Stránka 1 z 13
Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 10:03
od Ruska.ruleta
Je mi jasné, že asi někoho tímto příspěvkem
, přesto jdu do toho.
Porovnání motorů
CRDI auto č: 1 a
MPI auto č:2
Odhlučnění motorového prostoru je u
CRDI včetně kapoty,
MPI je jen prostor mezi motorem a kabinou.
CRDI 6-ti kvalt, 85 kW, i30cw.
MPI 5-ti kvalt, 80 kW i30, auto je o cca 200kg lehčí.
Startování: CRDI : musí se počkat na dokončení žhavení, ale doba je velice krátká.
MPI lze ihned.
Volnoběh: CRDI motor se chvěje i hluk je větší než
MPI, ten je naopak tichý a vibrace jsou téměř nulové.
Jízda město (do 50 km): CRDI a
MPI jsou na tom asi tak stejně. Hluk
CRDI je v tomto režimu větší, dynamika jízdy s
CRDI je lepší (stačí 3 rychlosti). S
MPI na stejnou "pohodu" je nutné použít i 4 stupen.
Jízda mimo město (do 100 km): CRDI Tak zde se to dle mého názoru láme, je to akorát na "šoupnutí" 6-ky a motor si "vrní" na 2000 otáčkách. Hluk motoru je prakticky neslyšitelný, je rozhodně nižší, než hluk valivého odporu pneumatik.
U
MPI už začíná "vystupovat" hluk motoru nad hlukem pneumatik. Motor už točí malinko nad 3 000 otáček. (3 000 otáček = cca 97 km/h). Proto nechápu neodhlučnění kapoty i u
MPI.
Jízda dálnice (do 130 km): CRDI nemá chybu,
MPI hluk motoru je už nesnesitelný v případě udržování stálé rychlosti na dálnici. Motor točí už 4 000 otáček a spotřeba roste raketově nahoru. Zde evidentně 6-tý stupen chybí. uvidíme jak to bude po 1.11.
Dynamika motorů: CRDI motor je do cca 1 900 ot. "lenivější", pak ho "nakopne" turbo a není problém. Max otáčky jsou těsně pod hranicí 5 000 ot.
MPI Netáhne až do cca 2 200 ot. Max otáčky 6 500.
Tak včíl mě jedu se projet na
.
RR
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 10:14
od Mexican
Ruska.ruleta no to si si dal, byt tebou tak zatlciem okna latami a sedim tam v tme kym sa to tu nevycisti
ale klobuk dole, ako jeden z mala (resp jediny) tu mozes porovnat Crdi a CvvT. Napadlo ma jedno - to je CRDi skutocne o 200kg tazsi? tipol by som tak o 70-90kg, 200 je uz rozdiel triedy
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOT
Napsal: 24 říj 2010, 10:24
od Dextrone
No já jsem přešel zase z dieselu zpátky na benzín. Důvod je prostý a to značná složitost dieselu a náchylnost na kvalitu nafty. Předchozí diesel pouze 5 let staré Ford Mondeo TDCi mě dost vytrestalo a to mělo pouchých 105 tis km najeto. Servis dieselu byl šílený a radši budu jezdit za 10L benzínu než servisovat diesel. Co je mi platné že jsem jezdil za 5 - 6 L nafty, když jsem ročně nechal 10 tisíc v servisu nebo 32 tis za nové turbo. A to nepočítám ty tisícovky za diagnostiky. Faktická úspora za provoz dieselu nikdy nebyla a spíše naopak. A to nepočítám to martírium loni v zimě, když několikrát zamrzla nafta i přes použitá aditiva (zimní VIF) a vyměněný palivový filtr a nikdo nevěděl co s tím, čištění palivové soustavy opět 12 tis Kč a to jsem bral Shell diesel Extra nebo Benzina Top Q. Diesel má sice úžasnej krouťák, ale také úžasný servis a s tím je třeba počítat zvláště u moderních CR motorů. A s přidáváním biosložek do nafty bude ještě hůře
A to se o auto můžete starat sebelíp a dopřávat mu kvalitní náplně a předčasně měnit filtry, česká nafta dělá své
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 10:59
od maco
mohu posoudit jen benzinak (1.6) - ale bez vyhrad souhlasim s popisem! mozna jen dodat vyhodu benzinu - a to vetsi pozitek z moznosti vytaceni - zvuk je moc peknej a od 3500ot. to taky hezky jede
ovsem neni to nic praktickyho
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 11:08
od mechoun
Dextrone: Do kamene tesat!
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 11:17
od pavkt
Mexican píše:Ruska.ruleta no to si si dal, byt tebou tak zatlciem okna latami a sedim tam v tme kym sa to tu nevycisti
ale klobuk dole, ako jeden z mala (resp jediny) tu mozes porovnat Crdi a CvvT. Napadlo ma jedno - to je CRDi skutocne o 200kg tazsi? tipol by som tak o 70-90kg, 200 je uz rozdiel triedy
Ten nafťák je cw, proto ta váha navíc!
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 11:18
od Ruska.ruleta
Těch 200kg je jen "cca" Nafta je delší verze, benzín je krátká, jiná výbava a rezerva atd.
Ohledně Fordu- koukni na forum, zjistíš, že jediný spokojený je ten
komu se TDi povedlo prodat . Nelze neúspěch jednoho motoru jednoho výrobce brát jako problém všech výrobců a motorů.
RR
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 11:27
od Dextrone
Já vím, na forumu Fordu jsem byl pečenej vařenej a takřka i zoufalej, protože pořád se něco sr__o a hafo lidí mělo s TDCi problémy, no díky bohu že už je to za mnou. Ale i tak už mi nafta nesmí do domu.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 11:36
od pavkt
No, že je zvuk cvvt při 4000ot nesnesitelný, to je hoodně silný výraz. Já bych zvukový projev při 4000ot. popsal jako horší průměr. A to nesrovnávám i30 s Fabiema, Feldama, ...
Myslíte, že je nějaký rozdíl ve zvukovém projevu krátké a dlouhé i30? Projeví se nějak delší výfukové potrubí?
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 11:47
od Ruska.ruleta
Nešlo mi o rozebrání výhod a nevýhod motorů a už vůbec ne o spotřebu Zde i jinde na fórech se toho už popsalo hodně, prostě jsou dvě možnosti a každá má své, rozhodně nelze zatracovat jednu před druhou.
Šlo mi jen o porovnání motorů tak jak jsou v i30-kách
Je zde velký rozdíl a tou je cena. Jak jsem psal už v jiném vlákně, když se rozhodnu pro CRDi tak jedině 85 kW, 66 kW nebrat. (94 kW jsem nejel)
Naopak rozdíl mezi benzínem 1.4 a 1.6 už není tak propastný (a to hlavně proto, že mají naprosto stejně blbě zpřevodované převodovky) proto 1.6 se nic nevyřeší.
4 000 otáček na 130 km rychlost je opravdu hodně nepříjemných (stále porovnávám jen své dvě auta) a je jedno, že stejně točí Fabie, nebo dokonce i Octávie 1.6 !!
Když máš jet touto rychlostí stále, hodinu, dvě tak to už musí být mazec. S benzínem si tuto a vyšší rychlost uvědomuješ a to jen proto, že hluk tě na to upozornuje, naopak u CRDI je to problém se udržet pod 130. Jak jsem psal, porovnávám jen svá dvě auta, když bych jel na delší cestu, nebo na dovolenou, rozhodně bych i kdybych jel sám a nic nevezl nebral auto č.2.
RR
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 11:52
od Dextrone
Pak tedy nechápu na co se nás tu ptáš, když si sám odpovídáš...
Ano já bych vzal na dálku také diesela, protože žere méně a je v některých případech tišší, ale znova píšu že servisovat bych ho nechtěl, protože to co "ušetříš" na naftě, tak záhy necháš v servisu. Ono je sice hezký vidět na displeji PP údaj spotřeby 4,7 L/100 km, ale ještě hezčí je vidět daňový doklad za čerpadlo 37 tis Kč.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 12:01
od Ruska.ruleta
Tak ted nechápu, žádnou otázku jsem nepoložil
RR
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 13:16
od Vilda
A je to tady zase
další téma " Benzin kontra diesel " ....... úplně zbytečně založený, stačí si nalejt tady opěvovanou slivovici, večer zasednout k PC a číst
tuny stránek ... popsaných.
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 13:38
od Dextrone
Přesně tak !
Re: Porovnání :benzín/nafta. NE VÝHODY A NEVÝHODY, NEBO SPOTŘEBA
Napsal: 24 říj 2010, 13:47
od Saimon
Dextrone píše:Já vím, na forumu Fordu jsem byl pečenej vařenej a takřka i zoufalej, protože pořád se něco sr__o a hafo lidí mělo s TDCi problémy, no díky bohu že už je to za mnou. Ale i tak už mi nafta nesmí do domu.
Ahoj. Neměl jsi si kupovat diesela od Fordu, to je známé a staré, že stojí za prd
Já loni jezdil na naftu, která byla 30 roků stará a nic mi nezamrzlo a to nějaké aditiva jse nikdy nepoužíval
Ale byl to Peugeot 306D a to je jiný motor než ty nové
Teď mně čeká první zima z novým autem a dieselovým motorem, tak uvidíme