Stránka 1 z 2
Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 23 čer 2010, 13:53
od Jirka RCK
Trápí mě hlučné rozvody. Když natočím motor, tak to cvrliká jak hejno kobylek... Přímo ten hluk by mi nevadil, chtěl bych se ale zeptat, co mám čekat dál? Mám to neřešit a jezdit, nebo už je to konečná a měl bych rychle po vrakáčích shánět novej motor?
Olej mi to nějak drasticky nežere a motor celkem táhne. Spotřeba je docela slušná - trochu přibržďujou brzdy, jezdím hlavně po městě a vychází mi asi 9,5l.
Nevíte, jestli by se vůbec vyplatila oprava? Neexistuje nějakej lepší olej nebo aditivum, které by to zmírnilo?
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 23 čer 2010, 13:55
od Hardcam
Ja na to prodavam medovinu, mlatici ventily to v drtivy vetsine uspi. A nebo pak cistic ventilu.
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 23 čer 2010, 13:57
od Farrael
No každopádně ta spotřeba je docela dost
Já momentální spotřebu počítám něco lehce přes pět. Až se mi tomu nechce věřit
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 23 čer 2010, 14:00
od Yurii
Ačkoli se mi ty sajrajty co prodává Hard jenom osvědčily, napřed zkusil seštělovat vůle ventilů a až pak nějáký aditíva a podobný lepidla na olej
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 23 čer 2010, 19:41
od Jirka RCK
Tu spotřebu zatím svádím na ty přidřený brzdy. Musím je nejdřív pořádně rozchodit a až pak budu dělat závěry. Řekl bych, že 2l/100 to klidně může dělat, protože teď vůbec neznám samovolné couvání na křižovatkách a někdy mi i smrdívaj... Navíc tam jsou bůhvíjak starý svíčky a kabely...
A ventily se nějak štelujou? Myslel jsem, že když to má hydroštely, tak se do toho nijak nezasahuje...
Mohl by prosímvás někdo hodit odkaz na vlákno, kde se o tom dá zjistit víc?
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 23 čer 2010, 19:58
od Yurii
Kurňa áca 1.3 má hydroštely? Já měl za to že to je stejnej motor ajko u Scoupe akorát s jinym zdvihem...
To si nejsem uplně jistej
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 23 čer 2010, 20:06
od Jirka RCK
No já si nejsem vůbec jistej.
Vycházím z toho, že jsem o tom u moderního auta ještě neslyšel, naposled jsem to viděl štelovat na žigulu
No možná se pletu a
je vyjímka...
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 24 čer 2010, 17:38
od antek
Yurii píše:Kurňa áca 1.3 má hydroštely? Já měl za to že to je stejnej motor ajko u Scoupe akorát s jinym zdvihem...
To si nejsem uplně jistej
No už je tomu tak
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 24 čer 2010, 22:02
od Yurii
No co sem se koukal na manuál na HMAservice, jsou tam bohužel jen na 1.5 ale to by mělo bejt +- jedno podle schematickejch náčrtků bych řek že má mechaniky a né hydroštely když vemu v úvahu že první accenty stejný tipový řady se začaly vyrábět asi jako Scoupe po faceliftu a maj stejnej motor, každopádně bych zkusil shodit kryt a omrknout to aby byla 100% jistota.
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 29 čer 2010, 19:06
od vaisman
Yurii píše:No co sem se koukal na manuál na HMAservice, jsou tam bohužel jen na 1.5 ale to by mělo bejt +- jedno podle schematickejch náčrtků bych řek že má mechaniky a né hydroštely když vemu v úvahu že první accenty stejný tipový řady se začaly vyrábět asi jako Scoupe po faceliftu a maj stejnej motor, každopádně bych zkusil shodit kryt a omrknout to aby byla 100% jistota.
Podle nákresů co mám v pdf se tam něco šteluje ale přesně nevím jak je to AJ:-(
Kód: Vybrat vše
http://uloz.to/5222727/accent-opravy.pdf
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 29 čer 2010, 19:24
od Yurii
Podle tohodle manuálu jsou vůle za studena na sacích ventilech 0.7mm a na výfukových ventilech 0.17mm, pak je tam uvedenej ještě nějákej JET valve což bude v případě DOHC nějákej vstřikovací ventil kterej má taky 0.17...
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 29 čer 2010, 19:28
od vaisman
Yurii píše:Podle tohodle manuálu jsou vůle za studena na sacích ventilech 0.7mm a na výfukových ventilech 0.17mm, pak je tam uvedenej ještě nějákej JET valve což bude v případě DOHC nějákej vstřikovací ventil kterej má taky 0.17...
No je tam i obrázek tech vahadel níž a psaná vůle 1mm,tak nevím
chtělo by to někoho kdo by to přeložil celí,bylo by to fajn
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 29 čer 2010, 21:37
od Yurii
Uprimne receno s tim se nikdo patlat asi nebude
Mnohem snazsi bude kdyz stravis jeden vecer a budes si neznamy pojmy prekladat v google translatoru
Sou tam vicemene jenom vseobecny pojmy ktery se vzdycky budou hodit
Navic tohle je jenom cca 1/10 z celyho servisniho manualu co se tyka motoru takze samo o sobe by to moc k cemu nebylo.
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 01 črc 2010, 22:04
od MICHAL77
Ahoj, no nevím, měl jsem zato že to má hydroštelování, ale abych to zjistil musel bych shodit kryt a to nehodlám - aspoň dokud to jede jak má. Mám 1,5 12V a spotřeba 6,5 a to jezdím převážně město. Kdys mě něco podobné dělal fiátek a nakonec jsem zjistil že mám o zub přehupslej rozvoďák.... Asi bych omrkl i toto.
Re: Klepající vačka - pár otázek
Napsal: 01 črc 2010, 22:43
od Jirka RCK
V zimě jsem rozvody nechal dělat, tak to snad mechanik smontoval správně, i když dneska člověk nikdy neví
Ale myslím že zub na rozvoďáku by musel dělat hroznou paseku...nedávno jsem byl na STK a emise byly super, tu vysokou spotřebu přisuzuju přidřenejm brzdám. Ale zkontrolovat ho můžu. Mohl by si mi prosím poradit, jestli se k němu dá nějak jednoduše dostat a jak na něm poznám tu správnou polohu?