Stránka 1 z 2
I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 12:37
od Ondras85
Plánujem na 14dní cestu do Španěl - 4 lidi cca. 400kg + rakev + plnej kufr zavazadel a piva dohromady tak 550kg..
Celkem by mě zajímalo co na to auto,jak se tato "nadváha" může projevit na opotřebení podvozku a tlumičů,na autě mám 15" kola.
Jaké máte zkušenosti s takto přetíženým/přetěžovaným autem??
Díky za všechny smysluplné odpovědi...
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 13:13
od 89majlo96
najviac dostanu zabrat brzdy. Ked mas 15 gumy tak ti bude prepruzovat aj vyska profilu pneumatiky, tak na tlmice by to nemusela byt az taka velka zataz. Spojka bude obcas asi tiez smrdiet, hlavne pri rozjazdoch do kopca. Ale pokial sa zmestis do maximalnej uzitocnej hmotnosti ktora je uvedena v technickok preukaze tak by nemal nastat ziadny problem.
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 13:34
od haus
Pokud jsem to pochopil spravne, tak chces nalozit celkem 950kg(400kg lidi + 550kg naklad), v technickejch parametrech 1.4CVVT i30 cw je tohle
Kód: Vybrat vše
Provozní hmotnost (kg) 1311-1415 - podle Evropsky smernice by v ni melo bejt zahrnuto 75kg jako vaha ridice
Maximální hmotnost (kg) 1820
Přípustná hmotnost bržděného přívěsu (kg) 1200
Přípustná hmotnost nebržděného přívěsu (kg) 550
Nosnost střechy (kg) 80
takze jestli to nebudes davat na prives, tak auto pretizis MINIMALNE o 365kg a to se mi zda docela dost.. ja bych se s autem pretizenym skoro o pul tuny neodvazil vyjet na par tisic km dlouhou cestu, ale rozhodnuti je na tobe
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 13:55
od Hardcam
400kg = 4 lidi? Bez urazky -to je ve Spanelsku festival obezity, ne?
Jinak ja to pochopil tak, ze 550kg je konecna vaha vseho, co se da do prazneho uta, tedy vcetne lidi. Coz by melo byt OK, ale jak psal majlo, brzdy a spojka budou mit co delat.
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 14:15
od zdenek76
podle mě ta 1.4 s tím bude mít plný ruce práce, zvláště jestli pojedete nějaký hory, tak to bude utrpení. Ani na dálnici to nebude žádná sláva a na takové štrece už je přece jen rozdíl, jestli jedeš Německo 120 km/hod nebo 180 km/hod. Jel jsem Francii a těch nějakých dálníčních 500km Německem bylo za 3 hodiny, zatímco kolegové v 1.6 to jeli víc jak 4,5 hodiny.
Nicméně přežít by to auto mělo, chce to opatrně na dírách ať neprorazíte nádrž nebo neurvete něco dole. Taky bych nejdřív vyzkoušel, jak to po naložení opticky vypadá, jestli to třeba moc nedřepí a nebude to lákat policajty. Setkal jsem se už v Německu s převažováním i osobáků na mobilních váhách, takže tam kdyby tě lapli s přeloženým autem, tak pokuta a samo nadměrnou hmotnost musíš z auta vyházet ven, jinak se dál nejede.
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 15:49
od Ondras85
Samo,že 550kg je konečná zátěž...jedu já (190cm,110kg,brácha 190cm,120kg a dva známí,ti maj ten zbytek do 400kg
...no a cca.150kg je náklad..
Každopádně stačí když do auta sednou 4 dospělí (cca.320-350kg) bez nákladu a auto sedí jak kačena,tak co ještě když přihodíme další 2 metráky navíc...
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 15:54
od Hardcam
Ja jel tricitkou do Francie - nejakych 1100km s dvema zastavkami, plnej kufr, 4 lidi, ale poznat to nejak nebylo, 160-170kmh po v Nemecku dalnici bez problemu. Ale je fakt, ze ja s pritelkyni mame 125kg dohromady a to mam bez 4cm taky 190cm a ona 175cm...rodice taky nejsou zadny obludky
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 15:57
od Ondras85
Hardcam:Tys ještě tlustýho člověka neviděl...
Myslel sem spíš že to hodně sedí na tlumičích,ne že by to nebylo poznat na dynamice...
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 16:01
od Hardcam
Ale jo, uz videl...
tak zadek bude drepet...pred par dny jsem se vratil z Chorvatska, stejne obsazeni, stejna zavazadla, ale jel jsem se Sonatou, ktera je o dve tridy vys a drepela taky solidne - foto je v pokecu v aktualnich fotkach aut.
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 16:32
od Vilda
Ondras85 : Tvoje i30ka to zvládne bez problémů i přejezdy přes hory .... dyť ten motor má 110 koní
a že bude naložená, no bóže, vůbec bych se toho nebál .... taky jsem byl letos v Itáli a Accent byl naloženej po víčko a 3 500km zmáknul úplně v pohodě, jen zadek měl o něco níž než obvykle
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 17:32
od Ondras85
Vilda: no..110koní stačí když jezdím sám a aby to při tak přetíženým autě nebylo znát,musel bych si někde ještě 40 koní pujčit
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 18:29
od zdenek76
Hardcam píše:Ja jel tricitkou do Francie - nejakych 1100km s dvema zastavkami, plnej kufr, 4 lidi, ale poznat to nejak nebylo, 160-170kmh po v Nemecku dalnici bez problemu. Ale je fakt, ze ja s pritelkyni mame 125kg dohromady a to mam bez 4cm taky 190cm a ona 175cm...rodice taky nejsou zadny obludky
no jo, ale ty máš pořádnej obsah, kde je víceméně jedno jestli jedeš sám nebo naloženej
Ty máš už při rozjezdu větší krouťák než ta 1.4 v maximu, který je u ní navíc hodně vysoko pro běžnou jízdu.
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 19:03
od Ondras85
On ani ten dvoulitr žádnej zázrak není pokud nemá turbo...ujede mu kdejaká 1.4 s turbem
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 18 črc 2010, 19:44
od zdenek76
výkonově možná zázrak není, ale 1.4T mu ujede právě jen v případě, že v ní pojede řidič a max spolujezdec, jakmile se obě auta naloží, bude mít vysokoobjemová atmosféra jasně navrch. A o tom ty vysoký objemy jsou, o komfortu, pohodě cestování a aktivní bezpečnosti.
Re: I30 a užitečná hmotnost
Napsal: 19 črc 2010, 01:38
od Hardcam
Ondras85: ty jsi odbornik, koukam
pak si jeste v budoucnu muzeme pokecat o spolehlivosti atmosfericky motoru a motoru postizenych downsizingem...