Stránka 1 z 1
emisie- emisná
Napsal: 25 čer 2010, 10:52
od slabostka
Píšem troška odveci... kúpil som manželke Punto II s automatom, auto má 85 000 km, r.v. 2000 a nepršlo skrz emisnú, keď som bol pred pár mesiacmi na EK,STK s getzom, podobný nábeh km, r.v. 2006 tiež to asi bol tak-tak. Je to noumáuní uďo? Punto malo vysoké CO a na meracom počítači svietila lambda, na voľnobeh boli parametre v norme. Auto beži OK, bez rozsvietenia kontrolky check. Kde može byť asi chyba ?
Re: emisie- emisná
Napsal: 25 čer 2010, 12:03
od Hardcam
Normalni to asi neni, nekde je chyba. Ja prosel s 6 let starym Getzem na vybornou.
Re: emisie- emisná
Napsal: 25 čer 2010, 13:27
od Josef
U toho Punta bych to viděl na KO katalizátoru. 10 let
Já u Getze podobně jako Hardcam. Poslední STK - BEZ ZÁVAD
Re: emisie- emisná
Napsal: 29 čer 2010, 04:54
od Dawson X
heh teda já mám ročník 95 a katalyzátor je původní a emise ůplně vynikajicí... pouze měněná lambda... takže ji zkus vyměnit ale teda neleze mi dohlavy co s těma autama děláš že máš tak blbé emise teda
Re: emisie- emisná
Napsal: 30 čer 2010, 15:44
od slabostka
... jazdím jak besný... nemám predstavu koľko vydrží katalyzátor- rokov? km? koľko lambda sonda? a ani by som sa nedivil keby mal niekto merače nastavené tak aby sa dalo kasírovať- aj keď nepredpokladám a nie som paranoik v dnešnej dobe je všetko možné...
Re: emisie- emisná
Napsal: 01 črc 2010, 08:32
od XMira
Tak tys nedal na varování a nakonec jsi šel do Punta? Chtělo by se mi napsat "...a teď to máš", ale nejsem škodolibý. Takže jediné, co můžu napsat je, že já s Geztem po 4 letech a 100tis. km prošel v pohodě. A co se Tvé paranoii týče, myslím si, že v případě automobilového průmyslu, je celkem na místě. Hlavně u lidí, kteří mají co do činění s ojetýma autama a pod. se dá čekat cokoliv.
Re: emisie- emisná
Napsal: 01 črc 2010, 15:39
od slabostka
Ano šiel som do Punta II, 12. 16V automat-cvt.... pre manželku... neprešli sme cez emisie, to je pravda, auto má 10 rokov, 86 000km, prečo tie emisie nešli presne neviem ešte jedna vec mi vrta hlavou- pri emisnej bol nastavený ekonomický mod radenia vtedy prevodovka nepustí agregát cez cca 3500-4000 otáčok...
na druhej strane jazda s ním je lahoda, pohoda-klídek-tabáček... ide neskutočne ticho aj pri vysokých otáčkach, rozbeh je neskutočne rýchly, prevodovka a jej elektronika je japonská, auto je ľahké, pneu 185- perfektne sedí na ceste, poistka nízka, spotreba nízka, náhradné diely za babku, bez známky korozie.... škoda že nemá klímu a abs...
Getz 1.4 je samozrejme novší, motor je silnejší ale aj hlučnejší, iná poistka, iná spotreba, iné ceny ND... ale to je ako porovnávať české pivo a slovenskú borovičku
Kebyže dnes vyberám auto tak to bude automat, lebo moja cholerická povaha potrebuje pokľudnú jazdu aj keď aj s automatom sa dá vyblázniť.... variátory majú dnes aj audiny,fordy,japonské autá...
Re: emisie- emisná
Napsal: 02 črc 2010, 12:18
od Espero
A co vyměnit STK? Jestliže jsou problémy u 2 úplně rozdílných značek, pak v tom také může být i něco jiného, třeba snaha o mimořádný výdělek té STK. U nás je to tu a tam podobné. Byl jsem v jisté STK v Praze 5, dělali tam ze mě blbce v asi 3 věcech, mimo jiné, že mi prý nesvítí světla. Tak jsem tam k tomu šel a ukázalo se, že je jenom neuměli pustit, tedy nenašli správný knoflík. Jezdím už úplně jinam. Tam tvrdí, že opravdu průšvihové závady pustit nemohou, ale když nesvítí například obrysová žárovka, tak to klidně pustí, protože ví, že majitel si to vymění hned sám (stalo se i mně u H1) , nebo je o výměnu požádá a oni mu to za drobný poplatek udělají. Říkají, že kdyby moc buzerovali, lidi by k nim přestali jezdit a zkrachovali by.