H1 motory
Moderátor: Moderátoři
H1 motory
Zdravím všechny,
prosím o radu.
Budu kupovat H1 starší model, na převážení stav. materiálů nejlépe třímístný. Nevím si však rady s motorem. Pokud jsem dobře četl, dělal se 2,3 benzín, 2,5d cca 70kw a 2,5crdi 103kw. Jedná se mi spíše o servisní náklady a životnost ne o výkon. Mohl by být i benzín+LPG na který jsem zvyklý a nevadí mi, měl by být ale o cenu přestavby levnější jinak to nemá moc význam.
Popradte prosím jak je to ze servisem, zivotností motorů, případně jestli někdo nedával LPG zástavbu a jaký tip.
moc děkuji
prosím o radu.
Budu kupovat H1 starší model, na převážení stav. materiálů nejlépe třímístný. Nevím si však rady s motorem. Pokud jsem dobře četl, dělal se 2,3 benzín, 2,5d cca 70kw a 2,5crdi 103kw. Jedná se mi spíše o servisní náklady a životnost ne o výkon. Mohl by být i benzín+LPG na který jsem zvyklý a nevadí mi, měl by být ale o cenu přestavby levnější jinak to nemá moc význam.
Popradte prosím jak je to ze servisem, zivotností motorů, případně jestli někdo nedával LPG zástavbu a jaký tip.
moc děkuji
- Reklama
- Espero
- ******
- Příspěvky: 2819
- Registrován: 02 srp 2007, 10:01
- Bydliště: Tetín-Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: H1 motory
Nejsem automobilní technik, ale pokud vím, tak benzínové motory se už dlouho do H1 nedávají, neboli budou k sehnání hlavně ve starších vozech kolem 10 let a více. Předpokládám, že nebudeš kupovat tak starý vůz a proto benzinový motor by nepřicházel v úvahu. Asi mluvíš o právě vyběhlém modelu H1 a ne o H1 New. U vozidel do roku 2008 se můžeš setkat se dvěma motory o objemu 2,5 litru, CRDi a TCi, TCi je slabší, mám ho i já 73 kW (motor D4BH), nevýhodou je, že ho můžeš snadno zadřít, pokud ho budeš na dlouhých cestách trvale honit u horní hranice výkonu. Rozdíl mezi oběma motory bude i v systému přeplňování. TCi má nepřímo řízené vstrikování, CRdi je o něco výkonnější (kolem 100 kW) a nemá ten hendikep se špatnou konstrukcí chadících kanálů v bloku motoru. Servisní náklady zatím nemám vysoké, pouze olej a filtry, jednou se podělalo něco na svorkovnici u turba, tak mi to opravolali asi za 600,- Kč (najeto 63 tis. Km). Nevýhodou je, že tyto motory mají krátký servisní interval výměny oleje a to provoz prodražuje, proto je pro mě při častější výměně výhodnější kupovat levnější olej (já v pohodě používám 15W-40) a kupodivu proti tomu nemají nic ani servisy. Nejezdím s tím ale v zimě, takže tento olej není tolik extrémně tepelně namáhán. Já mám u TCi servisní interval 10 tis. km, u CRDi je tuším 15 tis. km. Palivové filtry se mění po 30 tis. km (náklad v řádu stokorun). Výměna rozvodového řemene se uvádí po 80 tis. Km, což je ale dosti brzo, například Renault, mám jako druhé auto dacii s motorem 1,5 Dci z Megana nařizuje výměnu rozvodového řemena až ve 120 tis. km při servisním intervalu 20 tis. Km a tam používám oleje 5W-40 při každodenním ježdění. Ostatní je pak otázka životnosti dílů, které se mohou kus od kusu lišit v závislosti jak na kvalitě každého jednoho dílu, tak na způsobu používání. Spotřeba je v dlouhodobém průměru cca 9,2 litru nafty u TCi. U CRDi nemám praktické zkušenosti, bude to asi obdobné. Servisy ve značkových opravnách jsou drahé, servisní hodina vč. DPH tam přesahuje 1000,- Kč a tak se snažím servisovat jak se dá a zatím se mi to jakž takž daří. Např. v Autopalace v Butovicích po mě chtěli za 50 tis. km servis něco přes 9 tis. Kč, dal jsem to do Auto Rollo u Berouna a tam mi to udělali za necelých 3,5 tis. Kč + olej jsem si dával sám, sehnal jsem ho v akci za asi 90 Kč za litr. Vejde se tam nějakých 5,5 litru, takže musíš kupovat 6, zbytek stačí na dolévání po celý interval, takže mě to přišlo na cac 4 tis. kč. Co se životnosti týká, tak na obou STK mi řekli, že mám emise asi tak na hodnotch 1/3 povoleného limitu, což značí, že motor je ve skvělé kondici. Myslím, že životnost motoru jako takového bude vysoká, i přes 400 tis. km, ale to nebude platit pro příslušenství (turbo a vstřikovače), kde očekávám životnost podstatně kratší, kdy mi to klekne však nechci raději ani hádat.
Naposledy upravil(a) Espero dne 30 lis 2010, 07:43, celkem upraveno 1 x.
od 29.3.2018 Peugeot Boxer 3000 Blue HDi L2H1,barva červená Tiziano,obytný vůz s ložnicí 1,87x3,12 m.
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
od. 19.4.2017 Renault R 11,1,7i z 04/1985,barva červená (atestovaný veterán)
od 17.12.2021 Renault Fluence 1,6 16V z 08/2010, barva béžová metalíza
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: H1 motory
Zdravím, no já bych se vůbec nerozmýšlel. Jedinou schůdnou možností je CRDi. Větší servisní intervaly, na rozvodech je řetěz a hlavně ten výkon. Jestli jak píšeš budeš vozit materiál tak to auto dost ztěškne a 70 kW je málo. Já mám teda 4x4 bus a to váží v pohotostním stavu 2320kg (váženo na rampě), naložený budeš taky tak a 100 kW od CRDi je tak akorát. Mám možnost to porovnávat s Renault trafic (jen 100 koní), ten je lehčí, ale hlavně šestirychlostní (motor se dá lépe využít) a není to žádná sláva. Jo a jezdím s H1 za 10l/100km smíšený provoz.
- Maros Hupka
- **
- Příspěvky: 214
- Registrován: 04 srp 2006, 00:06
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: H1 motory
Absolútny súhlas s Karlom. A čo sa týka servisu, len bežná údržba každých 15000km - mením len olej a filtre u bratranca v servise. Mám najazdené, 185000km po 5 rokoch a som maximálne spokojný.
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Re: H1 motory
Ahoj Maros,sa mi zda prvy(jeden z prvych) Starexak na fore
Otazka: kde mas spraveny chip,za kolko,ako dlho a s akymi skusenostami? Diky.
PS k povodnej otazke: tiez si myslim,ze treba ist do CRDi,ale ani starsie typy niesu zle,dokial si clovek da bacha na prehrievanie(treba externe cidlo teploty medzi valce)
Otazka: kde mas spraveny chip,za kolko,ako dlho a s akymi skusenostami? Diky.
PS k povodnej otazke: tiez si myslim,ze treba ist do CRDi,ale ani starsie typy niesu zle,dokial si clovek da bacha na prehrievanie(treba externe cidlo teploty medzi valce)
- Maros Hupka
- **
- Příspěvky: 214
- Registrován: 04 srp 2006, 00:06
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: H1 motory
Chipli mi to v "Profituning" v Bratislave na Vajnorskej, majú tam aj motorovú brzdu, takže hneď to aj merajú... Mám to asi od mája 2007 a som spokojný. Myslím že som vtedy platil cca 10.000Sk
H1 CRDi r.v.2005 chip 400 Nm 170PS
Re: H1 motory
Zdravím,
ještě jsem nic nekoupil, mám možnost ale CRDI 2007 za dobré peníze tak do toho jdu. Dočetl jsem se ale o obecně nižší spolehlivosti motorů comon rail. Tak teď zase nevím, spolehlivost je u mě dost podstatná. Vídávám teď u pump zase bionaftu SMN 30 tedy třicetiprocentní, úspora ale nebude velká tak cca 1kč/l.
Chtěl bych se Vás tedy zeptat jestli to někdo nezkoušel, nebo zdali SMN možno bez rizik do CR používat.
ještě jsem nic nekoupil, mám možnost ale CRDI 2007 za dobré peníze tak do toho jdu. Dočetl jsem se ale o obecně nižší spolehlivosti motorů comon rail. Tak teď zase nevím, spolehlivost je u mě dost podstatná. Vídávám teď u pump zase bionaftu SMN 30 tedy třicetiprocentní, úspora ale nebude velká tak cca 1kč/l.
Chtěl bych se Vás tedy zeptat jestli to někdo nezkoušel, nebo zdali SMN možno bez rizik do CR používat.
Re: H1 motory
bionaftu do commona nedavat,hlavne pri nizkych teplotach sa vyzraza a pozapchava co sa da
-
- **
- Příspěvky: 104
- Registrován: 18 črc 2008, 08:46
- Bydliště: Č. Budějovice
Re: H1 motory
Taky bych to tam radši nedával. Před lety jsme meli Mitsubushi L300 a po 5000 tisících střídavého provozu normal a bio se uplně ucpal palivový filtr a proplachovolo se čepadlo a potrubí, vstřiky byly naštěstí v pořádku. všude byl takový voskový smrkanec.
Větší úspory docílíš kvalitní naftou a lehkou nohou.
Větší úspory docílíš kvalitní naftou a lehkou nohou.
Re: H1 motory
Ahoj,
Můžete mi někdo říct jestli se u verze H1 2,5 CRDI 103kw mění rozvody, nebo jestli má řetězy?
V servisu mi řekli, že je to vlastně licence motoru Mitsubischi a , že tam jsou řetězy a nemění se.
Jak to je? Mám najeto práve 110 000Km a samozřejmě jsem nic neměnil.
Díky, je to akutní otázka
Můžete mi někdo říct jestli se u verze H1 2,5 CRDI 103kw mění rozvody, nebo jestli má řetězy?
V servisu mi řekli, že je to vlastně licence motoru Mitsubischi a , že tam jsou řetězy a nemění se.
Jak to je? Mám najeto práve 110 000Km a samozřejmě jsem nic neměnil.
Díky, je to akutní otázka
Co nejde silou, jde ještě větší silou
Re: H1 motory
Jsou motory D4CB zamenitelne? Myslim tim blok+hlava. Zadrel jsem 125kW verzi 2009 a v inzeratech je i par 103kW verzí D4CB vyrazne levnejsich..
Počítám s tím, že turbo, vstřiky a.t.d. by se přehodily z toho výkonnějšího
Počítám s tím, že turbo, vstřiky a.t.d. by se přehodily z toho výkonnějšího