Stránka 1 z 2

Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 24 srp 2010, 14:40
od pilotzz
Díval jsem se na různé bavlněné (olejem impregnované) filtry (K+N, Simota), nepoužíváte to někdo?
Jelikož samotný filtr (vložka do airboxu) je třeba podle Simoty stejná pro všechny bezíny u i30 1.4/1.6/2.0CVVT, předpokládám, že u 1.4ky bude vliv v nárůstu průtoku filtrem vůči potřebám motoru asi zanedbatelný, u 2.0 už to asi něco může přinést...?

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 26 srp 2010, 15:27
od FISHkaa
já ti nevím, kdysi sem to měl také a žádný rozdíl ve výkonu sem nepocítil. Jenom tam byl trochu jiný zvuk. Problém byl, že se mi s tím filtrem zaneska dvakrát klapka... = tj. už se toho bojím a zůstanu u papíru (ať to bylo čímkoli ;-) )

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 26 srp 2010, 16:54
od 89majlo96
neriesilo sa to niekde ? Skuste mu to nieko pohladat ja nemam na to cas, potom by som to presunul ak by to tu uz bolo, ale zda sa mi ze sa to tu riesilo #-o

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 26 srp 2010, 18:13
od Hardcam
Nekde se to asi resilo. Ja mel KN fitlr na svem predchozim aute rok a znat to bylo, CRDi slo moc hezky do otacek. Nicmene na i30 2.0 jsem to vyzkousel take, mel jsem to dovolene od zakaznika (be.sport), auto nabralo lepe vzduch a v nizsich otackach se lepe chovalo. O narustu vykonu nemuze byt rec, spise se da rici, ze se standardniho vykonu auta da lepe a rychleji dosahnout.
Co vim, tak laufas ma KN filtr uz pomerne dlouho a mohl by posoudit nejlepe, jak se KN chova v 1.4 a be.sport ho ma v CRDi 85kW.
Jeste pozor na jednu vec, nekolik zakazniku (ale ne zrovna s i30) melo na garanckach problemy s KN filtrem (pri vyssi hodnota nasavaneho vzduchu muze poskodit motor -> ztrata zaruky a blablabla) a museli si zakoupit klasicky filtr. Vim o jednom figlu, nicmene ho nemam v praxi overeny.

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 27 srp 2010, 16:07
od laufas
hosove mam pro vas spatnou zpravu... rad bych vam popsal rozdily v chovani auta s KN vs. origo filtr, jenze mam dva zasadni a podstatny problemy...
S i30 jezdim od ziskani ridicaku + filtr byl vlozen nekdy pri 8 000km tusim. Takze ja sem nemel absolutne zadny ridicsky zkusenosti + jsem nemel ochmatanou i30ku --> nemuzu rict, jaky plusy ci minusy to prineslo.
Jen muzu rict, ze auto slape jak ma, nic se tim nezkazilo (na tachu 28500km) a na garancce sem si vyslechl prednasku od vousateho serviskaka (na tema nekupuj KN, kupuj náš a plat pri kazde prohlidce...), ale vic neremcali.
I pres me minimalni zkusenosti a moznosti porovnani souhlasim s hardem - auto IMHO! lepe dosahuje sveho vykonu, nikoliv ho navysuje + lepe se chova pri nizkych otackach a pak pri zrychleni nad 130km/h.

Co vim jiste je, ze kdyz clovek vypne radio a vytoci motor, je slyset nasavani vzduchu - takove syceni 8-[

Celkem nic nerikajici prispevek, ale vic vam nepomuzu...

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 28 zář 2010, 18:23
od pilotzz
takže jsem namontil Simota filtr a výsledek je subjektivní malé zlepšení "zátahu", spotřeba se zvedla ze 7L na 7,5L. nárůst přikládám /opět subjektivně/ své těžší noze, kterou mozek nutil tlačit abych zjistil co to vlastně dělá.. :lol: , a kopcovitému terénu (cca 150km s 550m převýšením, pravá-levá, samý řazení - Jeseníky..)
najeto 4800km

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 04 lis 2010, 19:22
od laufas
muze filtr starim vice sycet? :D proste a jednoduse - prehodil jsem letni hucivy kumha za zimni tichoucky goodyearky a jsem celkem v soku, jak moc je to syceni slyset 8-[ hlavne pri razantnim pridani plynu

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 04 lis 2010, 19:44
od Saimon
Já mám KN filtr už rok ale né na autě ale na Suzuki KingQuad 750 a můžu říci, že je to suprovní věc :!: :wink:
Jednak to zachytává větší množství mikročástic prachu a je doživotní =D>
Jednak to má trošku jiný zvuk motoru, jak to nasává ale běží parádně.
Druzí co ho nemají, tak u některých jim začal motor po určitém čase papat olej :(
Tenk do ho nezkusil, tak neví ale to už je věc názoru :D

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 22 dub 2011, 22:01
od lupe
Po dlhšej dobe oživujem tému. Filter KN (náhradu orig. vložky) mám chvíľu cca 1000 km. Zatiaľ spokojnosť snaď trochu vyššia spotreba, ale ako tu už bolo písané, núti to skúšať. Za dva týždne idem na 2. garančku, som zvedavý na reakciu sarvismana.

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 16 zář 2011, 22:39
od PyreSpace
Zdarec vsem, take premyslim nad KN filtrem misto orig. Ptal jsem se na to chlapa v Hyundai servise jestli to bude mit vliv na zaruku nebo neco a odpovedel ze na zaruku to vliv mit nebude ale at rozhodne nekupuji levne filtry. Zkusenosti zadne nemam ale myslim ze urcite je lepsi bavlneny nez papirovy filtr. A cena necele 2000 Kc neni tak hodne, kdyz ma nekolika nasobne delsi zivotnost oproti papirovemu.

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 17 zář 2011, 09:47
od enjoy
Jen pro jistotu,protože se tu o tom nikdo nezmínil... Doživotnost bavlněného filtru jo,ale musí se čas od času vyprat(možná i naimpregnovat,to záleží jak moc brutálně ho budete čistit).
Měl jsem bavlněný od Greenu v escortovi,myslím,že to mělo krapet jiný zvuk a pocit,že mám v autě neco navíc taky nebyl úplně k zahození :D

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 17 zář 2011, 12:08
od laufas
KN se cisti co 10 000 km

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 17 zář 2011, 20:09
od PyreSpace
Cena cistice a oleje do 500Kc. To by me zajimalo kolik toho cistice a oleje vypotrebuji na jedno cisteni filtru.

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 17 zář 2011, 21:15
od pilotzz
PyreSpace píše:Zdarec vsem, take premyslim nad KN filtrem misto orig. ..cena necele 2000 Kc neni tak hodne, kdyz ma nekolika nasobne delsi zivotnost oproti papirovemu.
Mám filtr Simota. Po měření na brzdě ti můžu říct, že žádný rozdíl se nekoná. Před měřením jsem měl pocit, že to líp jde do otáček, ovšem brzda si to nemyslí. Pokud chceš mít živější motor, jezdi na E85. Pokud chceš šetřit za papírové filtry, tak si kup nějakej bavlněnej. Já to kupoval v domnění, že se něco stane s výkonem (průběhem od nižších otáček) ne pro šetření pár strokorun za x let provozu..
Pokud ten filtr bude stát litr, budiž, ale dva litry? To se ti asi sotva vrátí, pochybuju, že přežije 10x praní/čištění, na které stejně potřebuješ další srágory..

Re: Náhrada origo papírového vzduchového filtru bavlněným?

Napsal: 17 zář 2011, 21:30
od rudolf.tomka
mwoj vzduchový filter v KIA SOUL nie je papierový :-k a v :hyu: sa požívajú papierové :?: