Santa Fe 2,2 CRDI 145kW(197 k) - 2010
Napsal: 03 lis 2010, 09:32
Od septembra som vlastníkom nového faceliftu.Mám najazdených 5089km a chcem sa s Vami podeliť o moje poznatky resp.postrehy.
Ako som sa k nemu dostal? Očaril ma keď som nasadol do kamarátkinho vozu,ktoré je síce predfaceliftové,čiže so 114 kW motorom,ale i tak som ostal príjemne prekvapený a hneď som sa doňho zahľadel.Bolo rozhodnuté,že Roomstera po štyroch rokoch vymením.
Poobzeral som sa po predajcoch,po nete, kde som sa i dozvedel o novom facelifte s novým motorom.A keďže som chcel auto kúpiť na firmu,bolo mi výhodnejšie voz doniesť "z vonka".Dopracoval som sa k dílerovy v Nemecku,kde mi ponúkli voz za cenu 24970,€ bez DPH vo výbave Premium.(v každej krajine je výbava iná) :
Výbava z prekladu :
· ABS,pohon všetkých kolies,elektróny 18,vonkajšie zrkadlo sklápacie,automat,vykurovateľné elektrické vonkajšie zrkadla ,elektrický otvárač okien napred & vzadu,esp,vodič & spolujazdec-airbag,sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné,zadný spoiler,klimatizácia automatickáé 2-zóny,koža,park-senzor vzadu,rádio CD-disk s MP 3 ,posuvná strechay,servoriadenie,vyhrievanie sedadiel predné kreslá,tempomat,
xenóny,Prístroj na čistenie svetlometov,centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním,kožený volant,koža-hlavica radiacej páky,volant-diaľkové ovládanie,smerovky v vonkajšom zrkadle zabudované,strešná lišta,sedadlo vodiča s driekovým opierkami,chladiacim boxom,hmlovky,slnečná clona s make-up-zrkadlom,235/60 R 18" Obutie auta,aktívne opierky hlavy,AUX-V/i POD/USB pripojenia,filter na sadze vznetového motora,
EURO 5,kompas,nakladací priestor-prikrytie ,tienené sklá,bočný airbag,bezpečnostný pás,štart & prerušenia ISG,bočné-airbagy.
Auto mi podľa techničáku díler doviezol zo Sofie.
To len pre zaujímavosť.
Oproti výbave na SVK mi chýba parkovacia kamera v zrkadle a kontrola tlaku v pneumatikách.A namiesto druhého zrkadla v strieške ,mám ďaľši odkladací priestor na brýle.
Po dvoch mesiacoch môžem konštatovať ,že som s kúpou spokojný.Ušetril som kúpou nejakých 4000,-4400 €.Prihlásenie ma stálo i s cestou SVK-SRN a späť cca 650-700,€.
Spotreba sa mi ukazuje priemerne okolo 8,1 L,v meste i 10L.Oproti starším tipom (predfacelitovým) tam nejakú úsporu nevidím.Motor sa mi zdá kultivovaný,automat šľape ako má,len by som sa chcel spýtať na Vaše skúsenosti.V každom automate je nejaká časová odozva,keď zošlapnem plynový pedal?Je to môj prvý automat.
Trochu mi to vadí ,keď chcem prudko zrýchliť pri predbiehaní a čakám,sekundu-dve?
Inak som so Santíkom nadmieru spokojný.Ak máte záujem,pýtajte sa.
Jediná vec ,čo mi trochu pri tomto zadovážení auta prekáža,že nemám český resp.slovenský manuál.Takže privítam radu ako sa k nemu nejako šikovne dostať.
Ako som sa k nemu dostal? Očaril ma keď som nasadol do kamarátkinho vozu,ktoré je síce predfaceliftové,čiže so 114 kW motorom,ale i tak som ostal príjemne prekvapený a hneď som sa doňho zahľadel.Bolo rozhodnuté,že Roomstera po štyroch rokoch vymením.
Poobzeral som sa po predajcoch,po nete, kde som sa i dozvedel o novom facelifte s novým motorom.A keďže som chcel auto kúpiť na firmu,bolo mi výhodnejšie voz doniesť "z vonka".Dopracoval som sa k dílerovy v Nemecku,kde mi ponúkli voz za cenu 24970,€ bez DPH vo výbave Premium.(v každej krajine je výbava iná) :
Výbava z prekladu :
· ABS,pohon všetkých kolies,elektróny 18,vonkajšie zrkadlo sklápacie,automat,vykurovateľné elektrické vonkajšie zrkadla ,elektrický otvárač okien napred & vzadu,esp,vodič & spolujazdec-airbag,sedadlo vodiča elektricky nastaviteľné,zadný spoiler,klimatizácia automatickáé 2-zóny,koža,park-senzor vzadu,rádio CD-disk s MP 3 ,posuvná strechay,servoriadenie,vyhrievanie sedadiel predné kreslá,tempomat,
xenóny,Prístroj na čistenie svetlometov,centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním,kožený volant,koža-hlavica radiacej páky,volant-diaľkové ovládanie,smerovky v vonkajšom zrkadle zabudované,strešná lišta,sedadlo vodiča s driekovým opierkami,chladiacim boxom,hmlovky,slnečná clona s make-up-zrkadlom,235/60 R 18" Obutie auta,aktívne opierky hlavy,AUX-V/i POD/USB pripojenia,filter na sadze vznetového motora,
EURO 5,kompas,nakladací priestor-prikrytie ,tienené sklá,bočný airbag,bezpečnostný pás,štart & prerušenia ISG,bočné-airbagy.
Auto mi podľa techničáku díler doviezol zo Sofie.
To len pre zaujímavosť.
Oproti výbave na SVK mi chýba parkovacia kamera v zrkadle a kontrola tlaku v pneumatikách.A namiesto druhého zrkadla v strieške ,mám ďaľši odkladací priestor na brýle.
Po dvoch mesiacoch môžem konštatovať ,že som s kúpou spokojný.Ušetril som kúpou nejakých 4000,-4400 €.Prihlásenie ma stálo i s cestou SVK-SRN a späť cca 650-700,€.
Spotreba sa mi ukazuje priemerne okolo 8,1 L,v meste i 10L.Oproti starším tipom (predfacelitovým) tam nejakú úsporu nevidím.Motor sa mi zdá kultivovaný,automat šľape ako má,len by som sa chcel spýtať na Vaše skúsenosti.V každom automate je nejaká časová odozva,keď zošlapnem plynový pedal?Je to môj prvý automat.
Trochu mi to vadí ,keď chcem prudko zrýchliť pri predbiehaní a čakám,sekundu-dve?
Inak som so Santíkom nadmieru spokojný.Ak máte záujem,pýtajte sa.
Jediná vec ,čo mi trochu pri tomto zadovážení auta prekáža,že nemám český resp.slovenský manuál.Takže privítam radu ako sa k nemu nejako šikovne dostať.