Dobře, už se nebudu dále k oleji vyjadřovat, dovoluji si však v tomto tématu naposledy napsat svůj názor ( domnívám se že jde o forum, kde může každý svůj názor projevit).....
Nevím ale jestli se bavíme o stejném motoru, já "sedlám občas" VGT s 92 Kw, a hodně lidí tu má WGT s 83 kw, tak tam asi stačí 5, 10 , nebo 15W40 v závislosti na "vykotlanosti" motoru. Studoval jsem i shell mazací plán, kde jsou modely označeny trochu zváštně (já našel Santu od 2004 jako 2,0 CRD SOHC, a je doporučován pouze 5W30) studoval jsem i doporučené stránky na
www.oleje.cz a nenarazil jsem nikde na to, že bych zde uvedl nějakou nepravdu.......
I já nechápu, proč je v manuálu uvedeno že olej 5W30 je vhodný do +10 C
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
tedy pokud je + 20C nemohu jezdit?
Ale jiný olej pro vyšší teploty, tedy 5W40 v manuálu jako vhodný není uveden, nechápu to?
Hardcam mi psal že je snadné nalézt olej dle API CH4, ale z odkazu kam jsem se samo podíval, jde o olej 10W40 a jeho popis je zde:
Popis výrobku: Polosyntetický motorový olej určený pro vznětové motory., API CH-4/SJ, ACEA B3, E3, E5, A2, výkonnostně odpovídá normě: VW 500.00, 505.00
Z výše uvedeného vyplývá, že tento olej neodpovídá předepsané specifikaci A3, B3, B4 a jsme zas tam kde jsme být nechtěli.
Ono asi je otázka mazání moderního motoru je hodně složitá a každý na ní má rozdílný názor. V současnosti je moderní používat lehkoběžné oleje tedy 5W30, dělal jsem prodejce Chevroletů a do všech vozů GM tedy i Oplů a Saabů je tento typ oleje doporučován a i v autech jak benzínových tak dieslových používán a nevím o nikom, kdo by měl nějaký problém.
Asi nejvhodnější je použít tu specifikaci co předepisuje výrobce vozu.........
Tak a to je opravdu ode mě poslední příspěvek v tomto tématu......... dobrou noc.....