Stránka 1 z 4

1.4CVVT a E85?

Napsal: 28 srp 2010, 19:21
od pilotzz
Experti, co vy na to? Pojede, nepojede, jezdíte na E85? Nějaký mix s benzinem? co na to ŘJ? Musí se upravit i tuhoto motoru?
(Výlevy tupu "biosratchky" , "podpálené ventily" můžete nechat doma u klávesnice. :-$ )

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 28 srp 2010, 20:25
od SKV
Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 28 srp 2010, 20:35
od pilotzz
SKV píše:Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
Vyzkoušeno v 1,6CVVT? Kolik to zvýšení dělalo - z kolika na kolik? Někdo jezdí s 1,4kou za 6L někdo za 8L.
S 1,6kou to bude možná taky 7 nebo 9, protože rád polechtá plyn... mně vychází průměr cca 6,5L. Jakej to mělo projev - línější nebo lepší ve vyšších otáčkách...? Já uvažuju tak o poměru 3:1 - 2:1 benzin:E85
Asi tedy zkusím osobně...

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 28 srp 2010, 21:48
od tatchwud
pilotzz píše:Experti, co vy na to? Pojede, nepojede, jezdíte na E85? Nějaký mix s benzinem? co na to ŘJ? Musí se upravit i tuhoto motoru?
(Výlevy tupu "biosratchky" , "podpálené ventily" můžete nechat doma u klávesnice. :-$ )
2 důvody proti:

1. nebudu podporovat "ekoteroristy" s jejich teorií přeměny potravin v paliva
2. docela věřím i tomu,že co se ušetří na ceně paliva,neušetřím na spotřebě a následném servisu.

Nárůst spotřeby paliva při použití paliva E85, který je zapříčiněn nižší výhřevností ethanolu tvořící základ paliva E85. Při kombinovaném způsobu provozu vzroste hmotnostní spotřeba paliva o 46,4 %. Toto jsem si nevymyslel samozřejmě já. Je to v rozboru použití tohoto paliva na stránkách : http://biom.cz/cz/odborne-clanky/zhodno ... paliva-e85

další věci ke studiu : http://www3.fs.cvut.cz/web/fileadmin/do ... 102_01.pdf

a nakonec nějaké ty zkušenosti: http://www.igniter.estranky.cz/clanky/j ... l-lih.html

Takže Bůh suď, jak to vlastně je. Ale klasika je klasika.Za pár let třeba soudruzi z NDR vymyslí jinou hloupost,nebo se vrátí k dřevnímu plynu. :D/

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 28 srp 2010, 22:42
od SKV
pilotzz píše:
SKV píše:Bezpečný mix je půl na půl. Pokud to přeženeš, rozsvítí se diagnostika a musíš mazat chybu. Ale nemá to stejně smysl. Spotřeba se zvýší tak, že to vyjde stejně jako na 100% N95. Osobně vyzkoušeno.
Vyzkoušeno v 1,6CVVT? Kolik to zvýšení dělalo - z kolika na kolik? Někdo jezdí s 1,4kou za 6L někdo za 8L.
S 1,6kou to bude možná taky 7 nebo 9, protože rád polechtá plyn... mně vychází průměr cca 6,5L. Jakej to mělo projev - línější nebo lepší ve vyšších otáčkách...? Já uvažuju tak o poměru 3:1 - 2:1 benzin:E85
Asi tedy zkusím osobně...
Poslední dobou mi PP na N95 ukazuje 6.3 l/100 km, reálka je cca 6.5 l/100 km. Na mix s E85 ukazuje 7.2, pokud by odchylka byla 0.2 l, je to docela významný nárůst.
Jízdní projev se mi jeví zcela standardní bez jakýchkoliv problémů. Při první zkoušce se mi zdálo, že se to líp sbírá z nízkých otáček, ale teď to vypadá na standard.

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 28 srp 2010, 22:51
od mechoun
Takhle si kurvit motor... Radši se koukněte do techničáku

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 29 srp 2010, 02:23
od Hardcam
V technicaku je N95, tak tam dej N95 a nehazarduj. Kdyz uz mas auto za 300tKc, tam Te snad par korun na benzinu nezabije. V zadnou usporu neverim.

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 29 srp 2010, 02:36
od black_sheep
to je na vyzkouseni tak do lantry :lol: do i30 bych to asi nelil, leda kdyby to bylo schopny jezdit na cisty E85...

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 29 srp 2010, 12:30
od pilotzz
black_sheep píše:to je na vyzkouseni tak do lantry :lol: do i30 bych to asi nelil, leda kdyby to bylo schopny jezdit na cisty E85...
to asi nebude takovej problém...
http://www.etanizer.com/ethanol_kit/Hyundai/i30/1_4

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 29 srp 2010, 14:10
od SKV
Vyzkoušel jsem a nespatřil jsem žádná pozitíva. A skutečně nevím, proč bych si měl ničit auto. Těch několik desítek spálených litrů E85 nemohlo nic udělat. Sice jsem četl o spoustě potencionálně negativních vlivů na motor a palivovou soustavu, ale stejně tak by mohli psát o tom, co nám hrozí při provozu na N95. Ať se vám to líbí nebo ne, naše auta jezdí kolikrát na větší svinstvo než je E85. Navíc si biolíh stejně tankujete při každém tankování a k tomu vám tam často přidají i jiné chuťovky.

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 29 srp 2010, 14:42
od pilotzz
SKV píše:Vyzkoušel jsem a nespatřil jsem žádná pozitíva. A skutečně nevím, proč bych si měl ničit auto. Těch několik desítek spálených litrů E85 nemohlo nic udělat. Sice jsem četl o spoustě potencionálně negativních vlivů na motor a palivovou soustavu, ale stejně tak by mohli psát o tom, co nám hrozí při provozu na N95. Ať se vám to líbí nebo ne, naše auta jezdí kolikrát na větší svinstvo než je E85. Navíc si biolíh stejně tankujete při každém tankování a k tomu vám tam často přidají i jiné chuťovky.
A v čem by to ničení auta mělo spočívat? Poškození palivové soustavy? Čeho konkrétně? Komponenty FFV vozidel (např. ford, opel...) jsou ze stejných materiálů (stejné) jako komponenty pro BA95-100. (píšu tedy o "novém" autě - cca 1-3 roky, ne o nějaké 15let staré Lantře koupené v bazaru s nalítanejma 200+tkm od 3. majitele nebo o filcce 50kw z rou 96, kde jsou hadice a komponenty bůhví z čeho..)
Čistota E85 je vyšší než čistota BA95, samozřejmě líh váže vodu a rozpouští staré nánosy CH paliv,takže do starýho auta to nemá smysl dávat a pak se divit co za "bordel to ten E85 vlasně je", přičemž to je akorát výplach těch zbytků echt zaubr bencín :lol:

Spíš mě zajímá ta schopnost "sbírat se z nižších otáček" - díky lepším emisím (E85 je vlastně vnitřní okysličovadlo) které letí na labdasondu a díky kterým ŘJ přidá palivo (ano = zvýší okažitou spotřebu) a motor je tak pružnější oproti směsi pouze BA95-98, kdy ŘJ kvůli emisím prostě palivo nedodá...
Vyšší okamžitá o x% podle stylu jízdy samozřejmě neznená automaticky zvýšení průměrné o těch saých X%....
Píšeš, zpočátu ze zdálo, že "se to líp sbírá..., ale teď už to nepřijde.." - víš jak to je - na lepší si zvykneš hned a pak to nevnímáš.. když jsem měl dýzlovou filcku a služební 2,0D4D s 300Nm, tak toyota byla raketa. teď je místo filcky i30ka a ta toyota nějak nedeje :mrgreen:

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 29 srp 2010, 15:47
od oKo
Z pohledu jednoznačného stanoviska Hyundaie k LPG se nemohu nezeptat na to, co říká pan Hyundai etanizéru?

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 30 srp 2010, 00:25
od SKV
Ještě jedno info. Otec lije cca 90% E85 do Twinga r.v. 1997, MPI motor 1.2 8V. Při větší zimně a studených startech auto škytá. Po lehkém zahřátí se chová zcela standardně. Je to lesní auto, se kterým se jezdí do lesa na dřevo. Do Toyoty Yarise r.v. 2008 leje půl na půl a zde to běhá bez problémů. Místo 4.7 l/100 N95 to bere cca 5.4 l/100 E85/N95.
Ethanol má ve vazbě víc kyslíku než benzín, proto při větším poměru E85/N95 běžné vstřikování nestačí dodávat dostatek paliva stechiometrický poměr a diagnostika může hlásit chybu. Proto se do základního kytu pro E85 dodává modul, který prodlouží dobu impulsu na vstřicích.

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 30 srp 2010, 00:30
od Hardcam
SKV: on kvuli 4,7 litru ve meste redi benzin ethanolem? Kolik toho ten clovek za rok najede?
Nad tim ustava rozum stat... :wink:

Re: 1.4CVVT a E85?

Napsal: 30 srp 2010, 09:52
od black_sheep
cha cha cha ja to snad zacnu lejt do sekacky :roll: :lol: