Stránka 1 z 2
Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 19 čer 2010, 21:08
od Jirka RCK
Zdravím, nějak mě to chytlo a začal jsem přemýšlet o konverzní sadě xenonů do běžné paraboly H4.
Zběžně sem to tu prohledal a na nic sem nenarazil. Jestli se to tu už řešilo, tak se omlouvám...
Mám dva dotazy:
Dají se tyro sady využít jenom s modernějšíma čirejma reflektorama, nebo se můžou použít i do obyč. světlometu (se členitým sklem přes který není vidět na žárovku)?
A někdy v zimě jsem tu četl článek o novém zákoně, tak bych se chtěl zeptat někoho kdo je má a třeba i hodně jezdí meziměsto, jestli je problém jen na STK, nebo jestli dělávaj švestky protlaky na náhodné kontrole...
A předem vás prosím, abyste se neptali "To jako chceš rvát do toho auta z tvýho avataru?!" jako minule
, jsem chudej student a auto mám jen pár měsíců, nějak se s těma upravama hold začít musí...
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 19 čer 2010, 21:14
od Engineer
Prestavbu na xenony mozes mat ale xenony ti nikdy neuznaju.
Nie su homologizovane, nemas ostrekovace svetiel a nastavenie naklonu svetiel, natacanie.
Nehovoriac ze xenonove vybojky nemaju co hladat v parabolovom svetle!!!
Pohraval som sa s tou myslienkou tiez, ale roboty okolo toho, opletacky a vrazene peniaze a vysledny efekt stoji za .....
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 19 čer 2010, 21:34
od Jirka RCK
O tom že to nejde homologovat vím, právě proto sháním někoho, kdo je používá, aby se podělil o praktický zkušenosti s policajtama...
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 19 čer 2010, 23:36
od zdenek76
pokud nemáš čiré sklo, tak o tom ani neuvažuješ. Při montáži za broušené sklo to svítí kdo ví kam a i slepej policajt to poznám mrknutím oka. To že na tebe navíc budou protijedoucí neustále blikat, že jim svítíš do ksichtu, je věc druhá
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 20 čer 2010, 00:16
od Hardcam
Engineer píše: efekt stoji za .....
potlesk
nikdy jsem opletacky nemel a nemit auto v zaruce a absolvovani nekolika zahranicnich cest rocne, dla bych je hned znova
nekolik lidi odsud je ma i ve skle (napr. Renault Espace 99) a sviti to taky neoslnuje, ovsem cocka by byla nejlepsi
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 21 čer 2010, 08:30
od mirpie
souhlas, kdybys měl aspon čočku tak to není tak vidět, že něco není legislativně v pořádku, než když to narveš do paraboly navíc s defraktorovým sklem (nečirým). Pokud chceš fakt vidět a ne mít tuning modrý cool světla, tak teplota 4300K je ideál, ale do paraboly pořád prasárna a nedělal bych to.
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 21 čer 2010, 12:33
od Hardcam
Ja si jako prase nepripadal. Nevim, proc ma furt nekdo za potrebi kastovat lidi podle typu zarovky. Me protijedouci hlavne zajima tim, jestli oslnuje nebo neoslnuje, jestli tam ma Barbie Girl panenku se sviticima ocima, original vybojky nebo modrou zarovku z Tesca mi je fuk, hlavne ze ho vidim, ze on vidi me a ze se neoslnujeme.
Jinak kazdopadne jsem pro 4300K.
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 21 čer 2010, 15:17
od mirpie
nemluvil jsem o čiré optice, měl jsem na mysli klasické defraktorové světlomety s vroubkovaným sklem, kam když někdo narve výbojky s teplotou 8000K, tak je jasný na první pohled, že něco není dobře.
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 21 čer 2010, 15:23
od Hardcam
Ale to by mel byt signal pro policii, me jako ucastnikovi provozu to muze byt vicemene jedno. I kdyz jsem mel xenony v parabole, porad jsem oslnoval vyrazne min nez Fabia v tovarnim nastaveni. Navic ty 4300K, se treba pri spinavem skle tvari jako zarovky.
Absolvoval jsem s nimi nekolik zahranicnich cest bez obav, nekolikrat Rakousko, minul jsem tam x hlidek a nikdo me nehonil...
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 21 čer 2010, 15:31
od mirpie
jo, 4300K jsou barvou prakticky neroznatelný od žárovek, jen maj znatelně větší světelný tok. Těch debat o xenonech je tu nespočet, tak si je projdi (mluvim na autora tématu).
Pokud bych měl auto s nečirou optikou a chtěl více vidět, raději než to honit wattáží u žárovek, nebo instalací výbojek, raději bych se kouknul, jestli se nedělá nějaká čirá optika, nejlíp pro čtyři žárovky (samostatná dálková). Pokud se nedělá, koupit ty samé světla ale nové, rozdíl je velkej
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 21 čer 2010, 15:32
od Hardcam
Na Accenta toho bohuzel moc neni...vetsi wattaz jsem kdysi davno zkusil, skoncilo to rozleptanim svetel.
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 21 čer 2010, 15:40
od mirpie
ty 100wattový žárovky jsou k ničemu, jak říkáš, jen to topí jak kamna a ničí paraboly i ty krycí skla (plast). Takhle jsem viděl Octu I facelift, s čirou optkou a ten krycí plast už teda čirej nebyl. Nehledě na to, že alternátor pak taky dostává zabrat, promítne se to i na spotřebě paliva. Je to stejně efektivní jako jezdit se zataženou ruční brzdou
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 26 čer 2010, 23:27
od Jirka RCK
Na starýho Accenta jsem světla s čirým sklem nikde prodávat neviděl.
Jestli klasický broušený sklo oslňuje a dráždilo by benga, tak to nemá smysl...
Je to docela škoda, že je na
tak málo doplňků. Takovej majitel Felicie zajde do hypermarketu a v regálu si může světla ještě vybírat z několika provedení
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 26 čer 2010, 23:34
od Engineer
To máš pravdu. Inak na tvoj model pasujú svetlá z Punta z predposlednej generácie, tie úzke, ale musíš upraviť kapotu...
Re: Přestavovací sady s xenony místo H4
Napsal: 27 čer 2010, 11:04
od Korálek
Jestli je chceš dát i za cenu pokuty tak je tam klidně dej,a nezáleží na tom že nemáš čirou optiku nebo čočku.Mercedes E se 4 kulatejma světlama měl taky jenom klasickou parabolu bez čočky a čiré optiky a na přání tam dávali z fabriky xenony.
Jedná se o model z roku 2000.