Stránka 1 z 1

Tlak pneu

Napsal: 06 kvě 2006, 22:14
od Brdy
Zdravím, mám dotaz na tlak v pneu - Hyundai Accent, 1.3, rv 2003:-), mám se držet doporučených hodnot z manuálu nebo máte nějaké nápady?:-) Díky :roll:

Napsal: 06 kvě 2006, 22:46
od Jirka
Nevím jaký nápady myslíš :D . Nevím jak u tebe, ale já mám tabulku huštění pneu na víku schránky u spolujezdce.. :wink:

Napsal: 06 kvě 2006, 23:19
od honzik
Nemá cenu špekulovat s tlakama drž se toho co je psáno od vyrobce.Ti auto dokladně testujou a vědi jakej tam ma tlak být.Co je psáno to je dáno :D

Re: Tlak pneu

Napsal: 07 kvě 2006, 06:35
od Josef
Brdy píše:Zdravím, mám dotaz na tlak v pneu - Hyundai Accent, 1.3, rv 2003:-), mám se držet doporučených hodnot z manuálu nebo máte nějaké nápady?:-) Díky :roll:
Klidně experimentuj. :lol: Ale jedině v případě, pokud potřebuješ zjistit o kolik méně km se dá najezdit na podhuštěných, nebo přehuštěných pneumatikách :D .

Napsal: 07 kvě 2006, 07:51
od Hanz
Doplním Jozefa:
....a pokud mě nepotkáš na silnici, nedej bože ještě navíc v zatáčce! Vždyť si timhle laborováním zahráváš mimo jiné s jízdními vlastnostmi auta! Brdy, rozum do hrsti!!!!!! :idea: :idea: Nejlépe se zkouší tlak v pneu na horským kole s hodně širokejma pláštěma.... :wink:

Napsal: 09 kvě 2006, 21:12
od Korálek
čauky
Tak jak tvrdí ostatní nemá smysl nic měnit.
Jo zkus si to nechat nafoukat dusíkem,neutíká to tak.

Napsal: 09 kvě 2006, 21:22
od Hanz
Accent.A píše:čauky
Tak jak tvrdí ostatní nemá smysl nic měnit.
Jo zkus si to nechat nafoukat dusíkem,neutíká to tak.
Jo, to zní líp než pokusy s tlakem! A dusík nemá takovou tepelnou rozpínavost jako kyslík, takže není tak náchylný na teplotní poměry :wink: - jen ho musíš doplňovat v místě k tomu určeném a za nějaký ten obolus.... :cry:

Napsal: 09 kvě 2006, 21:59
od Borek
Dusík :?: :roll: ,kyslík :?: :roll: -hlavně nezapomeň,že Hliník se odstěhoval do Humpolce :idea:

Napsal: 09 kvě 2006, 22:00
od Burža
Roztaznost dusiku neni podstatna. Dusiku je ve vzduchu snad nad 70% (nevim presne), takze to je takovy reklamni tah. Ale s tim unikem je to pravda - molekuly kysliku jsou mensi a tudiz spise proniknou ven.

Napsal: 09 kvě 2006, 23:32
od Vita
No a nebo zkus Helium a mas vznasedlo ...
:lol: :lol: :lol:

Napsal: 09 kvě 2006, 23:34
od Hanz
..taky dobrý, jen aby nedopadl jak prskavka jménem Zeppelin :lol:

Foukání pneu.

Napsal: 06 čer 2006, 22:23
od Roman
No právě ta tepelná roztažnost dusíku je moc důležitá, proto se také u letadel plní gumy jedině dusíkem. :wink:

Napsal: 06 čer 2006, 22:51
od Kostejec
Jediný experimenty s tlakem vzduchu si zkoušej na kole :lol:
Na autíku by to mohlo být trochu riskantní :shock:

Napsal: 04 kvě 2007, 13:32
od Killer
Pratele, omlouvam se, ze ozivuji toto stare tema, ale shodou okolnosti jsem chemik a pracuji v letecke spolecnosti.

U letdadel se plni pneumatiky dusikem jen pro to, ze je to inertni plyn a mnohem hure hori, narozdil od vzduchu (a nebo nedej boze cisteho kysliku). Takze kdym pri pristani prdne, tak nezacne horet.

Jinak se staci podivat na molekulovou hmotnost N a O a kazdemu je jasne, ze s tim unikanim vzduchu vs. dusiku je to nesmysl. Pokud mate blbou netesnici pneu, tak Vam utece oboje. A dobrou pneu neprojde ani jedno. No a nakonec jiz na zakladni skole se uci, ze vzduch je tvoren 78%dusiku. Tech 22% uz to opravdu nevytrhne. Takze se nenechte nachytat a neplatte zbytecne za takove nesmysly.

Ale je pravda, ze o heliu jsem sam premyslel. Nebojte, Zepelliny bouchaly proto, ze USA nedodavaly do Nemecka helium, tak tam Nemci cpali vodik. Helium neboucha, vzdyt je to vzacny plyn. Vznasedlo by to sice nebylo, ale lehci o par gramu by to byt mohlo :)