Stránka 1 z 1
Klepání v motoru opět, ale jinak
Napsal: 20 zář 2010, 23:51
od vguzzi
Ahoj. U mojí Elantry 1,6, r.v. 2006, najeto 40000 km pozoruji poslední měsíc zesilující se klepání v motoru. Při startu a zastudena není tak zřetelné, ale po zahřátí motor celkově ztichne a to klepání / rachtání je daleko intenzivnější. Zdroj je v levé části po směru jízdy ( v místě řetízku spojujícího obě vačky). Olej byl měněn před měsícem (Shel Helix plus 10W-40, a šikulové v servisu ho tam dali cca 5 mm přes horní rysku, už vypuštěno). Měl jsem dole víko ventilů a zkouknul jsem vačku a zdvihátka, vačka jako nová a zdvihátka taky (zmáčknout se nedají). Řetízek spojující obě vačky mi ale přijde poněkud volnej - má vůli cca 8 mm při pohybu ve středu nahoru a dolů. Nemáte někdo nápad, kde může být problém? Nebo je tu někdo, kdo tomu rozumí, z Plzně?
Díky
Re: Klepání v motoru opět, ale jinak
Napsal: 21 zář 2010, 00:40
od Hardcam
Re: Klepání v motoru opět, ale jinak
Napsal: 21 zář 2010, 10:30
od mirpie
8mm průhyb je dost, když jsem dal novej řetěz, bylo to prakticky bez průhybu, nemá to napínák, takže je to napnutý fest tou délkou napřesno. Výměna popsaná na třetím odkazu co dal Hardcam. Pozor na ten počet čepů mezi vačkama. Ano, já počítal čepy od klínků mezi řetězovým kolem a hřídelem, Hujer uvedl číslo mezi značkama (tečky na kolech).Výměna zabere 90min, řetěz se shání blbě, já ho kupoval na
http://www.automatejcek.cz za asi 660Kč, co stojí ted nevim. Co stojí v hyundai servis nevim.
Re: Klepání v motoru opět, ale jinak
Napsal: 21 zář 2010, 10:32
od Hardcam
Vsadil jsem na dobreho kone. Jak popsal problem, hned se mi vybavilo, jak jste s Jerrym pitvali auto
Re: Klepání v motoru opět, ale jinak
Napsal: 21 zář 2010, 13:38
od mirpie
jo, to byla story....tehdy jsme kvůli mě otevřeli i jeho motor, abychom spočítali čepy řetězu mezi vačkama, když mi to napotřetí demontování a smontování nechtělo chytnout. Problém byl ten, že při dotahování ložisek sací vačky si mrcha při sedání přeskočila (pootočila) o zub, čímž se rozhodilo časování otevírání a zavírání sacích ventilů = nebyla komprese aby to chytlo. A pokud se tímhle neživíš, nebo nemáš přípravek na zaretování nebo nemáš prostě zkušenost, tak tohle přehlédneš a pak se kopeš do hlavy, kde je problém. Nejlepší škola je praxe, nebo na to nehrabat