Změny silničního zákona
Napsal: 26 lis 2010, 08:58
Dneska mi v práci přistál v počítači text novely silničního zákona (přehled novelizace právních předpisů a to i v přípravné fázi u nás v bance připravuje pro lidi zabývající se řízením banky kontinuálně právní odbor), která je zatím ve druhém čtení v poslanecké sněmovně. Tato novela zavádí mimo jiné změny, že žádná pokuta nebude moci být nižší než 1 500,- Kč a vyšší než 50 tis. Kč, takže opět "vylepšení" ve prospěch státní pokladny, dále to, že pokud v období 365 dnů řidič překročí rychlost o více než 20 km / hod 2x, potom mu bude udělen zákaz činnosti, dále to, že řidič ssice nesmí být pod vlivem alkoholu, ale když bude do 0,3 promile, pak se to netrestá a mnoho dalších lahůdek, které mě přesvědčují o tom, že žijeme stále více a více v policejním státě, snad až na příhraniční tanečky, horším než za bolševika. Mimo jiné však tato novela obsahuje i následující text:
Ҥ 47a
Zákaz účasti na některých akcích v provozu na pozemních komunikacích
Řidič nesmí na dálnici, silnici a místní komunikaci použít vozidlo k účasti na sportovních a podobných akcích, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost silničního provozu, nejde-li o akce pořádané v souladu s rozhodnutím příslušného správního úřadu o zvláštním užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu1).”.
Kdybychom v daném kontextu chápali např. srazové orientační soutěže za ..."podobné akce", protože automobilová soutěž v pravém slova smyslu to není, pak v důsledku nedisciplinovanosti účastníků při ní totiž skutečně může dojít k ohrožení bezpečnosti silničního provozu i kdyby organizátoři tisíckrát upozorňovali na to, že dopravní předpisy musí být dodržovány. Vzniká tedy otázka, jestli vůbec na srazech nějaké orientační a podobné soutěže pořádat. Navíc je problém posunut do roviny řidiče, takže on se vlastně takové "sotěži podobné akce" účastnit aktivně na veřejných komunikacích po vstoupení novely zákona v platnost nebude smět i kdyby jich pořadaté srazů vymysleli jedno kolik. Neboli vraci se v jiné podobě diskuze asi tak rok a půl stará, i když její východiska tenkrát byla jiná.
Prosím proto hyundajáky - právníky, vyskytující se na fóru či v HCCZ, pokud toto budou číst, aby se k tomu vyjádřili se svým odborným stanoviskem. Někde jsem psal o tom, že uvažuji o pořádání neofic. srazu v r. 2011, rozhodnutí sdělím do konce listopadu jestli jo, ale může to ovlivnit dost významně srazový program a to všech případných srazů, nejen tohoto.
Ҥ 47a
Zákaz účasti na některých akcích v provozu na pozemních komunikacích
Řidič nesmí na dálnici, silnici a místní komunikaci použít vozidlo k účasti na sportovních a podobných akcích, jestliže by jimi mohla být ohrožena bezpečnost silničního provozu, nejde-li o akce pořádané v souladu s rozhodnutím příslušného správního úřadu o zvláštním užívání pozemní komunikace podle jiného právního předpisu1).”.
Kdybychom v daném kontextu chápali např. srazové orientační soutěže za ..."podobné akce", protože automobilová soutěž v pravém slova smyslu to není, pak v důsledku nedisciplinovanosti účastníků při ní totiž skutečně může dojít k ohrožení bezpečnosti silničního provozu i kdyby organizátoři tisíckrát upozorňovali na to, že dopravní předpisy musí být dodržovány. Vzniká tedy otázka, jestli vůbec na srazech nějaké orientační a podobné soutěže pořádat. Navíc je problém posunut do roviny řidiče, takže on se vlastně takové "sotěži podobné akce" účastnit aktivně na veřejných komunikacích po vstoupení novely zákona v platnost nebude smět i kdyby jich pořadaté srazů vymysleli jedno kolik. Neboli vraci se v jiné podobě diskuze asi tak rok a půl stará, i když její východiska tenkrát byla jiná.
Prosím proto hyundajáky - právníky, vyskytující se na fóru či v HCCZ, pokud toto budou číst, aby se k tomu vyjádřili se svým odborným stanoviskem. Někde jsem psal o tom, že uvažuji o pořádání neofic. srazu v r. 2011, rozhodnutí sdělím do konce listopadu jestli jo, ale může to ovlivnit dost významně srazový program a to všech případných srazů, nejen tohoto.