Stránka 1 z 1

Rozdiely v spotrebe

Napsal: 10 kvě 2010, 10:11
od martin303
Caute

Chcem sa opytat ako ste na tom so spotrebou v pomere s hmotnostou nalozenou v aute. Prvy krat som santika zatazil naplno ( 5 ludi a plny nakladovy priestor ) a nestacil som sa divit. Isiel som 360 km z Ba a odkedy mam plyn tak spotrebu neriesim ale teraz sami zdalo ze som tankoval docela dost tak som to zratal a vyslo mi pre mna sokujucich 23,1 litra. Je pravda ze som isiel aj hodne rychlo ale oprpti normalu sa mi to zda silene. Po ceste naspat ma napadlo skusit dofuknut gumy a fungovalo to. Mal som tam povodne 2,0 az 2,2 a ked som dofukol tak vsade 2.5 a spotreba sa vratila na prijatelnych 16 litrov.

Tu je niekolko otazok co ma s touto problematikou napadaju :

Je to mozne ze to bolo len tym ?
Na kolko fukate ? ( ja mam stitok na aute v PSI a to sa vraj ani prepocitat neda lebo zavisi od plochy gumy )
Prifukujete ked ste nalozeny alebo tahate ?
Uskodi gumam ked to necham nafukane na 2.5 a budem jazdit len lahky ?

Dik za odpovede evidentne v tom nemam jasno. :)

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 10 kvě 2010, 20:47
od Plano
No, 2,5 pokud to je za studena, mi připadá opravdu hodně. Mám v autě měření tlaku a pokud jsou studené na 2,2, po zahřátí to vyleze až na 2,6. Tak že pokud je nafoukáno na 2,5, nemá to za tepla daleko ke 3.

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 10 kvě 2010, 21:24
od miooo
no 2.5 sa mi zda akosi vela... :-k
po zohriati to moze vybehnut dost vysoko a to este ani nieje poriadne leto...
ja mam stale na 2.2 a ci som plny alebo prazdny...
ale ze by som mal az taky rozdiel v spotrebe som nikdy nepostrehol...

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 10 kvě 2010, 21:37
od martin303
Plano píše:No, 2,5 pokud to je za studena, mi připadá opravdu hodně. Mám v autě měření tlaku a pokud jsou studené na 2,2, po zahřátí to vyleze až na 2,6. Tak že pokud je nafoukáno na 2,5, nemá to za tepla daleko ke 3.
Okej tak som ten tlak mal paradne nizko. Jak som napisal po ceste naspat ma napadlo ( konkretne na donovaloch po 150 km cesty ) a tak som v Banskej Bystrici na OMV nafukal na 2.5. Cize bolo to urcite za tepla a za tepla som to dofukol na 2.5. Zostava mi zistit kolko mam za studena ale merak na to nemam.

Takze fukate na 2.2 ci ste nalozeny alebo nie. Mate to aj na stitku na karoserii ze to tak ma byt ? Ja to tam mam v jednotkach lbs co sa ani realne neda prepocitat na tlak.

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 10 kvě 2010, 21:55
od miooo
pri prednych dveroch mam ten stitok a tam je tusim ze pri ptrazdnom aute by malo byt 2.1 a pri plnom na 2.2...
mam vsak stale na 2.2 a zatial v pohode....
tak to si potom musel mat docela podhustene ked pri zohriatych gumach si ich este len dofukoval na 2.5...

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 10 kvě 2010, 22:52
od Plano
Ano, 2,2 na všech čtyřech jedno jestli prázdný nebo naložený.

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 15 kvě 2010, 18:24
od Péta
Já foukám na 2.5 a je to na spotřebě znát.Jezdím za 10l na 100km a to santíka vůbec nešetřím.Jezdíme většinou ve třech a s vercajkem v kufru :wink:

santa-fe 2.4 4x4

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 15 kvě 2010, 18:51
od Mike.M
Je zajimave ze ja jezdim jen meslo. a na 4. rs 60km/h a jen lechtam plyn. a taky nacerpam 30l a najedu 300km takze si myslim vpohode.

Re: Rozdiely v spotrebe

Napsal: 27 kvě 2010, 09:00
od miooo
mam taku jednu otazku:
da sa nadrz na LPG preplnit??
mam 61L nadrz co pri 80% naplnenia robi 49L....
minule som bol plnit a nie s uplne prazdnou nadrzou sa tam podarilo natrepat 49L...
vcera som plnil nadrz v ktorej bola skoro 1/4 a pri 46L som to radsej vypol....
ako je to vlastne stojan by mal vypnut sam ci nie??