Stránka 1 z 2
Vzduchový filter origo vs. prime sani
Napsal: 28 čer 2010, 21:29
od *nicky*
Ahoj všem, zítra konečně vyjede na cesty moje Scoupe a potřebuji poradit u několika věcí.Chystám se měnit vzduchový filtr a nejraději bych nějaké přímé sání.Prosím o radu co je lepší?Jestli obyč origo filtr nebo konusový tvar atd, ??Dále tam chci dát i BOV a i s tímto bych rád potřeboval poradit co je asi tak nejvhodnější.díky za rady
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 28 čer 2010, 22:49
od Piskotkiller
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 28 čer 2010, 22:57
od Yurii
Co se týká BOV, u Scoupe dobrý hlavně na efekt ale tahle prťavá turbínka ho sama o sobě moc nepotřebuje... pokud chceš zvyšovat výkon tak bych dal intercooler a trochu zvýšil plnící tlak. Pokud chceš mít Showcar aby na něj lidi koukali a sedali si na zadek že to "píská", kup si BOV a budeš šťastnej jak blecha
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 29 čer 2010, 09:58
od Vladislav Bureš
Jak se tu píše Přímé sání pokud má mít smyl musí nasávat přes kvalitní fitr (to že HKS nebyl v tom testu s vysavačem první vůbec neznamená že je špatný je pořád proti většině toho co se dá sehnat tady několikrát lepší) já mám doma APEXI ten vyjde z dovozu okolo dvou tis a tady ještě dráž, ale na rovinu Nissan mi saje přes nějaký uni z polska za 500 a je to funkční dostačující a lítá to s ním jak hovado i T28 na 1,4 baru takže úplně bych neříkal že to jinak než za draho nejde.
K BOVum toho tu bylo hodně napsáno ten odkaz si pročti je tam toho dost jen z toho vytáhnu že u tohodle se už nevyplatí šetřit pokud jen trochu můžeš pořiď pořádný pokud možno membránový ušetříš si spoustu starostí a práce s ním. Ale dával bych to až tam dáš IC protože turbo ten vzduch rozpaluje a to gunové části bovu nemají rády a když už pořídíš pořádný tak ať vydrží. Pak jsou ještě nějaká pravidla o umístění, aby byl co nejideálnější odtok vzduchu a odtlakování sání ale to bych řešil konkrétně až nějak sestavíš sací potrubí určitě se vyhni zvěrstvům jako je toto
- SP_A0541.jpg (73.63 KiB) Zobrazeno 3916 x
ještě mě napadá přímé sání se řešilo i v sekci coupe a krom konkrétní sady na auto se to dá řešit i samo domo něco jsem k tomu napsal tady
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 4&start=45
Takže bych si zvážil co od toho chceš a co jsi ochotný do toho dát a jaké máš možnosti
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 05 črc 2010, 20:52
od Peťan
přímé sání výborné, mám na s coupe bavlněný K&N a nemužu si ho vynachválit.
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 08 črc 2010, 20:14
od palicka007
*nicky* píše:Ahoj všem, zítra konečně vyjede na cesty moje Scoupe a potřebuji poradit u několika věcí.Chystám se měnit vzduchový filtr a nejraději bych nějaké přímé sání.Prosím o radu co je lepší?Jestli obyč origo filtr nebo konusový tvar atd, ??Dále tam chci dát i BOV a i s tímto bych rád potřeboval poradit co je asi tak nejvhodnější.díky za rady
ahoj zdenku já jsem myslel že už ani nežiješ a potom viděl jsem že jsi přesedlal
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 11 črc 2010, 16:06
od Hujer
Vladislav Bureš píše:Jak se tu píše Přímé sání pokud má mít smyl musí nasávat přes kvalitní fitr (to že HKS nebyl v tom testu s vysavačem první vůbec neznamená že je špatný je pořád proti většině toho co se dá sehnat tady několikrát lepší) já mám doma APEXI ten vyjde z dovozu okolo dvou tis a tady ještě dráž, ale na rovinu Nissan mi saje přes nějaký uni z polska za 500 a je to funkční dostačující a lítá to s ním jak hovado i T28 na 1,4 baru takže úplně bych neříkal že to jinak než za draho nejde.
K BOVum toho tu bylo hodně napsáno ten odkaz si pročti je tam toho dost jen z toho vytáhnu že u tohodle se už nevyplatí šetřit pokud jen trochu můžeš pořiď pořádný pokud možno membránový ušetříš si spoustu starostí a práce s ním. Ale dával bych to až tam dáš IC protože turbo ten vzduch rozpaluje a to gunové části bovu nemají rády a když už pořídíš pořádný tak ať vydrží. Pak jsou ještě nějaká pravidla o umístění, aby byl co nejideálnější odtok vzduchu a odtlakování sání ale to bych řešil konkrétně až nějak sestavíš sací potrubí určitě se vyhni zvěrstvům jako je toto
SP_A0541.jpg
ještě mě napadá přímé sání se řešilo i v sekci coupe a krom konkrétní sady na auto se to dá řešit i samo domo něco jsem k tomu napsal tady
https://www.hyundaiclub.net/viewtopic.p ... 4&start=45
Takže bych si zvážil co od toho chceš a co jsi ochotný do toho dát a jaké máš možnosti
Hele to sem nekde uz videl,to je Penerovo ne?
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 11 črc 2010, 16:19
od black_sheep
jj to je jeho stroj
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 14 črc 2010, 15:15
od mirpie
taky super název vlákna, v sekci S-coupe, kde se ani nečeká problém jiného modelu, s názvem "poradte", kde poradit tu potřebuje každej v každé sekci. Naučte se konečně pojmenovávat problémy konkrétně, at je v tom trošku přehled i při zpětném hledání. Přepište mu to někdo. Navíc otázka přímého sání se tu řešila hodněktrát, co takhle použít tlačítko hledat?
Re: Scoupé - poraďte
Napsal: 06 srp 2010, 22:17
od *nicky*
Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani
Napsal: 11 srp 2010, 13:58
od mirpie
už jsem ti to odpověděl do SZ, ale at z toho něco maj i ostatní....
tak k BOV - žádný BOV ti nepřidá výkon, jen urychluje akceleraci z pozice zcela zavřené klapky, je-li BOV dobře nastaven, v opačném případě se dá o výkon přijít, ale nikdy ne získat. Hlavní účel ventilu je odpustit část vzduchu - zmenšit tlak v prostoru mezi klapkou a dmychadlem turba, aby tlak vzuduchu zbytečně nebrzdil kolo turba a tím mu nesnižoval otáčky turba, které by pak chyběly po sešlápnutí plynu na podlahu.
K přímému sání - já těmhle filtrům nikdy nepropad. Teoreticky mohou přidat výkon, mají-li lepší propustnost vzduchu (otázka je, zda i stejně dobře filtrují). Tohle je supr, pokud to nesaje teplej vzduch od motoru, což v případě airboxu nehrozí. Dál musíš někam zapojit čidlo teploty nasávaného vzuduchu (které jsi vytáhl z airboxu), což není obtížné, ale komplikace navíc. Dál výhoda airboxu je i ta, že tlumí hluk. vnitřní stěny maj malá žebra a výdutě,jednak kvůli deformaci při podtlaku a hlavně to dobře tlumí hluk při sání. Pokud ti nevadí věší kravál, ber tuhle větu za bezpředmětnou.
Dál pokud hodně prodloužíš to sání, zhoršuje se výkon při vyšších otáčkách (vzduch jde delší cestou a ztrácí kinetickou energii třením o stěny), výhodu to má s mírně lepším točivým momentem při nízkých a středních otáčkách.
Je to obrovská alchymie, má-li to přinést užitek a i v tom nejlepším případě, kdy nastavíš dobrou délku potrubí, hladké stěny uvnitř trubky, optimální filtr z hlediska propustnosti a kvalitně to odcloníš od teplého vzudchu (teplý vzduch = větší objem kterej zaujme = horší plnicí účinnost motoru) ti to přidá max 10% výkonu a to pokud tohle všechno splníš. V drtivé většině rádoby tunerů jim to s výkonem nehne a pokud, spíš směrem dolů kvůli tomu teplýmu vzduchu.
Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani
Napsal: 12 srp 2010, 09:12
od Dufy
ja to mam na lantre (priame sanie), vyhodil som povodny airbox... zatial len provizorne, takze to nemam odizolovane od tepleho vzduchu a aj tak citim ze to auto je ohodne zivsie, aj ked natahuje teply vzduch... percentualne udavat narast bez dyna je hlupost... takze len moj subjektivny ale vyrazny pocit ze motor ide lepsie do otacok. a to o dost... Ak je v Scoupe spravene sanie od vyroby tak ako v Lantre tak udajne nieje bohvieako vyriesene... vraj je celkom fajn (nemam odskusane) vymenit v airboxe povodny papierovy filter za nejaky kvalitny sportovy napr K&N a priviest zo spodu od naraznika vzduch do airboxu namiesto nasavania z pod platnika... niekde o tom pisali ze tych 10% narastu sa tam vraj da ziskat... co je na tom pravdy naozaj neviem... ja mam priame sanie zatial vyriesene uplne na prd a taha to o dost lepsie ako s original airboxom... tot vse
Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani
Napsal: 12 srp 2010, 10:09
od mirpie
to je subjektivní pocit, že to tahá lépe. Objektivnější by bylo, kdybys změřil třeba zrychlení 0-100km/h s původním sání a totéž po úpravě. Nemohu si pomoct, třeba to měli ti dotyčný blbě udělaný a taky měli přímé sání a říkali, pojd, to musíš projet, jede to líp a když jsem sed za volant, nepřišlo mi to teda lepší. Jen to dělalo větší kravál při plném otevření klapky a efekt se nějak nedostával. Jerryho (Jerry159 z fora) auto jsem řídil taky, ještě před srazem než zrušil spojku. Manželka jela za mnou s mým autem (origo box a papírová vložka) a do kopce jsem ji s tím neujel, co víc, ještě si stěžovala, že jsem ji možná i trochu brzdil......Ten teplej vzduch dělá hrozně moc a pokud ho nasajete do motoru, lepší propustnost sport filtru tomu nepomůže, ten zajistí jen to, že to ten vzduh lépe natáhne, ale na objemu tomu teplému vzduchu neubere. Motor totiž potřebuje co největší hmotnostní množství vzduchu, nikoli objemové, které se s teplotou hodně mění.
Na srazu na sprintech tehdy jel i Dantasik s Coupe (již to prodal pokud se nepletu), novější ročník typ GK, motor taky 2.0 a myslim že už s přímým sáním a rychlejší nebyl.
Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani
Napsal: 12 srp 2010, 10:12
od Piskotkiller
Kód: Vybrat vše
Ten teplej vzduch dělá hrozně moc a pokud ho nasajete do motoru, lepší propustnost sport filtru tomu nepomůže, ten zajistí jen to, že to ten vzduh lépe natáhne, ale na objemu tomu teplému vzduchu neubere. Motor totiž potřebuje co největší hmotnostní množství vzduchu, nikoli objemové, které se s teplotou hodně mění.
tak tak
Re: Vzduchový filter origo vs. prime sani
Napsal: 12 srp 2010, 10:49
od Yurii
u nás = pořádnej důvod pro interkůler
Chtělo by to budík teploty nasávanýho vzduchu s čidlem těsně za klapkou, zajímalo by mne jakej rozdíl by byl v teplotách nekrytýho konickýho filtru a standardního sání po tom co se to prožene turbínou.