Stránka 1 z 1
vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 14 říj 2010, 21:08
od Xee
Dobrý večer všem. Může někdo s PP novopečenému i30káři (11.000 km) z vlastní zkušenosti poradit, od kolika otáček začne benzinový motor 1.4 se zařazenou rychlostí ("brždění motorem") zase vstřikovat palivo? Možná jsem hledal nedůsledně, ale v ostatních příspěvcích k motoru, spotřebě atd. jsem na toto číslo nikde nenarazil - a výrobce není k zákazníkům zrovna sdílný...
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 14 říj 2010, 21:20
od Ruska.ruleta
Těsně nad volnoběhem, cca 1000 otáček.
RR
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 09:07
od XMira
To poznáš sám. Motor přestane brzdit. Trochu to "postrčí" auto.
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 10:58
od willy50
Je to trochu výš, asi 1500-1800ot.
To "popostrčení" jsem teda nezpozoroval.
Někde jsem o tom četl pěkný a rozumný článek ve smyslu volnoběh versus brzdění motorem, ale bohužel si nevzpomenu kde.
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 11:11
od Ruska.ruleta
Když koukám na PP, tak je stále nula, až těsně nad volnoběhem naskočí čísla a následně to začne popostrkovat auto.
1,4 Patriot
RR
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 11:31
od willy50
Aha tak jo, já nemám PP s okamžitom spotřebou.
Někde jsem to četl, asi to má každý motor jináč.
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 11:34
od Yurii
No I30 jsem ještě nezkoušel ale u každého auta s elektronickým vstřikováním kde jsem to zkoušel to bylo poznat, přesně jak píšou kluci nahoře... je to v moměntě kdy motor přestane brzdit motorem a trochu se jakoby zase rozjede většinou to bývá kousek nad volnoběhem nejhrubší projev sem asi zpozoroval u Felicie 1.9D tam to skoro poposkočí
Jinak Scoupe i Subaru Forrester to mají trochu nevýrazné ale když to zkoušíš poznat to je taky
Jinak k čemu je dobrý vědět kdy motor při brždění zase začne dávkovat palivo?
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 11:53
od willy50
Hmm, tak proto jsem si toho škubnutí nevšim, nikdy při brzdění motorem nenechávám otáčky klesnout tak nízko.
No a xee chce asi ušetřit?!?
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 12:02
od willy50
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 15 říj 2010, 15:23
od Xee
Díky všem za zkušenosti a názory. Zkrátka mi jen šlo o to, jestli to je
2000 nebo 1000 otáček, což je při jízdě docela rozdíl (hlavně pak ten zbytečný kravál při nějaké čtyřce nebo trojce). Pocitově to na prvních 10tkm bylo přesně jak popisujete - tj. někde kousek nad volnoběhem, jen mě udivovalo (po fáčkách, feldách aj.), jak dlouho ten "setrvačník" roluje - i bez vyřazení. Plně chápu logiku názoru, co tu někdo linkoval na spotřebu (5 vs. neutrál
) - teda místo čučení po fórech se spotřebou vyházet krámy z auta, dofouknout pneu atd. Když ono to ale jednomu nedá si občas nezaplachtit... Ovšem opravdová pohoda stejně začíná někde nad 3000 ot.
Re: vstřikování paliva při brždění motorem - otáčky?
Napsal: 21 pro 2010, 14:29
od N2DRFT
Xee píše:Dobrý večer všem. Může někdo s PP novopečenému i30káři (11.000 km) z vlastní zkušenosti poradit, od kolika otáček začne benzinový motor 1.4 se zařazenou rychlostí ("brždění motorem") zase vstřikovat palivo? Možná jsem hledal nedůsledně, ale v ostatních příspěvcích k motoru, spotřebě atd. jsem na toto číslo nikde nenarazil - a výrobce není k zákazníkům zrovna sdílný...
poznáš podle palubního počítače, osobně mam odzkoušeno tak 1800 otáček u 1.4 CVVT 80kW. Na pětku to je o něco níž možná 1500 nicméně štvě mě že i30 nemá zrovna nejlepší elektroniku a i PP je trochu šnek.