Stránka 1 z 5
E85
Napsal: 05 pro 2010, 10:40
od wenca
Máte někdo zkušenosti z provozem Sonaty na E85 ? Určitě je nutná přestavba , i když v originálním návodě k obsluze je uvedeno ,že Sonata může jezdit na směs etanolu 10% a benzínu 90% bez jakékoliv úpravy. Mám sonatu r.v. 1996 2.0 16V 102 kW
Re: E85
Napsal: 13 pro 2010, 14:56
od rbrodsky
Ukoušel jsem 2:1 (benzin:ethanol) trochu huř startuje ale jinak ok. 1:1 tak v -15 chytne až napodruhe. Z toho plyne že v zimě jezdím jen na benzin. Hodně záleží na tom v jakem stavu je auto (palivové čerpadlo, svíčky, filtry).
Re: E85
Napsal: 01 kvě 2012, 21:00
od woofer
Čágo,
chci se zeptat s odstupem času na Vaše zkušenosti s E85 ?
Re: E85
Napsal: 01 kvě 2012, 21:40
od FORD
To woofer,
bez přestavby ti to pojede jen na E10,na čisté E85 to bude škubat,špatné starty atd...
Bez přestavby na E85 max 50/50 a to je max poměr na který to docela funguje ale v tu chvíli už to není moc ekonomické-nevyplatí se to při ceně E85 za cca 26kč/l.
Re: E85
Napsal: 02 kvě 2012, 04:38
od Nexus
FORD: dovolím si nesouhlasit
na ethanol to rozhodně upravený nemám a od neděle tam mám druhou "nádrž" ethanolu, rozumněj benzinu tam bude fakt minimum a žádné škubání se rozhodně neděje
pouze starty, to se přiznám že už asi 2 týdny startuji vždy napodruhý. Motor naskočí a pomaličku zdechne, úplně stejně jako když vyjedeš nádrž dosucha... napodruhý to chytne doslova na drc a jedu. Ale pravda že tak na konec ulice, pak už to baští propan-butan
táta to už cca 2 roky míchá 1:1 s naturalem a teď v zimě startoval na drc i při -18
ale to měl benzin tak 2:1 myslím.... ale ani když jezdím na "čistý" E85 tak nějak nedoufám, že by to pro mě mělo mít ekonomický přínos, jenom se rád odlišuju
spotřebu nevím a nezjistím, ale jednoznačně bude vyšší
Re: E85
Napsal: 02 kvě 2012, 08:53
od rbrodsky
Tak v poměru 1:1 je to naprostá pohoda. Super výkon, zvýšení spotřeby jsem nezaznamenal. Startuje na drc. V zimě když hodně mrzne míchám v poměru 3:1 v prospěch benzínu a úplně bez problémů. Teď jsem byl na emisích s poměrem 1:1 tak jsem plnil s autem co má euro2 euro 5. Přestavbová sada v tomto poměru není potřeba. Už jsem ale rezignoval na vysvětlování ostatním proč si tím ničím auto. Kdo neví o co jde, tak mu to nemá cenu vysvětlovat. Hlavní je že naše auta na to jezdí bez sebemenších problémů už dva roky. Jinak ve stejném poměru to používáme ve Ford Cougar 2.5 V6, Nissan Primera P11 1.6, Hyundai Sonata y3 2.0, Hyundai Pony 1.5, Hyundai Acccent LC 1.3, A používal jsem to i v Lantře J1 1.8Gt. Hlavně to chce přecházet z používán benzinu nejdříve s menším poměrem ethanolu a postupně zvyšovat. Takže když si spočítam aktuální ceny tak mě litr směsi vyjde na cca 31,1 Kč.
Re: E85
Napsal: 02 kvě 2012, 20:32
od cecilek
Souhlasím. Dávám poměr 2:1 a doopravdy pohoda. Pomali zkusím 1:1. Zdravím chlapi a dál se určitě ozvu.
Re: E85
Napsal: 02 kvě 2012, 21:00
od woofer
Tak díky všem za vaše poznatky a zkušenosti teď mi ještě někdo říkal, že je lepší po prvních 500km vyměnit palivový filtr, kvůli čištění nádrže ethanolem ? Měnili jste nebo ne ? A co lambda sonbda nezlobí blikání kontrolky motoru ?
Re: E85
Napsal: 02 kvě 2012, 21:24
od FORD
Směs vás možná vyjde na 31kč ale to není objektivní hodnota-nezapomente do toho připočítat navýšení spotřeby a pak se budete divit,že vlastně ve finále moc neušetříte.
O častejší výměně svíček se ani nebavím.
Než se vyčistí nádrž po benzínu,to taky většinou stojí 2-3 filtry paliva navíc a u většiny neupravených aut i problém s Lambda sondou-hlásí chybu chudé směsi....problém vyřeší vstřikovače s vyšším průtokem a Lambda s vyšším rozsahem...
U některých typů aut je i potřeba upravit palivové čerpadlo v nádrži-hrozí nečekaný skrat a po té i možný požár...
Přeji všem dobrodruhům pevné nervy a mnoho levnějších km...
Jinak už cca 2 roky jezdím s lehkou ůpravou na čistý E85...
Re: E85
Napsal: 05 kvě 2012, 17:55
od Nexus
Já psal že nečekám nijak zvláštní ekonomický přínos, od toho tam mám plyn a to ekonomický přínos je
svíčky neřeším, těch šest kousků včetně výměny mě stálo circa 700kč a že musí sání dolů...
palivový filtr jsem zatím neměnil, ale je pravda, že jsem čekal že se tak po týdnu zanese a neodjedu, evidentně se to asi po měsíci a půl nebo jak dlouho na to jezdím nestalo, tak uvidím kdy to přijde. Co se startování týče, stačí tak vteřinku podržet klíček v poloze kdy je slyšet čerpadlo a startuje na drc
a kontrolky se žádné nerožly
woofer: nebuď střelec jako já, že dáš do pár litrů benzinu rovnou 15l ethanolu, ale dej to 1:3 ve prospěch benzinu a budeš se divit, že rozdíl nezaznamenáš
spolužák se starou karburátorovou fiestou bez jakékoli úpravy jezdí tak 1:1 a řikal vcelku mi to vyhovuje, jediný problém je, že na volnoběh nedrží otáčky a musím tomu pomáhat, za jízdy má auto vyšší výkon a za 5 stovek co obvykle tankuje neotočí olomouc 5x, ale 8x
ale na čistý mu to překvapivě nejede
Re: E85
Napsal: 29 srp 2012, 14:39
od rbrodsky
Tak včera jsem si namontoval flexifuel krabičku pro úpravu délky vstřiku paliva a hned zajel koupit plnou nádrž pouze E85. První dojmy: startuje normálně, volnoběh drží bez sebemenších problémů, neškube, nekucká prostě se to s autem pěkně sladilo. A hlavně cena 24.9Kč/L. Spotřebu uvidím. Zatím jsem si nadefinoval + 15%. Ale co mě nejvíce potěšilo je opravdový nárůst výkonu v celém spektru otáček. Jinak už dva roky sem s tím jezdil vpoměru 2:1 (BA95:E85) taky bez problémů. Tak budu dále testovat a referovat zkušenosti.
Re: E85
Napsal: 29 srp 2012, 14:46
od Hardcam
Gratulace...kdes jednotku poridil a jaky typ vstriku?
Re: E85
Napsal: 29 srp 2012, 20:23
od rbrodsky
Koupil jsem u Flexcar.cz. Vstřiky tam mám originál Bosh EV1.
Re: E85
Napsal: 31 srp 2012, 21:11
od cecilek
RBRODSKÝ
myslím, že je čas na druhý dojem... Jak auto valí postupem času? Má to nějaký mouchy? Nebo Sonáta jezdí úplně normálně..... Jak je to se studenými starty, to musíš mačkat nějaký čudlík při startu?
Ptám se, protože mám úplně stejní auto a do krabičky bych rád také zainvestoval.
Re: E85
Napsal: 03 zář 2012, 07:39
od rbrodsky
Tak píšu zkušenosti po týdením ježdění na e85. Sice jsme moc nenajel a auto jsem používal každy den na popojíždění a včera jsem si zajel na Slezskou Hartu (100 km). Auto funguje naprosto bez problému. Spotřeba mi teď vychází 9l/100km což je super a při ceně 24.9l což je 224kč na 100km
. Stejný jak kdybych měl nafťák kterej žere 6 litrů. Studený starty nejsou problém. FF jednotka ma automatickou funkci studený start. Popíšu jak funguje. Otočíš do druhé polohy a počkáš déle jak 5s a řídící jednotka přejde do funkce studený start kdy pod dobu jedné minuty od nastartování více obohacuje směs. Po tuto dobu to plynule klesá na hodnotu standartního provozu. Nastaveno měli obohacení o 50% ale já to snížil na 20%. Při této hodnotě se to chová úplně stejně jak na benzín. 50 byla moc bohatá směs. Tato funkce se používa jen když je studený motor a venku je teplota pod +15. Jinak to startuje a jede úplně normálně. Uvidím až bude v zimě mrznout. Obrovské PLUS je znatelný nárust výkonu, u mě téměř stejná spotřeba jak když jsem míchal do auta benzin s e85 v poměru 2:1. Už jsem si to objednal i na accenta. Tak zatím samé pozitiva