Stránka 1 z 2

enormni spotreba accent

Napsal: 18 čer 2010, 23:45
od lov3r
zdravim,
mam accenta 1.5 z r. 1996 v automatu.
mam problem s ohromnou spotrebou.. cca 15l/100km nevedeli by ste v cem by mohl bejt problem?
diky

Re: enormni spotreba accent

Napsal: 19 čer 2010, 00:21
od Hujer
Spatnej termostat,teplotni cidlo!

Re: enormni spotreba accent

Napsal: 19 čer 2010, 11:30
od Jirka RCK
Taky by to mohla bejt lambda sonda. Jak ti to vlastně šlape? - Volnoběj jede hladce a drží otáčky? Emise máš OK? Ta spotřeba ti narostla najednou, nebo si to tak koupil?

Jestli je to automat (automaty obecně berou víc) a jezdíš s tím jenom po městě, navíc v raních kolonách, tak je možný i to, že je všechno v pořádku a prostě to tolik žrát má... :)

Možná můžeš zkusit na 30 min odpojit baterku, pak ji připojit, natočit to, nechat zahřát motor a vyjet si někam meziměsto na výlet, aby se vyresetovala ŘJ a načetla si znovu hodnoty. Nevim, jestli to může mít takovej vliv na spotřebu, ale stojí to jen pár minut práce, tak bych to zkusil jako první...

Re: enormni spotreba accent

Napsal: 19 čer 2010, 12:38
od lov3r
koupil sem ho uz tak... koupil sem ho bez par dorbnosti a mezi nima i treba vicko nadrze.. tak sem si myslel ze to treba muze bejt tim. ale to uz mam a porad spotreba stejna..

jinak emise mam par mesicu od posledni zkousky spleny a na volnobeh beha motor v pohode nechcipe a nic..

o vetsi sportebe automatu vim ale preci jenom tohle mi pride skoro dvojnasobek toho co sem cekal..

Re: enormni spotreba accent

Napsal: 19 čer 2010, 13:18
od Jirka RCK
A co svíčky, olej, filtry, kabely? Vyměnils je?
Protože jestli by bylo špatný nějaký čidlo, tak by se to mělo projevit i jinak, minimálně by měl na přístrojovce svítit Check Engine a konkrétně čidlo teploty se mi projevovalo úplně splašeným volnoběhem (studenej motor mi na neutrál držel 4500ot. :shock: )

Jestli si to ještě neudělal, tak bych hned po koupi vyměnil olejovej a vzduchovej fltr, olej v motoru i převodovce, kouknul bych v jakým stavu sou kabely od svíček a jestli nejsi ve finančním presu, investoval bych taky 400 do novejch svíček. Zvlášť s tím motorovým olejem bych žádnýmu předchozímu majiteli nevěřil a hned bych ho vyměnil... Když budeš mít sundanej vzduchovej filtr, tak můžeš rovnou vyčistit škrtící klapku. Na takovým autě bude určitě zasekáná jak jetel. To všechno dělej samozřejmě s odpojenou baterkou a až budeš hotovej, tak ji připoj, natoč motor a nech ho aby si sednul volnoběh a pak si vyjeď někem na výlet. Tak prvních 100km neplaš, ECU si musí načíst nový data a do té doby může bejt zkreslená spotřeba a špatnej volnoběh (po sešlápnutí spojky mi padal tak nízko, že to skoro chcíplo)... Po sto kilácích si zase ozkoušej spotřebu a uvidíš... :)

Re: enormni spotreba accent

Napsal: 19 čer 2010, 13:40
od lov3r
no oleje se a svicky se po koupi poridily novy, krome motoru teda myslim... (protoze vsechno delal muj znamej jelikoz ja sem docela automobilovej lajk) ale baterka jeste odpojena nebyla.. jinak check engine mi svitilo kdyz sem jel z bazaru domu.. potom co se vymenily ty svicky tak uz se nerozsvitil..

taky me treba napadlo jestli nemuze bejt jenom podelanej budik ukazatele paliva.. muze se neco stat kdyz ho budu ignorovat a dojedu az uplne na prazdnou nadrz abych vedel jaka je rezerva potom co mi ukazuje uz prazdnou?

zatim dik

Re: enormni spotreba accent

Napsal: 19 čer 2010, 13:55
od Jirka RCK
Proč bys měl nádrž vyjíždět do nuly? :shock:

Budíky ukazujou špatně docela často, už se to tu v nějakým threadu řešilo... Spotřeba se měří tak, že nabereš plnou nádrž, zapíšeš si kiláky, pak jezdíš až vyjezdíš třeba půlku nádrže a pak znova nabereš plnou. Pak si dopočítáš, kolik km si najel mezi těma dvěma plnejma a kolik litrů se vešlo do té druhé plné...

Podle budíků spočítáš leda prd, to máš šíleně nepřesný...

Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 18:29
od Jirka RCK
Zdravím,
rád bych se s váma poradil, co všechno může ovlivňovat spotřebu... Slintám tu nad příspěvky ostatních o spotřebě 5,5l a můj Accent už mě přestává bavit... :? Zvláštní navíc je, že není žádnej rozdíl mezi 200km po okrskách, nebo týdením ježděním po městě, spotřeba vždycky vyjde okolo 10l. Svíčky i filtry jsem nedávno měnil, brzdy přidřené nejsou. Problém bych možná hledal v ECU v bohaté směsi, ale CHECK mi nesvítívá a před pár měsíci jsem na STK dostal zelenou známku úplně bez problémů (podle protokolu byly některé hodnoty i řádově nižší než limity). :roll: Provoz mi vychází přes 3 Kč na kilometr, kamarádi už se mi smějou, že mám doma tahač Kaťuší :mrgreen:

Jediný problém, o kterém na autě vím, je cvrlikání od ventilů, hydroštely už na tom nebudou moc dobře...mohla by se zrovna tato věc výrazně projevit na spotřebě? Rád bych do auta pár tisíc investoval a měl ho v pořádku, ale nevím, jak s tímhle problémem začít...

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 20:16
od Engineer
Neviem ako jaydis ale je to dost #-o
5,5L je podla mna nerealna spotreba. a ked uz tak jedine s pierkom na nohe a mimo mesta.
Toto nie je TDi... V meste by ti to malo predsa len zrat o nejalý litrík viac... Do 7 by si sa mal zmestit.

Opýtam sa: Aké sviečky a káble si dával? Typ a značku.
Ak ma pamat neklame tak tieto motory maju 2 lambda sondy, tak obe premerat...

Čo nulová poloha škrtiacej klapky? Nie je mimo nulovej hranice? Ale to by si citil a pocul vyssimi otackami.

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 21:02
od Jirka RCK
Kable jsem neměnil a svíčky jsem dával NGK BKR5E-11 (Podle stránek výrobce je to nějaký zmodernizovaný ekvivalent BKR5ES-11, které tam patří podle návodu). Subjektivně cítím, že teď motor jde lépe do otáček, ale se spotřebou to ani nehnulo. Volnoběh mi trochu blbne. Při studeném startu mi otáčky na pár vteřin vyletí na 2000 a pak by se ještě pár minut držely mezi 1100-1500, ale po ujetí pár metrů a vyřazení už to drží 900 a taková drobnost podle mě nemůže udělat 2l na spotřebě...

Chtěl jsem vyčistit klapku, ale bojím se. Když jsme ji čistili na kamarádově filcce, tak se elektronika po připojení baterky nevzpamatovala a poloha se musela nastavit přes diagnostiku. Bojím se, abych s Hyundaiem nedopadl stejně, levnej servisák kterej nám to resetnul nemá na :hyu: kabel a velkej servis by mě za to okradl i o gatě :lol: Nevíš prosímtě, jestli u :hyu: stačí odpojit baterku, nebo to mají taky jenom přes komp?

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 22:28
od Rybář
Vyměň lambdu, tam bude nejspíš problém...Na AutoPb mají univerzál asi za 800...

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 22:35
od Jirka RCK
No a je možné, že by auto i se špatnou lambdou splnilo emise a ECU nevykazovalo chybovou hlášku? Můžu ji v domácích podmínkách nějak otestit (odpor, napětí)?

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 22:35
od Hardcam
Kdyz Rybar dovoli, tak budu propagovat sebe a nebidnu Ti lambdu za 1200Kc, ale ne zadnou univerzalni, ktera ma misto konektoru pahejly, ale klasickou lambdu, kterou bez uprav namontujes.

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 22:44
od Rybář
Jo, tak to vem od Harda. Sakra to ji máš za pěknou cenu. Je fakt, že u tý univerzální to musíš připájet....

Re: Příčiny vysoké spotřeby

Napsal: 20 zář 2010, 22:45
od Jirka RCK
...no uplne nejdriv jeste zkontroluju tesnost vyfukovyho potrubi a zkusim promerit lambdu nejakym zbastlenym osciloskopem (mohl by poslouzit zvukovej vstup na notebooku) a pak kdyztak dam vedet...