Stránka 1 z 1
Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 28 kvě 2010, 12:26
od Gandalf
Od 1.6.2010 podle pravidel Evropské komise nemůže prodejce automobilů v rámci EU podmiňovat záruku u nových vozů návštěvami autorizovaných servisů. Vše má samozřejmě své pro a proti, ale je to tak a to už od příštího týdne...
Hovořilo se o tom v médiích už delší dobu, ale můj aktuální zdroj je dnešní Brněnský deník - rubrika ekonomické zprávy.
Tak co vy na to...
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 28 kvě 2010, 12:27
od zdenek76
tohle platí už dávno podle českého zákona
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 28 kvě 2010, 12:30
od Mr. HYUNDAI
Já na to, že řeč je o zákonné záruce, tedy záruce v délce 2 roky. Je to v podstatě opatření pouze pro majitele vozů evropských značek, a to pouze na ty vozy, které delší záruku nemají.
Předpokládám, že každý dovozce či výrobce uznání záruky nad rámec zákona podmíní servisem v autorizovaných servisech, a to po celou dobu trvání záruky, tedy od zakoupení nového vozu. A bude na každém, aby se svobodně rozhodl zda ušetří pár korun a zkrátí si záruku na 2 roky nebo jestli bude jezdit do autorizovaného servisu a bude mít záruku delší - u modelů "i" tedy 5 let, u KIA Motors dokonce 7 let.
Mě hlavně vyděsilo, že chtějí od roku, tuším 2013, zase měnit pravidla pro multibrading!
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 28 kvě 2010, 15:44
od Aleš
multibrading, co to je?
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 28 kvě 2010, 16:59
od matysekul
Jestli jsem to dobře pochopil,jeden prodejce více značek. Je to zjednodušeně. Tady v kraji má třeba jeden prodejce VW,Škoda,Audi,k tomu přibral Suzuki a teď nedávno i KIA.
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 28 kvě 2010, 18:19
od Paul Cabel
automobilka ti nemůže zamítnout záruku kvůli běžnému servisování. Jen tím dost obratně straší. Když se stane že přijede někdo s např. vadným ložiskem u auta který má 20 000km na tachometru a servisní prohlídku po 15-ti tis. si nechal udělat v neautorizovaném servisu tak tě vyhodí. Jenže stačí řvát, protože právní nárok na to nemají.
Dám příklad - koupíš si Lancer EVO X a po koupi si ho odvezeš na úpravy jako hydraulická ruční brzda atp. Rok poté ti odejde (co já vím) čidlo airbagu a servis tě pošle pryč. JENŽE SERVIS BY V TOM PŘÍPADĚ MUSEL PROKÁZAT PŘÍČINNOU SOUVISLOST POŠKOZENÍ ČIDLA NEODBORNOU PRACÍ.
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 31 kvě 2010, 10:08
od Mr. HYUNDAI
Já mluvím o odmítnutí záruky nad rámec zákona.
poskytuje záruku delší než 2 roky, které nařizuje zákon. Takže když Ti po 30 měsících odejdou tlumiče, tak je na čistě na dovozci za jakých podmínek Ti tlumiče vymění na záruku. Jestliže budeš celou dobu jezdit do autorizovaného servisu, tak je bez řečí vymění. Pokud do něj jezdit nebudeš, tak má právo je nevyměnit, protože poskytuje něco nad rámec zákona a zde má bezvýhradné právo stanovovat pravidla.
Multibrading je víceznačkovost, tedy prodej vozů více značek na jednom místě. Momentálně za poměrně benevoletních pravidel.
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 31 kvě 2010, 12:55
od Gandalf
Je pravda, že řada výrobců, zejména z Asie si drží delší záruku. Občas se přidá v rámci konkurence i někdo z Evropy. Ale je myslím ještě pořád řada značek, kde Ti bez nějakého doplatku nabídnou jen ty dva roky a dost...
Re: Nemusíme do značkových servisů
Napsal: 31 kvě 2010, 13:03
od Hardcam
Uz jsme to psal v jinem tematu. Jsou neznackove servisy, ktere maji licenci na provadeni garancnich prohlidek. Nesmi le provadet zasahy do motoru, kastle atp. a zakaznik se tim pripravi jeste o zaruku mobility (ktera stejne vetsina ma v pojisteni). Nevim, proc by se nasledkem toho mela ztracet zaruka u vyrobce.
Jinak to osvedceni konkretniho servisu si muzu vypujcit a vyfotit - vim o novem Santa Fe a napr. Fabii, co tam jezdi na garancky a dostavaji dily z druhoyroby.