Stránka 1 z 2
jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 21 dub 2010, 19:06
od ZORG
Zdravím všechny Santofily
Jedu si zítra pro santu rok 2008 2.2 AT 7 míst Elegance - ale nalítáno má 115.000km a je z Německa. Zatím jsem zplatil jen za dovoz, ale zítra bych měl cálovat. Dnes jsme v autě jel, vše prolez a vypadá to jako nový. Tak se bojím a nevím. Vše jsem si tu pročet a asi do toho půjdu...je to fakt pěkný auto a slyším spíše chválu..jen ty kilometry a cena 480.000Kč Akorát Odkud je motor - je to čistý Hyundai, nebo je to původní starej Mercedes? ptám se kvůli rozvodům...mercedes má řetěz...dále mám několik dotazů, který se mi po prolezení fóra nepodařilo najít. Prosím o pomoc radu, odkazy atd.
1. co s navigací Pioneer - je komplet v němčině - jsem angličtinář - to nějak nedávám- dá se sehnat i česká lokalizace? Co s mapama, jsou aktualizace? Dá se někde stáhnout?
2. nenašel jsem příručku k vozidlu - v autě je německá a holandská (auto je z Assenu) Dá se někde stáhnout česká. Jdu z Mazdy 3 a tady je toho o dost víc a jinak
3. je ještě něco na co si dát pozor?
Díky moc za pomoc.
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 21 dub 2010, 19:18
od Hardcam
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... hilit=mapy
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... it=pioneer
temat k radiu je tady myslim hodnem staci hledat dle zakladnich hesel "pioneer", "mapy", "avic" atp...
prirucka se da koupit u prodejce v CR nebo stahnout v anglictine
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 21 dub 2010, 19:26
od labtor
Tu najdes manual v anglictine pre model 2008 (tie prirucky su dost drahe na to ze je to len kus papiera)
Kód: Vybrat vše
http://www.scribd.com/doc/19786017/2008-Hyundai-Santa-Fe-Owners-Manual#
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 21 dub 2010, 20:34
od ZORG
Děkuji všem..akorát jak je to teda s tím motorem a rozvody? A nejsem sebvrah? Když jdu do něčeho takovýho? Je ESP seriovka i u modelu 2008??? Díky mooc.
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 07:50
od ZORG
Chybí tam tlačítko na ESP!!! Jak je možný, že tam není?!?! Vždyť je to u všech!! To je asi na nic! Bez ESP už ani jezdit neumím. Měl jsem ho i v Mazdě 3. Jsem na to zvyklej a u tak velkýho auta ... to ho asi ten Němec odpojil, či co..rozhodně to auto nebrat, co?
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 08:02
od pepan
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 08:40
od Mr. HYUNDAI
Motor je originál
a je vybaven rozvodovým řemenem, který se mění ve 120.000 km. A není to levná záležitost, nicméně nevyměnění je ještě dražší.
ESP je otázka kompletace výbavy, kterou importéři zadávali do výroby, takže univerzální odpověď není. Ale nějak nechápu tu paniku pokud ESP není ve výbavě. Jezdím skoro 20 let, většinou s auty bez ESP, ale ani v těch několika, která ESP mají se mi jej "nepodařilo" aktivovat. Já osobně ho k životu nepotřebuju, ale život je otázkou priorit, o tom žádná.
Sanťáci, kde je vlastně tlačítko deaktivace ESP umístěné, nějak si nevybavuju
.
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 09:55
od labtor
nalavo od volantu
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 10:51
od Hardcam
I u tak velkyho auta se da v klidu jezdit bez ESP. A pokud je pro Tebe nutnost i u tak malyho auta jako je Mazda 3 (segra v Mazde 3 ESP nema), tak bych se zamyslel nad svymi ridicskymi schopnostmi
Takhle to ma vypada, nalevo od volantu:
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 18:58
od Pavel22
Mr. HYUNDAI píše:Motor je originál
a je vybaven rozvodovým řemenem, který se mění ve 120.000 km. A není to levná záležitost, nicméně nevyměnění je ještě dražší.
ESP je otázka kompletace výbavy, kterou importéři zadávali do výroby, takže univerzální odpověď není. Ale nějak nechápu tu paniku pokud ESP není ve výbavě. Jezdím skoro 20 let, většinou s auty bez ESP, ale ani v těch několika, která ESP mají se mi jej "nepodařilo" aktivovat. Já osobně ho k životu nepotřebuju, ale život je otázkou priorit, o tom žádná.
Sanťáci, kde je vlastně tlačítko deaktivace ESP umístěné, nějak si nevybavuju
.
Jen pro zajímavost, kolik stojí výměna rozvodového řemene, příští rok ho budu měnit.
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 19:01
od Hardcam
Na 2.2 CRDi verzi kolem 5000Kc.
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 22:32
od Mr. HYUNDAI
Záleží na tom jestli to bude celková prohlídka po 120.000 km v autorizovaném servisu nebo jen řemen. A taky kolik má servis hodinovku. Pokud čistě řemen a za lidovou servisní cenu, pak má Hardcam pravdu, pokud plnohodnotná prohlídka v autorizovaném servisu v Praze, pak to měl kolega včetně předních i zadních destiček (pěkně se mu to sešlo) asi za Kč 22.000,--
.
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 22 dub 2010, 22:43
od Hardcam
Omlouvam se, neuvedl jsem komplet info. Jedna se o kompletni, ale neoriginalni rozvody, bez prace. Proste jen material.
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 23 dub 2010, 07:54
od ZORG
To: Hardcam: řidič nejsem dobrý. A asi nikdy nebudu.
To: all: Jinak Santu jsem včera koupil i bez ESP a to auto vypadá, jako když předevčírem sjelo z linky...fakt jak nový...tak snad bude dobře sloužit...děkuji všem za rady, určitě se budu na Vás obracet. Kdy používáte 4x4? Na běžný silnice je to asi nesmyl...co polní/lesní cesta - bydlím vedle chatové oblasti a rád bych tam jel navštěvovat známe, ale s Mazdou 3 to nešlo, byla moc nízká.
Jinak rozvody mám teda vyměnit v těch 120.000. Destičky i koutoče, jsou úplně v poho. co dál bych měl krom oleje vyměnit?
Rozvody mám domluvené i s prací za 6.000 u prodejce vozu.Filtry a olej za 3.000,-
Trochu mě šoklo, že servisní interval je po 15.000km?!! To jako fakt?!! Mazda měla 30 a ostatní co znám to maj mezi 20-30. Nevíte někdo proč jen 15???
Re: jetej SANTA Z NĚMECKA
Napsal: 23 dub 2010, 09:05
od Hardcam
Na jednu stranu bud rad. Vicemene se to tyka jen oleje a prkotin a zrovna olej by se mi nechtelo v motoru nechavat 30tkm, proto uvazuju o zkraceni intervalu na 10tkm. Vim, jak vypada olej, ktery ma 20tkm najeto a s olejem uz toho moc spolecneho nema...