Stránka 1 z 1
Zvýšené otáčky při studeném motoru
Napsal: 18 kvě 2006, 11:46
od kejdak
nazdar všichni, hlavně vy, co máte zkušenost s motorem 2.0. V poslední době jsem si všiml, že při studeném motoru ukazuje otáčkoměr asi o 200 ot/min více než dříve (je to poznat i poslechem). Po zahřátí motoru je vše v pořádku. Nevíte někdo, čím by to mohlo být a jestli je třeba to nějak řešit? Abych nezapomněl, jedná se o Elantru 2.0 (benzín) r.v. 2002. Předem děkuji za vaše názory
kejdak
Napsal: 18 kvě 2006, 22:05
od mackoj
že by SYTIČ ?!?!
Napsal: 18 kvě 2006, 22:36
od black_sheep
mozna krokovej motorek, jestli tam nakej je, tohle auto neznam, resp motor..
Napsal: 19 kvě 2006, 12:49
od Lukino
pokud otáčky po zahřátí drží nekolísají apod. tak bych to neřešil ...
Napsal: 19 kvě 2006, 12:58
od Josef
Lukino píše:pokud otáčky po zahřátí drží nekolísají apod. tak bych to neřešil ...
Lukino mám stejný názor. Pokud otáčky teplého motoru nekolísají a jsou zhruba kolem 700 otáček. U studeného motoru se projeví spousta vlivů. Teplota, vlhkost i tlak vzduchu
Napsal: 19 kvě 2006, 14:17
od kejdak
to Mackoj: jsem sice typický uživatel, ale takovýhle "vtipný" rady jsou k ničemu. Jednak jsem psal "než dříve", jednak je to stříkačka (to je jak s tím pingpongovým stolem v kufru)
jinak děkuju za radu, asi je to fakt, že bych to měl řešit až v případě změny volnoběžných otáček po zahřátí. Ty jsou zatím OK.
Napsal: 20 kvě 2006, 03:23
od zaludnikrs
kejdak:jako nechcu tedky vypadat za blbecka ale ja si myslim ze to auto sytic ma!sice automatickej a rizenej ridici jednotkou ale urcite tam nejakej bude ne,otacky se drzej trebas na 1500 a pak po chvile spadnou ,nebo ze by to bylo vetrem co fouka pod kapotu?no ja nevim
16v
Napsal: 20 kvě 2006, 09:07
od kejdak
to zaludnikrs: Na tom, že i stříkačky mají obdobu sytiče (elektronicky řízený řídící jednotkou) se shodneme. Můj dotaz se týkal náhlého (!) zvýšení otáček studeného motoru oproti studenému motoru dříve. Je to poznat i poslechem, vyjíždím z tichý garáže.
Napsal: 20 kvě 2006, 10:24
od mackoj
Tak nech změřit lambdu, ale taky zkus natankovat jinde než naposled
(přísloví o tonoucím) pokud se ti to projevuje pokaždé při studeném startu neměl by být problém to na počítači nadetekovat, alespoň si myslím a za ten blbej fórek sorry, nic ve zlém
Napsal: 20 kvě 2006, 13:52
od macháček
Mě se ty otáčky při startech v zimním období taky zvýší, je to možná i zmiňovaných cca 200. Myslím si, že jeto O. K. Dělal mi to i favorit 1994 jednobodová stříkačka Bosch a služební Fabka 1,4 16V si taky v zimě něco přidává. Po zahřátí je to O. K. stabilní cca 700. Já bych to neřešil.
Mám: Hyundai Lantra kombi 1,5 12V GLS/ r. v. 2000.