:
Hyundai Lantra kombi 1.6 GL benzín, 84 kW, r.v. 97
Seat Cordoba 1.6 r.v. 97
Renault 19 1.6 r.v. 96
Fiat Uno
Škoda 105
Bylo:
Hyundai Lantra kombi 1.6 GL benzín, 84 kW, r.v. 97
Seat Cordoba 1.6 r.v. 97
Renault 19 1.6 r.v. 96
Fiat Uno
Škoda 105
Re: Optimalni otacky
u lantry jsem jezdil klidne od volnobehu, tak do 4000, dal uz to rvalo, ale do 5500 jeste jelo. Jenze tam je to 8v max vykon v 5500. Ted u Mondea 16v 2.0 je to jinak, diky objemu to slusne jede taky od volnobehu, ale pokud potrebujes trochu jet, musis nad 3000, pokud potrebuju jet svizne tak nad 4 a pokud potrebuju jet opravdu rychle tak nad 5 a porad to toci s vyssim vykonem az na 6,8k. To bude asi stejne i u tvy mazdy. Uz ty charakteristiky hovori za vse, ta mazdice toci do 6200 a pujde i vys. Spotreba se asi zvysi pri sivznejsi jizde, ale ne o moc. S tou oktavkou to je pekny, ale to je katastrofalni motor 8v s vterinovou prodlevou plynu. Ja si v tom moc nepojezdil. Mimoto to dost rve kdyz se tomu nalozi.
Lantra 93/1,5 8v, slouzila dobre, bud ji zeme lehka. Nyni mondeo 2,0i
- Accentdevil
- *****
- Příspěvky: 1724
- Registrován: 03 úno 2009, 11:48
- Bydliště: Sokolov
Re: Optimalni otacky
Prave jsem byl zvyklej z Accenta tolik ho netocit a po presednuti do Mazdy se ucim tocit vice, protoze to jezdi uplne jinak...mam prave velkou spotrebu, tak me napadlo jestli to neni moji jizdou...staci vic tocit, jen jeste nevim poradne spotrebu...ja mam odezvu hned
Volkswagen Passat 2.8 V6 30V 142KW r.v.1999 LPG (ČERNÁ-METALÍZA)
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
Fiat Tipo 1,6 57KW r.v. 1991 LPG (ZELENÁ-METALÍZA)
Mazda Xedos6 1.6 16V DOHC 79KW r.v.1996(ZELENÁ-METALÍZA)
Bylo:
Škoda Favorit
Hyundai Accent 1.3 12V 62KW 3-dv, r.v.1997(ŠEDÁ-METALÍZA)
V.a.l.i.5@seznam.cz
- Dr Meduza
- ****
- Příspěvky: 1105
- Registrován: 14 kvě 2008, 08:34
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Optimalni otacky
tak zase to nesmis tocit zbytecne, ja sem treba taky u kupecka zkousel radit tak aby to neklesalo pod 2000 a spotreba se zvedne, protoze se to toci zbytecne proste
Coupe 2.0 LPG rv 96 barva Fialova -> rosekano -> uz je zase skoro opraveno
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D
Opel Omega B 2.0 Combi LPG - luxusni kara, ma sedacky Recaro :D