Stránka 1 z 2
sportovní filtr&sání..
Napsal: 23 kvě 2006, 08:14
od miltic
chtěl bych si do coupe 97 dát (teď mě promiňte, zas tak tomu nerozumim) sportovní filtr nebo otevřené sání...opravdu nevim jak přesně se tomu říká, je to taková dlouhá trubka nakonci asi s nějakým filtrem, nemáte zkušenost?vůbec nevím jaký si tam mám dát, poradíte prosím??????
Napsal: 23 kvě 2006, 10:29
od Petr HC
Já ho tam měl, od minulého majitele, a už tam mam zase origo airbox
Bylo to tam hodně špatně vyřešený, protože v airboxu je čidlo teploty vzduchu, který ten "tuner" prostě vyndal a nechal ho vyset volně vedle motoru, což znamená že teplota nasávaného vzduchu (hlavně v zimě) se dost výrazně lišila od teploty u čidla, tím pádem ECU míchala špatnou směs-cukalo to v nízkejch otáčkách, kolísal volnoběh a celkově to bylo dost problémový.
Pokud to tam chceš dát, tak jednak musíš vyřešit nějak to připojení čidla (daj se koupit takový přechodky přímo na to určený), koupit pořádnej filtr (třeba KN), pořádně to tepelně odstínit (hliníkovej plech je ideální) aby ti filtr nenasával teplej vzduch od motoru. No a nakonec k tomu přivézt dostatek studenýho vzduchu (třeba hadicí od předního nárazníku nebo nádechem v kapotě)
Napsal: 23 kvě 2006, 12:20
od Lukino
Právě kvůli řešení problémů s čidlem vzduch, nasáváním horkého vzduch apod. jsem koupil jen sportovní vložku filtru a na otevřené sání jsem si nechal zajít chuť. Vložka funguje taky dobře, jen nemá motor takový jadrný zvuk ...
Napsal: 23 kvě 2006, 13:06
od Lado
Miltiči,to co napsali Petr HC a Lukino odpovídá i mým poznatkům.Chtěl jsem si pořídit tzv. Intake system od fy FUJITO a tak jsem si přečetl řadu pojednání na téma vzduchové sání. Jaký závěr z toho vyplynul.Máme v podstatě tři druhy zařízení a to airbox,short ram(krátké sání)a intake system(dlouhé sání).Vyhodnocení testů nárustu výkonu short ramu a intake systému vůči airboxu je minimální a nejlepší a také nejdražší intake systém dosahuje max.nárustu cca 6HP a to jen v určitém režimu otáček,nikoliv v celé jejich škále, v průměru jsou to 2-3HP.U short ramu,který ty máš na mysli,je to ještě méně. Tedy z hlediska zvýšení výkonu si to posuď sám. Jiná záležitost je tuning,protože jak short ram tak intake system dodávají motoru zajímavější vzhled.Máš-li na mysli tento aspekt, pak není o čem diskutovat. Já jsem to řešil tak,že jsem zakoupil kvalitní filtr od KN do airboxu a jsem spokojený.
Napsal: 23 kvě 2006, 13:10
od miltic
děkuji za poznatky...popřemýšlím o tom takže říkáte jen nějaký lepší filtr do airboxu?můžete poradit typ a kde se dá sehnat?please?
a zhruba cena?
Napsal: 23 kvě 2006, 13:24
od Lukino
Osobně mám dobré zkušenosti se značkou K&N.
Co se týče koupě, tak nejlépe si vyhledat na webu nejbližšího distributora tvému bydlišti a filtr objednat dle typu auta a motoru. Na Sonatu mě stál cca 1700,- a měli ho skladem. Zároveň doporučuju koupit rovnou čistící sadu (čistič filtru a sání + olej na filtr) cca 500,-.
Před instalací taky doporučuju vypíglovat airbox a trubky ...
Čistím každých 5000 km a vždy po vyčištění (zvlášť když jeden interval vynechám) je to hodně znát, motor jakoby omládl
Napsal: 23 kvě 2006, 15:04
od black_sheep
miltic píše:děkuji za poznatky...popřemýšlím o tom takže říkáte jen nějaký lepší filtr do airboxu?můžete poradit typ a kde se dá sehnat?please?
a zhruba cena?
jj urcite to bude lepsi, pac kdyz si tam das ten konusak tak ti to bude sat teplo od motoru, takze tam nakonec vyresis prepazku mezi motorem a privedes si vzduch hadici od narazniku presne tak jak to bylo v origo sani a vysledek je to samy za zbytecny penize! lepsi bavlnena vlozka do origo airboxu! a mam to i vyzkouseno a pomereno
Napsal: 23 kvě 2006, 15:14
od miltic
co?bavlněná vložka?to slyším poprvé?nejedná se takhle náhodou o home tuning
ale jinak kamoš to má ve fordu (tu takovou delší trubici) řikal že je to otevřený sání no a určitě to jede líp...
Napsal: 23 kvě 2006, 15:18
od black_sheep
miltic píše:co?bavlněná vložka?to slyším poprvé?nejedná se takhle náhodou o home tuning
ale jinak kamoš to má ve fordu (tu takovou delší trubici) řikal že je to otevřený sání no a určitě to jede líp...
hihi no jasne, z ponozek ze 100% bavlny
nee, tyhle sportovni filtry jsou latkovy a napoustej se olejem a ne papirovy jako klasika
vydrzej leta, asi 100tis km akorat je musis kazdejch cca 10tis vycistit takovou sadou, jinak vypadaj stejne.. pokud to davas do novyho auta tak se ti to i vyplati az najedes tech 100tis..
Napsal: 23 kvě 2006, 15:31
od miltic
hmmm a kdepak se sežene tahle sranda?a vliv na výkon to má?
Napsal: 23 kvě 2006, 15:44
od black_sheep
miltic píše:hmmm a kdepak se sežene tahle sranda?a vliv na výkon to má?
to asi ne hele.. trosku, ale samotny nic moc.. asi tak jako novy svicky, zapalovaci kabely, vejfuk.. za ty prachy to proste nema cenu resit..
takova ostrejsi vacka, turbo a poladeni na brzde si myslim ze mi prida vic.. samozrejme pak tam nahazu i tyhle blbosti vokolo..
sezenes to skoro ve vsech tjuning shopech bo na internetu dej do googlu sportovni vlozka do sani a mas to
Napsal: 23 kvě 2006, 15:52
od miltic
no to turbo by se hodilo ale to uz bych byl zase někde jinde, chtěl jsem jen tak decentně....a hlavně NO MONEY
Napsal: 23 kvě 2006, 15:53
od black_sheep
no money? tak radsi setri a spokoj se s tim co mas
ja taky porad jezdim jeste bez turba ale pomalu na nej setrim..
Napsal: 23 kvě 2006, 19:32
od Lado
Miltiči,chtěl jsem Ti pomoc při hledání prodejního místa pro KN vložku do airboxu.Zkus tento postup:
1.
www.knfilter.com -klikni na Find product for your vehicle
(např.1996 -Hyundai S-Coupe 1,5L - Air Filter 33-2679)
2.vrať se a klikni na Find KN Dealer - Czech Republic
(Auto-Moto Riegger -
www.riegger.cz)
Tam si znovu klikni na filtry KN a vyhledej si a ověř číslo filtru a chceš-li tak si jej objednej.Stojí něco přes 2000,-Kč.
Můžeš je také sehnat v prodejnách fy Partspoint.
Napsal: 24 kvě 2006, 06:45
od Petr HC
Lado píše:..... Jiná záležitost je tuning,protože jak short ram tak intake system dodávají motoru zajímavější vzhled...
Takže ne "tuning" ale "styling"