Stránka 1 z 2

Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 30 srp 2010, 14:54
od danielo
Ahoj,

som čerstvý majiteľ ix35 2.0CRDi 100kW Style AWD MT a zatiaľ som spokojný až na jeden detail. Pri prudšom zrýchľovaní sa v aute objavia vibrácie a to pri cca 1800 - 2000 ot/min a aj to len na chvíľu, ale je to cítiť v podlahe a aj v sedadle. Tento jav je najciteľnejší pri zaradenej trojke. Podľa papierov je max. krútiaci moment práve v rozsahu 1800 - 2500 ot/min a možno to s tým nejako súvisí. Viem že je to ešte nové a mám len cca 1500km ale zatiaľ som sa s tým nestretol pri žiadnom aute. Preto by ma zaujímalo či má s tým ešte niekto problém a či je to normálne alebo je všetko ešte príliš "surové"??? Prípadne stretol sa s tým niekto pri predchodcovi - Tucson?

Ďalšia vec čo ma trochu prekvapila je požiadavka servisu aby som po cca 2000km prišiel na geometriu. Je to vážne nutné ak nemám žiadny problém?

Vďaka za názory.

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 30 srp 2010, 15:00
od Hardcam
danil: ja jsem mel stejny motor jako je v predchudcovi - CRDi 2.0 a mezi 1800-2000 to vibrovalo pomerne citelne. Nekde kolem 1900otacek zabira turo, mozna to s tim melo nejakou spojitost.

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 30 srp 2010, 19:26
od beruš
já mám teda benzínovej motor,najeto stejně jako ty ale žádný vibrace nepozoruju.s tou geometrií to je nějaký divný,že by si tam měl jet.mě nic takovýho nepovídali #-o

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 30 srp 2010, 19:37
od FISHkaa
nechal bych zkontrolovat silentbloky motoru... Ale rozhodující bude asi zkušenost někoho s 100kw dieselem... Na benzínu to je jasné = nižší komprese, nižší vibrace ...

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 30 srp 2010, 20:22
od mechoun
beruš píše: s tou geometrií to je nějaký divný,že by si tam měl jet.mě nic takovýho nepovídali #-o
Geometrii ber, mně ji dělali až kolem 1. garančky a bylo pozdě. Přední náprava s blbou sbíhavostí mi stihla udělat na gumách "pilu", takže hučej jak nadrženýmu v klacku. A nic už to nespraví, jen výměna gum.

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 31 srp 2010, 11:44
od FISHkaa
dobré vědět, přeptám se při přebírání...

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 01 zář 2010, 10:11
od DusMi
danielo píše: ...
Ďalšia vec čo ma trochu prekvapila je požiadavka servisu aby som po cca 2000km prišiel na geometriu. Je to vážne nutné ak nemám žiadny problém?
....
Casto to vznika z toho, ze sa vo fabrike zisti, ze bolo nieco zle kalibrovane na linke,
tak potom tie auta (podla VIN) volaju na kontrolu pripadne prestavenie.
Ak taka kontrola nie je uvedene v zozname servisnych ukonov v knizke k autu urcite by som ju neplatil
a trval na tom, ze ak to nie je ukon predpisany vyrobcom, tak jeho vykonom nemoze byt podmienovana zaruka....

Mne to tiez chceli na Tucsone robit kazdych 15 000 km, napriek tomu, ze to nebolo v servisnych ukonoch,
odmietol som, auto ma 115 000 km a gumy nederie...



Vibracie:
nemyslim, ze je normalne, aby na novom aute cosi vibrovalo, ak ano, tak zvycajne to bude uz len horsie...

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 02 zář 2010, 09:12
od zmuro
za seba musim povedat ze presne tento jav pozorujem aj ja, prejavuje sa to od zaciatku, mozno to casom zmizne-neviem, ale cele auto sa ako keby na moment rozkmita, vzdy zhruba pri tych istych otackach, plus minus ako pises, ale potom to zmizne. Nestava sa to vzdy, najviac to citit prave na trojke pri prudkom zrychleni, presne tak asi ako u teba, takze sa nemusis asi velmi znepokojovat, ze si v tom sam, ale vobec netusim, ci by sa taketo daco vobec dalo nejak reklamacne riesit. Ja mam podozrenie na zle navrhnute uchytenie motora do silentblokov, mozno o kus inde keby to bolo uchytene, tak sa to nedeje - ktovie. Da sa s tym zit, ale prijemny pocit to nie je, aj ked iba chvilkovy. Su auta ktorym vibruju motory v celom priebehu otacok, a citis to vsade, na volante a podobne. Tuto je napr. riadenie absolutne sterilne odladene-necitis nic, ale mne sa to tak prave paci, ide krasne lahucko a presne vtedy ked treba. A co dalsi borci s dieselom 100kW? Ako sa sprava Vas motor? Alebo je nas tak malo?

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 03 zář 2010, 22:08
od Hlavson
Nevzpomínám si, že by mi takovým způsobem, jak popisujete v autě něco tak vibrovalo, mimo telefonu :) Ja jsem dnes jel do Praglu a říkal sem si, že se na ty vibrace zaměřím a vůbec nic sem necítil a to jsem se soustředil hlavně na trojku v rozmezí otáček, jak popisujete. Dnes, už mám nalítáno 5600km a jízda 35koů mě fakt baví, už aby byl sních :mrgreen: Jinak i jako rodiný auto super. Ostatně s toho důvodu jsme ho kupovli. Složím kočárek a jediný co musím udělat, abych ho tam strčil aníž bych musel kočárek rozebírat, že roletu chytnu dole v kufru. To je paráda :D/




__________________
:hyu: ix35 Style 4x4 2.0 CRDi 100kw, Piston Grey 7/2010
:hyu: i10 Classic 1.1 48.5kw 5/2010
Škoda Fabia 1.4 TDi prodáno 5/2010
Škoda 125 5tiq. prodáno 2006

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 03 zář 2010, 23:05
od danielo
No tak to ma moc nepotesilo. Bol som s tym dnes v servise a servisak to potvrdil ze citit na okami vibracie v tom rozsahu otacok ale netusi co to moze byt, vraj to moze byt od vyfuku ale to sa mi nezda. Hladal som aj na inych forach a vyzera to tak ze s tym ma viac ludi problemy. Kto vie po anglicky tak tu riesia ten isty problem:http://www.hyundai-forums.com/t50950-en ... 00-rpm.htm. Pytal som sa ci nejako informuju vyrobcu ohladne takych problemov ale neodpovedal mi na to. Tak neviem ... urcite sa s tym da naucit zit ale netesi ma to. Mozno nejaky kontakt na vyrobcu by vniesol viac svetla a mozno aj vyrobca o niecom vie ale servisy nie.

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 05 zář 2010, 22:37
od Joe # 13
Ahoj, vybrace v tomto rozsahu otáček jsou bohužel u dieslů od Hyundaie docela běžné.
V těchto otáčkách nastupuje max. toč. moment,ale motor je při 1900 ot/1 min ještě vinou zpřevodování " podtočený ". Když si stáhnu okénko u svého Tucsona, tak se ozývá silný drčivý zvuk plechu... . Na vině bude špatně navržená spojková sada, vč. tlumiče rázů, který by měl tyto škodlivé kmity motoru " vyžehlit ". Tím je to cítit v celém autě.
Řešil jsem ten samý problém se servisem, ale ten mi zdělil, že si toho nemám všímat a že je to v pohodě. :? ](*,) U mého Tucsonu se to začalo ozývat už kolem 40000 Km a nabírá to s počtem km na intenzitě.
Už se to tu na fóru řešilo. Servis maximálně vymění spojku, vč. přítlačáku a s..ou na tebe. ](*,) A cenově na tom dost krvácíš....

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 22 říj 2010, 11:57
od saldy
Tak to mě překvapilo, já si toho nevšiml ale jel jsem jen jednou a to nic neznamená, nový diesel by neduhy svého předchůdce neměl dědit ani náznakem, zajímá mě jak je na tom 135kW verze???????

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 06 pro 2010, 19:54
od ondrejhacko
Zdraví všechny,jsem hrdým majitelem ix35 style 100kw manual.Tento problém řeším od začátku co auto mám,tento týden sem absolovoval garanční prohlídku po 30tis a z velmi ochotným technikem v autor.servisu v UL,který mel opravdu o problém zájem jsme zjistily toto.Po vzpujčení toho samého modelu jsme se dostaly ty samé vybrace,jedná se tedy po výrobní chybu.Z technikem jsme vzplnily nejaký protokol a ten bude předán výrobci a konstruktérum.Moje asuto šlo na zvedék a převodovka komplet ven a žádný problém.Po vrácení a zontrovování to dělá to samé.Nekokám tak na otáčky a vybrace se ozívají nejhlučněji při 80km/h na 6.rychlosní stupen.Největší problém je to že 80km/h na 6.rychl.stupen je prostě Málo. Moje doporučení je :NEPOSLOUCHAT Rádce řazení tak pečlivě a trošičku poslouchat motor.určitě se to zlepší



jinak první garanční prohlídka neodhalila žádný problém a stála 10200,-vč.DPH
o pro ti VW T5(16000,-)příjemná změna :D




I

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 06 pro 2010, 21:31
od saldy
při 80km na 6ku ?! To se těm vibracím už teda nedivim, chudák motor.

Re: Vibracie pri 1800 - 2000 ot/min

Napsal: 22 úno 2013, 11:54
od kaki
Zdravím všetkých. Vlastním diesel 2,0 CRDi, najazdených 35000, a musím povedať, že už druhú sezonu pozorujem "vibrácie " od motora pri otáčkach okolo1800,začínajú pri 4. ,ale hlavne na 5 .a 6. prevodovom stupni, hlavne v zimných mesiacoch a za studena.Pri vyšších otáčkach vibrácie zmiznú. Dosť mi to lezie na nervy,chcem sa s tým obráťiť na servis, ale neviem ,či je to reklamovateľný problém. Čo si o tom, myslíte ??