Stránka 1 z 3
neumim jezdit na sněhu se zadním pohonem kol
Napsal: 02 pro 2010, 10:05
od m.i.n.a.r
Zdarec,
prosím vás všechny o radu, mám H1 2010 6ti VAN, náhon na zadek a nejsem schopnej se skoro nikam na sněhu dostat, jak tohle řešíte? Prosím radu.
Díky
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 02 pro 2010, 10:55
od Yurii
Naložit zadek něčím těžkým, třeba těžký pláty 1cm plechu a posunout je co nejvíc dozadu to jde... a samozřejmě kvalitní gumy s citem na plyn a pokudmžno nezastavovat.
Obávám se že moc jinak to vyřešit nepůjde
Když máš auto s náhonem na zadek a motorem vepředu je to vždycky problém.
Nejlíp se v tomhle počasí jezdí s Tranzitem
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 03 pro 2010, 11:32
od Espero
No za prvé - zimní gumy máš? Za druhé - má to samosvorný diferenciál, takže by to na rozdílném povrchu pod oběma koly nemělo dělat problémy. Jinak co píše Yurii, nic jiného se stím dělat asi nedá. Do kopce by zadní náhon proti přednímu měl mít výhodu. Není to také trošku způsobem ovládání plynu, pokud jedu na sněhu, pak citlivě a konstantní rychlostí, do kopce musím mít zařazeno tak, aby pokles otáček šel kompenzovat plynem. Nespěchat. Žádné prudké přidávání ani žádné ubírání. Prostě stálý přenos točivého momentu na kola. Fakt je, že jsem v zimě toho moc s H1 nenajezdil, ale pokud jo, tak domů to mám 2 kilometry v 10% stoupání, a vždycky jsem se dostal. Spíše mě přijde opačný směr, to klesání, bývá někdy problém to udržet v adhezi. Jednou, to ale byl mokrý led a pustit se z toho kopce zanamenalo dole v první zatáčce pokračovat rovně přes plot do jedné fabričky, bez ohledu na to, kam byla natočená kola. Což vyzkoušely 3 vozy, co zastavily za mnou a vynadali mi, že jim překážím. Já to otočil a tehdy jsem se poprvé a zatím naposledy vrátil domů. Problémy jsou zhruba stejné u všech aut. Když tam dáš dozadu 4 pytle s pískem úplně co nejvích dozadu ke dveřím rovnoměrně 2 doprava a 2 doleva, nic nezkazíš.
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 04 pro 2010, 17:47
od mnkk
Dobra rada nad zlato!!! Mna by zaujimalo ako vlastne funguje ten samosvorny diferencial. Mam H1 Tour 8 miest 2010 a mam pocit, ze asi ani nefunguje, lebo ked stojim a chcem sa rozbehnut, tak sa toci iba jedno koleso a auto sa ni nepohne. Riesim to tak, ze sa s autom rozhupem (dopredu, dozadu) a potom sa uz pohne. Vela krat som spozoroval, ze sa toci iba jedno koleso. Ako to vlasne funguje? Ale je pravda, ze som nikdy nezapadol a dostal som sa vzdy kde som chcel. A byvam na mieste kde je dost vela snehu. PS: retaze nepouzivam
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 06 pro 2010, 16:01
od Espero
K tomu samosvornému diferenciálu si přečti např. toto:
http://www.tipcar.cz/konstrukter--samos ... -3220.html
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 07 pro 2010, 09:23
od mnkk
Ja viem ako to ma fungovat, len neviem, preco to u stojaceho auta nefunguje. Napr. u BMW to funguje pekne, od nulovej rychlosti sa tocia obe kolesa.
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 07 pro 2010, 11:42
od Espero
No pak nezbývá nic jiného než reklamovat a reklamovat a reklamovat...
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 07 pro 2010, 14:15
od mnkk
Snad to nebude treba reklamovat
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 07 pro 2010, 14:31
od Espero
No a co s tím, jestliže to nefunguje?
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 07 pro 2010, 21:00
od mnkk
Tak potom jedine reklamovat. Kym je auto este v zaruke. Je zaujimave, ze som este ani raz nezapadol a vzdy som vsade vysiel. Mozno to funguje iba ked je auto v pohybe.
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 08 pro 2010, 22:30
od zlatak
Ahoj,
mám starexe r.v. 1998 - s trochu zanedbanou údržbou. Majitel přede mnou na to "sral " ještě víc než já, já zase nemám čas a investice musely jít od auta baby...takže starex je vzimě pod hromadou sněhu, což mě skutečně mrzí.
jinak musim říct, že to auto je skutečně pohodlný a interiér je slušnej. viděl jsem samozřejmě i některý fakt luxusně vybavený karavely a podobně, ale je to pak už o jinejch penězích.
pravdou však je, že jám mám ještě motor bez intercoleru, což je taková slabší stodvacítka. Ale když už to natočim, tak to jede. boční náklon v lese mi s toudle kastlí připadl skutečně nebezpečnej, ale jednu drsnou lesní cestu s pískovcovým kamenným stoupáním jsem s tím vyjel (teda předek mi nadskočil tak o dvacet čísel a když přední kola dopaly, tak jsem myslel, že mi ulítli,jak jsem tvrdě dopad na dorazy, ale přežilo to). bohužel je )nebo u mě bylo( špatně řešený ošetření a odtok od prahů a úchytů zadní nápravy---trochu to prorezá a budu muset sehnat dobrýho svářeče..
jinak skutečně chybí uzávěrka zadního difu, kdyby ste ji někdo měli navíc, tak by to bylo o něčem jinym.
apropo, ještě jsem neměnil rozvodovou sadu....vy už máte řetěz, má někdo potuchy, jestli starex 4x4 H1, 2,5 TD tuším 59 kW, r.v.1998 má řetěz nebo řemen?
Re: !!!! PROSÍM RADU !!!!
Napsal: 10 pro 2010, 10:11
od petridas
tak ja mam sterexe 98r.v. 59 kw. ale nemam 4x4! ale ´mam remen! a ted se zeptam mas tam abs?
Re: neumim jezdit na sněhu se zadním pohonem kol
Napsal: 10 pro 2010, 11:07
od mirpie
minar: radu na foru potřebuje každej, přepsal jsem ti to na něco smysluplnějšího
Re: neumim jezdit na sněhu se zadním pohonem kol
Napsal: 10 pro 2010, 11:43
od pepan
uzávěrka netřeba..stačí 4x4
já mám taky náhon na zadek a klouže to ujíždí..na silnici je to vodržku nad 60km/h..když dám 4x4 v pohodě
pořádný gumy a řetězy a když to ne tak závaží
Re: neumim jezdit na sněhu se zadním pohonem kol
Napsal: 10 pro 2010, 12:43
od Richard555
Je to už řada let, co jsem vlastnil Moskviče 2140 tedy auto s pohonem zadních kol. V té době ještě nebyla zimní pneumatika tak vymakaná jako dnes, v podstatě letní byla jemná a zimní měla špalky o jiných směsích to asi nebylo...... Pravda provoz byl o hodně nižší než dnes, údržba silnic taky podstatně horší. pamatuju si že někdo v pátek na silnici postavil sněhuláka a když jsem jel po víkendu domů ještě tam stál
. Ale k věci, nejlíp jsem se vydrápal s Ivanem když jsem měl v kufru pytel uhlí, nebo kamna Petry
To jsem jel jak drak, ale pokud si pamatuju, je pohon zadku podstatně zábavnější než pohon přední nápravy a pokud pod plynem aspoň něco je, je opravdu požitek užívat si vyvolaného smyku a směr jízdy ovlivňovat jen plynem a řízením s autem ve smyku........ Možná to bylo i tím, že jsem byl mladší
, každopádně je lepší si smyk sám vyvolat než ho dostat nečekaně
Při smyku se musí dát kontra razatně, ale skoro ihned rychle vracet, aby nedošlo k překývnutí, což se = uložení auta v lepším případě do příkopu. Hlavně je dle mě důležité nebrzdit, neubírat plyn a smyk řídit jen natáčením předních kol. Fakt si myslím, že je to dobrá zábava......ale chce to hodně zkoušet nejlépe na nějakém parkovišti atd.......
Trochu jsem si to připomenul při nedávném blbnutí na sněhu se Santou, při 4 WD LOOK, se krásně lehce pod plynem otáčí a navíc i ten předek pomáhá, tak je otáčení či zatáčení se santou podobně zábavné jako kdysi bylo se zadokolkou a trakce všech kol je samo hodně znát.....