Stránka 1 z 1

motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 15 říj 2010, 08:47
od seidlpav
Ahoj příznivci vozu Hyundai, mám dloho problém s motorem 2L DOHC, pokusím se napsat vše co mne napadne a požádám vás o rady. Pro toho kdo mi problém vyřeší a motor poběží OK mám lahev slivky!
Měl jsem špatný motor (ventily) a došlo k výměněně za jiný.Provedli jsme vizuální kontrolu ventilů, přehodily se čidla, ustrojil, zapojil a rozeběhl. Od samého začátku svítí kontrolka ENGINE. Motor má hodně velkou spotřebu benzínu. Volnoběžné otáčky kolem 1100. Jiní odborníci mi vyměnili klapku včetně potenciometru, nic to ale nevyřešilo, snad jenom je trochu stabilnější chod motoru ve volnoběžných otáčkách. Měřil jsem Lambdu - zdá se OK, měřil jsem čidla teploty - OK. Z výfuku je stále cítit nespálený benzín :-(
Rád bych se zeptal jak se nastavují volnoběžné otáčky ? Pootočením poťáku na klapce nebo snímačem otáček na hlavě motoru? Má to nějaký vliv? Mám pocit že není automechanik, který dokončí práci tak aby bylo vše OK, jen stále doměnky, pokusy, omyly a tisícovky od zákazníka.
Díky za každou radu. Pavel

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 15 říj 2010, 09:15
od rbrodsky
A co to zkusit nechat napojit na PC ať ŘJ vypíše chyby. Snad nejjednodušší řešení před všemožným vyměňováním čidel. V Hyundai ti to testnou za 500kč. Jinde v servise by to bylo možná levnější ale většinou nemají na tyto auta diagnostiku.

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 15 říj 2010, 09:20
od rbrodsky
Jo a volnoběžné otáčky si můžeš regulovat šroubkem na škrtící klapce.

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 15 říj 2010, 09:33
od seidlpav
Ok, zkusím nejpreve LEDkovou diagnostiku, dnes to vyrobím, když to nepůjde zajedu do H.

Najdu v manuále kterým šroubkem ( je tam i nějaké čidlo-spínač když je klapka ve volnoběhu kde nemám připojený žádný kablik) , jak ale mám dát dohromady nastavení šroubku, potenciometru klapky a snímače otáček na hlavě motoru, každá má vliv na otáčky volnoběhu ale určitě ještě na další funkce ?

Můžete mi popsat co řídí poťák na klapce, a čidlo na hlavě ? jak případně nastavit ?

Díky

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 15 říj 2010, 15:45
od cypisek
No ono stejně krokovy motorek ti udržuje volnoběžne otačky, ja bych u tebe nejdříve zkusil reset ŘJ !! a až pak zkoušel dal "vrtat"

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 15 říj 2010, 21:26
od ivan
Pokud elektronika fungovala před opravou tak bych určitě hned nevrtal do škrtící klapky nebo jinejch blbůstek to je vždy až to poslední :? Předpokládám,že se Ti to potkalo,ventily ohnutý,podle příspěvku mám dojem,že jsi sehnal asi nejspíš celý motor nebo jen hlavu?? To jsem nějak nepochopil :oops: Tady vidím zakopanýho psa :!: Jinak jsem taky už v klubu s potkanou Sonátou,před 14-cti dny mi praskl rozvodový řemen,8 ventilů k.o ](*,) Ale již jezdím a musím jinak říct,že jsem vůbec s ničím nehýbal :!: A funguje bez problému. Důležitý je mít správně nastavené rozvody a na sací vačce mít správně nastvený potenciometr,takový to hulvátský monštrum musí být na nule je tam značka :!: Pokud budou všechny značky sedět ,pak je to bez problému,pokud ne stačí o zub dopředu nebo dozadu tak je to špatně :!: Vždy otočit s motorem na 4 cykly musí se sejít všechny značky pokud ne tak znovu nastavit,fakt se to dělá blbě mě se to povedlo až na potřetí jo trpělivost přináší růže tak zatím :wink:

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 15 říj 2010, 23:09
od cecilek
Zdravím. Měl jsem také velkou spotřebu benzínu. Ale řeknu ti, že byla furt stejná ať jsem jel šetřivě devadesát po dálnici nebo couračky po městě. Ať jsem dělal, co jsem dělal pořád deset litrů na sto.... Měl jsem špatnou lambda sondu a motor jel na nouzovej režim. Přeměřovali mi ji v servise osciloskopem a řekli, že se jim zdá dobrá, jen dává hodně chudou směs. Ale nešlo jim do hlavy, proč to tolik žere... Koupil jsem tedy novou s originál zásuvkou za dva tisíce a normálně chlapi, teď jezdím dálky za sedm a půl litru. A to nekecám.
Jestli budeš někde poblíž, můžeme se v tom povrtat a lambdu bych ti půjčil na vyzkoušení. Fakt je to znát, když je spalování v pořádku. Auto jezdí jako drak...
Jsem z Dačic u Jindřichova Hradce.

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 17 říj 2010, 15:29
od seidlpav
Ahoj tak další nápověda, chyba 12 a 25 t.j. čidlo množtví a tlaku vzduchu- takže váha vzduchu. Taky jsem na to již myslel, takže co s tím ? Závada buď vlastní váha vzduchu nebo někde konektor nebo kabeláž ? Nebo za tím může být ještě něcojiného ? Tak se pokusím sehnat někoho kdo je z okolí a zapůjčil by na 2 min. váhu vzduch do sonáty. Je to test tak na 5 min i s montáží a demontáží :-)

Pavel

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 18 říj 2010, 18:22
od seidlpav
Ahoj, tak pokračování, koupil jsem starší ale prý funkční váhu vzduchu, chyba 12 stejně. Takže,píše to chybu váhy vzduchu ale není to váha vzduchu toho jsem se bál. Stále se auto dusí při startu (moc benzínu), vyndal jsem konektor z váhy vzduchu a žádná změna. takže ECU vůběc nepočítá s váhou vzduchu, asi proto ta maxi spotřeba že?

Nemá váha vzduchu nějakou svoji pojistku ??? nebo nedá se to nějak proměřit ?

Dík za info Pavel

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 06 pro 2010, 00:01
od mirec
seidlpav píše:Ahoj, tak pokračování, koupil jsem starší ale prý funkční váhu vzduchu, chyba 12 stejně. Takže,píše to chybu váhy vzduchu ale není to váha vzduchu toho jsem se bál. Stále se auto dusí při startu (moc benzínu), vyndal jsem konektor z váhy vzduchu a žádná změna. takže ECU vůběc nepočítá s váhou vzduchu, asi proto ta maxi spotřeba že?

Nemá váha vzduchu nějakou svoji pojistku ??? nebo nedá se to nějak proměřit ?

Dík za info Pavel

Taka mala poznamka, zresetoval si RJ po vymene tej vahy vzduchu ?

Re: motor G4CP 16V 2L DOHC - soutěž- kde je chyba

Napsal: 06 pro 2010, 21:19
od cecilek
Ano, přesně tohle mi hlásilo auto. Akorát chybu třináct a dvacetpět... a měl jsem na maximum vytočený šroub, kterej šteluje volnoběh....
Takže dotáhnuto, seřízeno na osmset za minutu a zase klídek.... Zkus to...