Nooo, zeby sa tu malo popisalo o tomto auticku,sa mi nejak nezda
Kedze sa nikto nema k cinu,zacnem so svojou troskou. Ale nemam vela dlhodobych skusenosti,cize vypovedna hodnota bude nizka. Starexa mam od januara tohto roku,najazdenych nejakych 10 tis. km(nemam ho stale v uzivani,tak priamych skusenosti malo)
Zavady:
a) derave obidve trubky k zadnej klimatizacii(posobenie soli z vozovky)od predchdz.maj.
b) pohrdzaveny podvozok-povrchova korozia-dosledok polrocneho statia v bazare
c) odtrhnute silentblocky na intercooleri(vymenene)
d) opotrebene tlmice a gulove capy(primerane veku-120tkm) vymenene
e) zatial neurceny problem s tecucim vstrekovacom(nebol este na diagnostike) vymeneny za novy
f) sliziaci olej z rozvodovky na zadny kardan a z pravej nohavice(treba vymenit semering a skontrolovat stav lozisk
Viac si nespominam,podla for casto sa vyskytujuci problem s priradovanim predku ma zatial nepostihol(klop,klop)
Vyhody: dodavka s pohodlim osobaku s priechodnostou ako terenak. Jazdne vlastnosti na ceste(mam rozsirene napravy pomocou novych kolies a sirsie pneu orig.215/80/15 na 245/81/15-prepocet z US normy) su vynikajuce,auto sa sprava neutralne na suchej aj mokrej vozovke(zalezi od pneu) dynamicke vlastnosti vdaka 140konovemu motoru s VGT su dobre(zatah od nizkych otacok)pri sliapani na plyn to gumuje este aj na dvojke
O motore sa traduje,ze je to "drziak"(rozvod retazou) Absencia 6-teho prev.stupna nieje nevyhodou,motor ma dobre odstupnovanu prevodovku a aj pri plnom nalozeni na beznych cestach nieje treba podradovat. V zime som jazdil len mesiac na zimakoch Pirelli ICE and Snow,priechodnost v zasnezenom terene(nie v blate) je skvela,na cestach detto(S tymto autom budes v zime kral) Priraditelny nahon predneho pohonu za jazdy az do rychlosti 100km/h eliminuje nevyhodu pevneho rozdelenia tociveho momentu na obidve napravy v pomere 50%/50%(neobsahuje medzinapravovy diferak a tak dlhodobe pouzitie nahonu 4x4 na pevnom podklade nieje vhodne(az zakazane kvoli enornemu opotrebeniu pohonneho mechanizmu) Jazda trvalou rychlostou tebou spominanych 130km/h je uplne normalna(motor toci 3000otm) ale spotreba v tejto rychlosti bude okolo 12l.Dokial sa budes motat po okreskach s rychlostou do 100km/h bude spotreba okolo 8,5-9,5 l zalezi na pneu. V terene napriklad pri priemernej rychlosti 17km/h som mal spotrebu 13,7l co je absolutne vyborny vysledok. Maximalne som zatial isiel 172km/h(merane s GPS) original tacho na oficialnych gumach ukazuje v tejto rychlosti okolo 185km/h Opat skvely vysledok na auto s pohotovostnou hmotnostou cez 2200kg s terennymi prevodmi. Cize zalezi na poziadavkach majitela,ak chce uspornu jazdu,treba ist do cestneho vzorku s uzkym behunom a neprekracovat 100km/h,ale potom nevyuzije ponukanu trakciu v tazkom terene.Vsetko nieco stoji.
Nevyhody:
a) spominana absencia medzinapravaku
b) LSD(diferak s obmedzenym preklzom-osobne povazujem pouzitie samosvorneho diferaku vzadu za nevhodne riesenie(vyzaduje skuseneho vodica za znizenych adheznych podmienok,lebo na lade rad ustreluje zadok pri malych polomeroch zataciek-dif nediferuje)-lepsia by bola kombinacia klasicky dif a uzavierka difu.
c)CRDi je narocne na kvalitu nafty(treba pouzivat dobre palivove filtre,pravidelne odvodnovat filter paliva
d) cena nahradnych dielov je vysoka(v Europe)
Ci by som isiel znovu do kupy? Hmm,asi ano,ja som dlho poskuloval po Mitsubishi Delica L400(z ktoreho Starex vychadza) ale jej dostupnost s LHD(lavostranne riadenie) je miziva,az nemozna) Starex je dostojny nastupca,ma lepsi,vykonnejsi motor,jednoduchsi prevodovy system(ale nie tak pouzitelny,lebo Delica ma medzinapravovy dif aj uzavierkou zadneho a medzinapravoveho difu,co je super)
Uz rok sledujem fora vsetkych uzivatelov Starexov 4WD a az na problemy s priradenim predku nema vaznejsich problemov a vacsina je velmi spokojna s tymto autom(maju ho aj od noveho kusu,aj starsie kusy a nikto,dokial nemusi ho nepreda.
Tolko moje skromne poznatky,ale verim ze aj uzivatelia s vacsim prebehom km sa vyjadria(Karol Swarc,Goldak....)