Vypínání a zapínání klimatizace
Moderátoři: Lukino, Moderátoři
Vypínání a zapínání klimatizace
Zase zdravím pánové. Tak nevím, jestli je to problém, ale raději se zeptám.
Mám Sonátu z devadesátýhosedmýho roku a když zapnu klimatizaci, tak se mi zapne a po chvilce zase vypne a tak to jde pořád do kola.
Klimatizaci mám plněnou a kontrolovanou před rokem a tak mi ještě zbývá jeden rok záruka a chladí krásně.... někdy až moc...
Chtěl jsem se zeptat jestli je normální, aby vypínala a zase zapínala ve stejných krátkých intervalech místo toho, aby šla pořád.... Předem děkuji za názory.....
Mám Sonátu z devadesátýhosedmýho roku a když zapnu klimatizaci, tak se mi zapne a po chvilce zase vypne a tak to jde pořád do kola.
Klimatizaci mám plněnou a kontrolovanou před rokem a tak mi ještě zbývá jeden rok záruka a chladí krásně.... někdy až moc...
Chtěl jsem se zeptat jestli je normální, aby vypínala a zase zapínala ve stejných krátkých intervalech místo toho, aby šla pořád.... Předem děkuji za názory.....
Hyundai Sonata 2.0 16v r.v.1997
- Reklama
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Ahoj, nevím co máš za klimatizaci. Jsou klimatizace manuální a digitální. Manuální klimatizaci zapneš, nastavíš teplotu a rychlost ventilátoru a to je vše. Nastavená teplota u manuální klimi však mnohdy není teplotou skutečnou. U digitální klimatizace je rozdíl o proti manuální ten, že ti hlídá přednastavenou teplotu a sama si koriguje její výkon a režim ventilátoru podle toho jak moc se ti interiér ohřívá. Takže u digitální klimatizace je normální, že ti třeba hodně chladí a fouká dokud nedosáhne nastavené teploty, pak se zklidní a fouká jen mírně do té doby než zaznamená vyšší teplotu v autě, pak zase začne více foukat nebo chladit podle toho jak se ti mění teplota interieru, proto taky ten název automatická klimatizace. Představ si to jako např. termostat, který ti otevře jen když je třeba, aby udržel požadovanou teplotu. To že se ti klima sama vypne, může být příčinou její poruchy a nebo v režimu nastavení. Takhle ti zlobí už od začátku nebo to začalo dělat až poslední dobou? To se opravdu klima vypne do režimu OFF nebo běží jen na minimum a vyčkává až se interiér malinko ohřeje, aby se automaticky znova spustila na větší výkon?
Hyundai Sonata 2,0i DCVVT-121kW rv 4/2010 výbava Premium, barva šedá metalíza, hodně dobrý a komfortní vůz střední třídy
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Ford Mondeo 2005 2.0 TDCi 96kW Ghia - nic moc
Škoda Felicia combi 1998 1.6MPi 55kW GLXi, naprosto spolehlivá a dobře zajetá
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Nejsem si uplne jistej, ale automatickou klimatizaci mely az Sonaty po 99 roce.
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI Style 7DCT 4x4
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Škoda Scala 1.6 TDI Style 7DSG
Škoda Octavia IIIFL 1.6 TDI Style DSG
Hyundai i20 1.4 16V Premium Plus - Panorama, FullLeather, Bi-xenon, Android Auto
Kia Cee´d SW 1.6 GDI TOP
Hyundai i40CW 2.0 GDI Style 6AT
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Jojo pánové, mám manuální klimatizaci a proto je mi to divný... (zapínání a vypínání, furt dokola) Koriguji jí rychlostí větráku a teplotou vzduchu... Právě, že při zapnutí pociťuji velký úbytek výkonu a při předjíždění klimu vypínám... Říkám tomu Turboboost, jako když chtěl Knight rider po Kitovi, aby s autem skočil...
Hyundai Sonata 2.0 16v r.v.1997
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
mně to na sonatě 94 dělalo uplně stejně, neřešil, jsem a radeji zvykl na "výkon, nevykon, výkon" .. než začit hrabat a pak zjistit že to bude třeba stat hodně peněz ... ono je tam čídlo tlaku a možna něco ubylo za ten rok z naplně a tím padem tak to blbne ...
Hyundai Santa FE 2.2 CRDi
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Škoda Fabia 2.0 LPG
bejvávalo ..
Škoda octavia 1.9 TDI 4x4
Pontiac trans sport 2.3 16v LPG
Hyundai sonata 2.0 16v LPG (2x)
Renault 21 1.8 LPG
Š 120 LPG
Š 110 R
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Ja by som si skontroloval, ci sa ti točí vetrák chladiča (pod kapotou). Tento vetrak pripadne dva su spolocné pre chladic klimy aj chladic motoru.
Totižto ak sa netočí (je pokazený alebo jeho ovládanie) tak klima ide len ak je nápor vzduchu takže len pri jazde urcitou rychlostou a spomalovanim a zastavenim sa ucinnost klimy znižuje az vobec nechladi.
Totižto ak sa netočí (je pokazený alebo jeho ovládanie) tak klima ide len ak je nápor vzduchu takže len pri jazde urcitou rychlostou a spomalovanim a zastavenim sa ucinnost klimy znižuje az vobec nechladi.
Hyundai Sonata r.v. 2006 2,4 G4KC.
Spomínam na:
Peugeot 406 r.v. 1996 2,0i 16V
Citroen Xantia r.v. 1994 2,0i
Škoda Felicia r.v. 1998 1,3 MPi
Škoda Favorit 135L r.v. 1991 1,3B
Citroen BX r.v. 1985 1,4B
Chrysler 180GC r.v. 1976 1,8B
Spomínam na:
Peugeot 406 r.v. 1996 2,0i 16V
Citroen Xantia r.v. 1994 2,0i
Škoda Felicia r.v. 1998 1,3 MPi
Škoda Favorit 135L r.v. 1991 1,3B
Citroen BX r.v. 1985 1,4B
Chrysler 180GC r.v. 1976 1,8B
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Teda já nevím kde jste kdo vzal to, že se klima toči pořad??? Je naprosto normálni že spíná.Nachladí a elektromagneticka spojka odepne pohon. Ale z výdechů by to mělo foukat +- stejně studený. U slabších motorů je to celkem probém, klima bere kolem 4-5 kw z motoru, altík si řekne o 2-3kw, něco servo a rázem máte o 10kw mín.
Ja to naštěstí řešit moc nemusím, mám to celkem přemotorovaný takže pokles nezaznamenám.
Ale faktem je že ve Felicii to byla celkem katastrofa.
Ja to naštěstí řešit moc nemusím, mám to celkem přemotorovaný takže pokles nezaznamenám.
Ale faktem je že ve Felicii to byla celkem katastrofa.
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
mám 98 sonátku a klima je tak brutální úbytek výkonu, že ji zapínám jen po rovině a stejně je při sepnutí cítit zpomalení vozu a "netáhnutí". Je to s podivem....ano, do kopce nutno vypnout a předjíždění vůbec neprovádět. Doporučuji projít všechny kontakty, ventilátor atd.
Hyundai Sonata ´98 2.0 16V 92kw LPG NovaGas 2005 - prodána
Škoda Forman ´92 edice Prima, karbec - nezničitelný stroj
Škoda Forman ´92 edice Prima, karbec - nezničitelný stroj
- valach
- **
- Příspěvky: 297
- Registrován: 14 pro 2009, 16:42
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Mám sonátku 96 a ten úbytek výkonu je opravdu dost poznatelný, ale nevypínám a nezapínám při předjíždění. Nějak jsem si už zvik, ale musím častěji řadit. Ale to samovolné vypínání a zapínání není dobré, mě by to taky sralo, projdi kontakty jak už ti tady radily a uvydíš, ten ventilátor bych taky vyzkoušel.
Sonáta 2.0 16v r.v.96 102kW
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Děkuji za rady pánové. Zrovna přestalo pršet, tak na to mrknu.... Přejdu to a dám vědět, co to udělalo.
Hyundai Sonata 2.0 16v r.v.1997
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Tak jsem tady. Už jsem na to přišel. Pokud máte větrák na jedničku, pak klimatizace zapíná a vypíná v kratších stejných intervalech. Pokud se dá dvojka, už klimatizace jde déle a vypíná jen na chviličku, ale opět stejné intervaly. A trojka a čtyřka už klimatizace nevypíná a jede pořád.
Takže bych to viděl v parném letním dnu na větrák stupeň č.3 a doladit teplotu klimatizace tak nějak na střed mezi studeným a teplým vzduchem.
Ale to už záleží na každém z nás..... Vlastně jde jen o to vypínání a zapínání.
Mějte se pěkne a Sonátám zdar. (fakt si tohle auto užívám) Standa.
Takže bych to viděl v parném letním dnu na větrák stupeň č.3 a doladit teplotu klimatizace tak nějak na střed mezi studeným a teplým vzduchem.
Ale to už záleží na každém z nás..... Vlastně jde jen o to vypínání a zapínání.
Mějte se pěkne a Sonátám zdar. (fakt si tohle auto užívám) Standa.
Hyundai Sonata 2.0 16v r.v.1997
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
no vida. Tak jsem poučen, tohle jsem nikdy nezkoumal, většinou to mám na 2. Hlavně , že to není nic horšího, dělal jsem nedávno klimu natřikrát na manželčině cliu a to bylo peklo...víte co stojí origo klimakompresor Renault? 28tis druhovýr. kolem 14tis.. ještěže se ho povedlo vyčistit.
Hyundai Sonata ´98 2.0 16V 92kw LPG NovaGas 2005 - prodána
Škoda Forman ´92 edice Prima, karbec - nezničitelný stroj
Škoda Forman ´92 edice Prima, karbec - nezničitelný stroj
- valach
- **
- Příspěvky: 297
- Registrován: 14 pro 2009, 16:42
- Bydliště: Valašské Meziříčí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Tak to jsem taky nevěděl, mám klimu pořád na 2, jen když jedu z práce tak to zapnu na 4 ať se to vychladí a stahuju. To musím vyzkoušet, ale dnes tady pořád prší tak to nechám na zítřek a dnes si užiju fora, konečně počtu
Sonáta 2.0 16v r.v.96 102kW
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Fiat punto sporting 1.2 16v r.v.2000 6rychlostní 59kW
Škoda Fabia 1.4 Mpi r.v.2000 50kw
Re: Vypínání a zapínání klimatizace
Nespominal som ze sa vetrak (vetraky) chladica v motore musia tocit stale (pri zapnutej klime), ale pravidlo je ze sa zapnú po zapnutí klimy spolu s kompresorom. Niektore klimy po zapnutí majú kompresor a vetraky zapnuté tak dlho kym cidlo teploty v kabine neposiela informaciu ze teplota v kabine je podobna=rovna teplote ktoru sme si nastavili.
Tie klimy ktore kompresor a vetraky v motore zapinaju v urcitých intervaloch su takzvane setriace ze aj v pripade ze este nie je dosiahnuta nastavena teplota v kabine sa na chvilu vypina. Tym sa moze dosiahnut urcita uspora paliva ale zas su tam rusive vplyvy ze sa casto meni vykon motoru pri zapnuti a vypnuti kompresoru a zakon schvalnosti že akurat prave vtedy ked to necakame.
Rozdiely su podla znacky auta, vyrobcu klimy, rocniku vyroby atd.
Rozdiel medzi dig a manualnou klimou je hlavne ten ze digitalna vie automaticky regulovat otacky vetraku, otvarat a zavierat kurenie ak treba a aj jednotlive vydechy vzduchu v kabine tak aby nastavena teplota bola co najskor dosiahnuta a udrzovaná.
Kedze kopresor vie ist bud len naplno alebo vobec tak sa chladný vzduch z klimy musi miesat s teplým z kurenia samozrejme ak nemas nastavenu teplotu na minimum.
Ak je teda problem treba odskusat klimu takto: nastavit teplotu na minimu, zapnut ju a kontrolovat ci:
- po zapnutí klimy zapne aj kompresor (cvakne elektromagneticka spojka v kompresore a tym je dany do zaberu)
- po zapnutí klimy sa zapne vetrak (vetraky) na chladici v motore (teda aspon na chvilu lebo potom ak ich netreba nemusia bezat stale)
- aky je stav kabinoveho (peloveho filtru) ak je upchaty tak nie je dostatocny prietok vzduchu a ucinnost klimy aj kurenia klesa a tak trva dlhsie kym sa dosiahne nastavena teplota. Samozrejme ak je zapnuta vnutorna cirkulacia vzduchu tak to vacsinou neplati.
Ak po zapnuti klimy necvakne kompresor tak najcastejsie je malý tlak chladiva v systeme a teda tlakove cidlo nedovoli zapnut kompresor. Toto sa moze stat aj velmi skoro po naplneni ak su tam netesnosti (niekde je vidiet unik zltozelenej mastnej kvapaliny) Alebo je vadne tlakove cidlo (vacsinou sa pokazi tak ze tlak je dobrý ale cidlo posiela informaciu ze tlak je maly/žiadny). Niekedy sa stava ze tlak kolise ak je malo chladiva a napr. v zatackach alebo pri naklanani auta sa klima vypne/zapne ked nema. Tiez sa stava ze sa elektromagneticka spojka pokazi ale to radsej nikomu neprajem bo je to draha zalezitost, zpravidla nikto za normalnu cenu toto nerepasuje a tak sa oplati kompresor vymenit za druhy z vraku.
Ak po zap. klimy kompresor cvakne ale vetrak(vetraky) chladicu v motore sa nezapnu, tak klima normalne funguje ale ak je vonku velmi teplo a motor je horuci, tak ucinnost chladenia klesa a ked sa posuvas v zapchach alebo stojis tak klima nechladi. Krasne sa to da zistit tak ze ked ides tak chladi a ked zastavis tak po nejakom case nefuka studeny vzduch teda ucinnost klimy je mala / ziadna a nie je problem skontrolovat ci sa vetrak v motore toci. Ten sa sice moze zapnut (cez iny obvod) pri dlhom stati ked teplota motora je vysoka ale to si kazdy vie overit. Zpravidla ak sa zapne az pri prehriati motora tak je jasne ze vetrak je ok ale chyba je v obvode spinania cez klimu.
P.S. nikoho nepodcenujem ale vetrak (vetraky) v motorore niesu to iste ako vetrak kurenia v kabine...
Tie klimy ktore kompresor a vetraky v motore zapinaju v urcitých intervaloch su takzvane setriace ze aj v pripade ze este nie je dosiahnuta nastavena teplota v kabine sa na chvilu vypina. Tym sa moze dosiahnut urcita uspora paliva ale zas su tam rusive vplyvy ze sa casto meni vykon motoru pri zapnuti a vypnuti kompresoru a zakon schvalnosti že akurat prave vtedy ked to necakame.
Rozdiely su podla znacky auta, vyrobcu klimy, rocniku vyroby atd.
Rozdiel medzi dig a manualnou klimou je hlavne ten ze digitalna vie automaticky regulovat otacky vetraku, otvarat a zavierat kurenie ak treba a aj jednotlive vydechy vzduchu v kabine tak aby nastavena teplota bola co najskor dosiahnuta a udrzovaná.
Kedze kopresor vie ist bud len naplno alebo vobec tak sa chladný vzduch z klimy musi miesat s teplým z kurenia samozrejme ak nemas nastavenu teplotu na minimum.
Ak je teda problem treba odskusat klimu takto: nastavit teplotu na minimu, zapnut ju a kontrolovat ci:
- po zapnutí klimy zapne aj kompresor (cvakne elektromagneticka spojka v kompresore a tym je dany do zaberu)
- po zapnutí klimy sa zapne vetrak (vetraky) na chladici v motore (teda aspon na chvilu lebo potom ak ich netreba nemusia bezat stale)
- aky je stav kabinoveho (peloveho filtru) ak je upchaty tak nie je dostatocny prietok vzduchu a ucinnost klimy aj kurenia klesa a tak trva dlhsie kym sa dosiahne nastavena teplota. Samozrejme ak je zapnuta vnutorna cirkulacia vzduchu tak to vacsinou neplati.
Ak po zapnuti klimy necvakne kompresor tak najcastejsie je malý tlak chladiva v systeme a teda tlakove cidlo nedovoli zapnut kompresor. Toto sa moze stat aj velmi skoro po naplneni ak su tam netesnosti (niekde je vidiet unik zltozelenej mastnej kvapaliny) Alebo je vadne tlakove cidlo (vacsinou sa pokazi tak ze tlak je dobrý ale cidlo posiela informaciu ze tlak je maly/žiadny). Niekedy sa stava ze tlak kolise ak je malo chladiva a napr. v zatackach alebo pri naklanani auta sa klima vypne/zapne ked nema. Tiez sa stava ze sa elektromagneticka spojka pokazi ale to radsej nikomu neprajem bo je to draha zalezitost, zpravidla nikto za normalnu cenu toto nerepasuje a tak sa oplati kompresor vymenit za druhy z vraku.
Ak po zap. klimy kompresor cvakne ale vetrak(vetraky) chladicu v motore sa nezapnu, tak klima normalne funguje ale ak je vonku velmi teplo a motor je horuci, tak ucinnost chladenia klesa a ked sa posuvas v zapchach alebo stojis tak klima nechladi. Krasne sa to da zistit tak ze ked ides tak chladi a ked zastavis tak po nejakom case nefuka studeny vzduch teda ucinnost klimy je mala / ziadna a nie je problem skontrolovat ci sa vetrak v motore toci. Ten sa sice moze zapnut (cez iny obvod) pri dlhom stati ked teplota motora je vysoka ale to si kazdy vie overit. Zpravidla ak sa zapne az pri prehriati motora tak je jasne ze vetrak je ok ale chyba je v obvode spinania cez klimu.
P.S. nikoho nepodcenujem ale vetrak (vetraky) v motorore niesu to iste ako vetrak kurenia v kabine...
Hyundai Sonata r.v. 2006 2,4 G4KC.
Spomínam na:
Peugeot 406 r.v. 1996 2,0i 16V
Citroen Xantia r.v. 1994 2,0i
Škoda Felicia r.v. 1998 1,3 MPi
Škoda Favorit 135L r.v. 1991 1,3B
Citroen BX r.v. 1985 1,4B
Chrysler 180GC r.v. 1976 1,8B
Spomínam na:
Peugeot 406 r.v. 1996 2,0i 16V
Citroen Xantia r.v. 1994 2,0i
Škoda Felicia r.v. 1998 1,3 MPi
Škoda Favorit 135L r.v. 1991 1,3B
Citroen BX r.v. 1985 1,4B
Chrysler 180GC r.v. 1976 1,8B