Mexican - Empire Accent, 2007 CRDi
Napsal: 24 říj 2010, 00:57
Tak a je o tu.. 100 000 kilometrov a take to mierne ohliadnutie sa za poslednymi troma rokmi. Accent bol kupeny na konci augusta 2007 po dlhom premyslani medzi C4, FoFo. Nakoniec som neuvazoval vobec srdcom ale hlavou. A Accent ma zaujal v Brne na kdesi na Cejlu. Mal zaujimave tvary a tak som sa prinutil si ho trochu preklepnut. Kedze vtedy boli pre mna alfou a omegou spolahlivost a nizke prevadzkove naklady rozhodnutie medzi 1,4 a CRDi bolo relativne kratke, kedze v Brne mali u obidvoch dealerov prekvapivo vsade CRDi. (aj na salone aj testovacie). CRDi ma chytila a tak som sa rozhodol ze ju zoberiem. mal som vybranu Vine Red v Auto Balvin, ale niekto mi ju vyfukol asi 2 hodiny pred zaplatenim zalohy. Na showroome postaval smutne True Blue. Predajca sa ho chcel evidentne zbavit a ponukol mi financnu zlavu a nejake drobnosti co potesia (stresny nosic, zasterky, koberceky, povinnu vybavu a siet do kufra)
Audio
V dobe ked som auto kupoval neboli origo radia, riesili sa to aftermarket radiom - rozhodol som sa pre Pioneer 2920 a asi po roku aj nove zadne repro (Sinus Live SL240c). Hra to solidne a na moje pocuvanie mp3 to v rezervou staci.
Doplnky
Auto potrebujem na to aby som jazdil, nepotrebujem to na paradu. Pre radost som si ale kupil par veci
- alu disky BSA Nemesis 15"
- chromkit z koreasuv ktory som bral ako ozivenie interieru, bez neho sa mi to zda fadne
- kozeny navlek volantu Maria Cavallo
- LED ziarovky do parkovaciek, osvetlenia interieru a SPZ
Celkovo som sa teda dostal u doplnkov na 10 000kc, co povazujem za adekvatne Pneumatiky
Po 6000km som sa rozlucil s origo Pirelli P6000. Jazdne vlastnosti boli velmi slusne, moc rychlo sa stracali. A to sa mi nezlucovalo s tou zakladnou politikou nizkych prevadzkovych nakladov. A vlastne aj dovod si kupit 15" alu disky, kedze som chcel mat dve sady. Rozhodol som sa podla ceny/doporuceni znamych/testov pre Kleber Dynaxer HP2 v rozmere 195/55/15. A dodnes nelutujem. K dnesnemu dnu 57 000km a tych 20 000 vydrzia (pod 2mm nepojdem). Na zimu som sa rozhodol ostat u tej istej znacky a dokonca aj vzoru aky mame uz osvedceny na druhom rodinnom auto - Kleber Krisalp HP. Ucrite su na zimu vyrazne lepsie pneu, chcel som vsak dobry kompromis cena/najazd/vykon. Ich dojazd pri zachovani 4mm dezenu odhadujem na 45 000km (teraz mam 36 000km). Zimne su na origo plechacoch, letne su na alu diskoch
Starostlivost a ochrana
uz druhu zimu mam vyrobeny spodny kryt motora a velmi si to pochvalujem. Auto umyvam zasadne rucne (80% WAPkou a 20% hadicou doma u rodicov), voskujem raz rocn tvrdym voskom od Turtle waxu (vzdy pre zimou) a ak si najdem cas tak dva krat rocne farebnym Color Magic od TW. Inetrier pravidelne cistim mokrou handrou a vysavam raz za 2 tyzdne. Na zimu pouzivam gumene koberce, na zimu origo velurove. Intenzivne som interier cistil len raz (Turtle wax cistis interieru a potahov).
Poruchy a vymeny
- pri 15 000km zvolavacia akcia na opravu palivoveho potrubia - v zaruke
- pri 30 000km vymene lozisko LP kolesa - v zaruke
- pri 97 000km vymenene obe predne svetla (zskratujuce naklapacie motorceky - v zaruke
- 2x menene stierace (Tesco Flat vipers uz nedoporucujem a Mobis flat - velmi, velmi dobre)
- 1x menena ziarovka v LP svetlomete (H4)
- 1x menena ziarovka v osvetleni SPZ
Palivo a aditiva
tankujem s orientaciou na cenu ale nikdy netankujem na nepreverenych pumpach. Celkovo som do dnesneho dna tankoval 134 krat z toho:
26x Benzina
22x Agip / Esso
20x Aral
16x Lukoil
17x Shell
11x Globus
Na ARAL vylucne Ultimate Diesel, u Benziny asi 50% Verva. Tieto paliva som nikdy dodatocne neaditivoval
Prvych 30 000km som pouzival aditiva od STP (Diesel treatment with antigel), zvysnych 70 000km su to aditiva VIF zimny a letny. Spotreba je od zaciatku 5,03 litra, co si myslim ze na sposob jazdenia je spotreba adekvatna. Od 100 000 idem pouzivat kazdych 10 000 km dodatocne aj cistic od STP - ST-65500
Ine
na zarucne prehliadky som jazdil do Hyundai Vista-Car Hodonin. Som tam do tolkej miery spokojny ze tam ostanem servisovat aj teraz po skonceni zaruky. Olej pouzivam vlastny, Total Quarzt 9000 5W40 (doteraz 6 naplni) taktiez spolieham na vlastne filtre klimatizacie AC z eBay (Doowon, Mobis). Vsetko ostatne nechavam na servise
Buducnost Accenta
planoval som ze sa auta pri 100 000km zbavim, investoval som ale do bytu a auto sluzi a tak nemam dovod ho menit. Takze verim ze este spolu nejaky cas vydrzime Motoricky je to auto skvele, jazdenie je pohodove. Dlhe cesty, tazke naklady - to vzdy s istotou ze dojdem tam kam potrebujem. A preto som rad ze ho mam
Prva dlhsia jazda bola hned po 500km a to cesta do Chorvatska a naspat. Auto sa javilo ako spolahlive a velmi prijemne. Zacal som predlzovat cesty a zvysovat najazd. Ku dnesnemu dnu som na 32 000/rocne. Dlhe trasy (700km denne) jazdim casto - je to raz mesacne Do Hannoveru a tu istu trasu samo aj naspat. Rekordom je 4995km za 13 dni do Norska. Vsetko bez akychkolvek problemovAudio
V dobe ked som auto kupoval neboli origo radia, riesili sa to aftermarket radiom - rozhodol som sa pre Pioneer 2920 a asi po roku aj nove zadne repro (Sinus Live SL240c). Hra to solidne a na moje pocuvanie mp3 to v rezervou staci.
Doplnky
Auto potrebujem na to aby som jazdil, nepotrebujem to na paradu. Pre radost som si ale kupil par veci
- alu disky BSA Nemesis 15"
- chromkit z koreasuv ktory som bral ako ozivenie interieru, bez neho sa mi to zda fadne
- kozeny navlek volantu Maria Cavallo
- LED ziarovky do parkovaciek, osvetlenia interieru a SPZ
Celkovo som sa teda dostal u doplnkov na 10 000kc, co povazujem za adekvatne Pneumatiky
Po 6000km som sa rozlucil s origo Pirelli P6000. Jazdne vlastnosti boli velmi slusne, moc rychlo sa stracali. A to sa mi nezlucovalo s tou zakladnou politikou nizkych prevadzkovych nakladov. A vlastne aj dovod si kupit 15" alu disky, kedze som chcel mat dve sady. Rozhodol som sa podla ceny/doporuceni znamych/testov pre Kleber Dynaxer HP2 v rozmere 195/55/15. A dodnes nelutujem. K dnesnemu dnu 57 000km a tych 20 000 vydrzia (pod 2mm nepojdem). Na zimu som sa rozhodol ostat u tej istej znacky a dokonca aj vzoru aky mame uz osvedceny na druhom rodinnom auto - Kleber Krisalp HP. Ucrite su na zimu vyrazne lepsie pneu, chcel som vsak dobry kompromis cena/najazd/vykon. Ich dojazd pri zachovani 4mm dezenu odhadujem na 45 000km (teraz mam 36 000km). Zimne su na origo plechacoch, letne su na alu diskoch
Starostlivost a ochrana
uz druhu zimu mam vyrobeny spodny kryt motora a velmi si to pochvalujem. Auto umyvam zasadne rucne (80% WAPkou a 20% hadicou doma u rodicov), voskujem raz rocn tvrdym voskom od Turtle waxu (vzdy pre zimou) a ak si najdem cas tak dva krat rocne farebnym Color Magic od TW. Inetrier pravidelne cistim mokrou handrou a vysavam raz za 2 tyzdne. Na zimu pouzivam gumene koberce, na zimu origo velurove. Intenzivne som interier cistil len raz (Turtle wax cistis interieru a potahov).
Poruchy a vymeny
- pri 15 000km zvolavacia akcia na opravu palivoveho potrubia - v zaruke
- pri 30 000km vymene lozisko LP kolesa - v zaruke
- pri 97 000km vymenene obe predne svetla (zskratujuce naklapacie motorceky - v zaruke
- 2x menene stierace (Tesco Flat vipers uz nedoporucujem a Mobis flat - velmi, velmi dobre)
- 1x menena ziarovka v LP svetlomete (H4)
- 1x menena ziarovka v osvetleni SPZ
Palivo a aditiva
tankujem s orientaciou na cenu ale nikdy netankujem na nepreverenych pumpach. Celkovo som do dnesneho dna tankoval 134 krat z toho:
26x Benzina
22x Agip / Esso
20x Aral
16x Lukoil
17x Shell
11x Globus
Na ARAL vylucne Ultimate Diesel, u Benziny asi 50% Verva. Tieto paliva som nikdy dodatocne neaditivoval
Prvych 30 000km som pouzival aditiva od STP (Diesel treatment with antigel), zvysnych 70 000km su to aditiva VIF zimny a letny. Spotreba je od zaciatku 5,03 litra, co si myslim ze na sposob jazdenia je spotreba adekvatna. Od 100 000 idem pouzivat kazdych 10 000 km dodatocne aj cistic od STP - ST-65500
Ine
na zarucne prehliadky som jazdil do Hyundai Vista-Car Hodonin. Som tam do tolkej miery spokojny ze tam ostanem servisovat aj teraz po skonceni zaruky. Olej pouzivam vlastny, Total Quarzt 9000 5W40 (doteraz 6 naplni) taktiez spolieham na vlastne filtre klimatizacie AC z eBay (Doowon, Mobis). Vsetko ostatne nechavam na servise
Buducnost Accenta
planoval som ze sa auta pri 100 000km zbavim, investoval som ale do bytu a auto sluzi a tak nemam dovod ho menit. Takze verim ze este spolu nejaky cas vydrzime Motoricky je to auto skvele, jazdenie je pohodove. Dlhe cesty, tazke naklady - to vzdy s istotou ze dojdem tam kam potrebujem. A preto som rad ze ho mam