Stránka 1 z 1

Kontrolka palivového filtru - voda v naftě?

Napsal: 30 kvě 2006, 10:02
od sc
Zdar a sílu,

včera večer se mi na konci cesty autem střídavě rozsvěcela a zhasínala kontrolka naftového filtru (taková ta bandaska). Dnes už to zase nedělá. Navlhlé dráty to nebyly, na to jsem se díval a filtr má najeto (jako celé auto) 8500km na naftě od Shellu a OMV, takže by měl normálně fungovat ještě aspoň jednou tak dlouho. Řekl bych, že to bude tím, že mám v palivu moc vody.

Otázka zní: můžu do motoru 1,5CRDi použít Velfobin? Nebo máte někdo zkušenosti s nějakým jiným přípravkem proti vodě do nafty?

SC

Napsal: 30 kvě 2006, 10:19
od Josef
Bez problémů
Velfobin obsahuje ethanol (líh), aceton a inhibitory koroze. Váže na sebe vodu a následně je tedy mísitelný jak s benzínem tak naftou

Etanol

Napsal: 30 kvě 2006, 10:40
od sc
Josef píše:Bez problémů
Velfobin obsahuje ethanol (líh), aceton a inhibitory koroze. Váže na sebe vodu a následně je tedy mísitelný jak s benzínem tak naftou
No to mě právě zmátlo. Když něco obsahuje líh, tak to musí zvyšovat výbušnost a hořlavost směsi, takže jsem měl podezření, aby to nezničilo common rail...

SC

Napsal: 30 kvě 2006, 11:58
od Josef
Vzhledem k tomu, že přidáváš necelý 1 dcl na 10 l paliva (tj poměr 1 : 100), tak nemusíš mít obavy.
Jinak jenom na okraj. :roll: Líh, a vlastně ani nafta nebo benzin v podstatě nehoří :shock: Hoří pouze páry těchto kapalin ve směsi se vzduchem. Ale k tomu je výklad min na 100 stránek v předmětu Kinetika hoření a výbuchu a to už je dávno, co jsem je četl :P

Napsal: 30 kvě 2006, 12:25
od sc
Josef píše:Vzhledem k tomu, že přidáváš necelý 1 dcl na 10 l paliva (tj poměr 1 : 100), tak nemusíš mít obavy.
Jinak jenom na okraj. :roll: Líh, a vlastně ani nafta nebo benzin v podstatě nehoří :shock: Hoří pouze páry těchto kapalin ve směsi se vzduchem. Ale k tomu je výklad min na 100 stránek v předmětu Kinetika hoření a výbuchu a to už je dávno, co jsem je četl :P
OK, našel jsem na netu nějaké zmínky o tom, že velfobin je primárně na benzín, ale do nafty ho trochu taky neškodí. S tou hořlavostí máš pravdu, ale jak to bude s výbušností? Když stlačím naftu, benzín a líh na určitý tlak, tak se bude každá z těch látek chovat trochu jinak, ne? Řekl bych, že nafta se dá stlačit podstatně víc a přidáním lihu se její vlastnosti v tomhle směru zhorší...? není to můj obor, tak si nejsem jistý.

SC

Napsal: 30 kvě 2006, 12:59
od Josef
Výbuch je v podstatě explosivní hoření.
Ty poměry jsou tak zanedbatelné, že jestli Ti teplota hoření ve válci stoupne o 10 stupňů (pro zjednodušení ze 790 na 800) tak to ani nepoznáš. a ten expozivní výbuch trvá v řádech tisícin vteřin (při 5 000 otáčkách za minutu = 83 otáček za vteřinu = 20 zápalů v každém válci)

Voda v naftě.

Napsal: 30 kvě 2006, 22:45
od Roman
Upozorňuji Vás, aby jste v žádném případě nedávali velfobin a nebo líh do nafty - tohle je jenom do benzínu a jestli jste tak chytrej, že někomu poradíte takovou blbost!!!!!! Do nafty je jenom pár přípravků, které vážou vodu a rozpouští se v naftě, já používám ten od STP, stojí asi 150,- Doporučuju vzít si flašku od dobré vody a udělat si pokus- jo nafta není benzín!!!!!!
Ve vašem případě- rozsvícení kontrolky vody ve filtru- okamžitě musíte odkalit vypouštěcí šroub z palivového filtru, jinak hrozí vážné poškození vysokotlakého čerpadla-velmi nákladná oprava.

Napsal: 30 kvě 2006, 23:49
od Andrews
Za tu dobu co mam auto se mi to nerozsvitilo, ale letos v zime jsem preventivne pridaval STP water removal (nevim jak presne se to pise). Jinak novy cerpadlo stoji 14.500kc v nakupu dealera! (stav v unoru 06) oprava 5500-9000kc .... doporucuju neriskovat. Odpusteni ty vody je popsano i v manualu.

Napsal: 31 kvě 2006, 21:51
od ivan
No co k tomu dodat,Já to řeknu takto naučte se před každou zimou vyměňovat palivové filtry a vyhnete se problémům zamrznutím čerpadlům jak u benzínů tak i u naftových motorů :!: :!:
A dalším zkázám poškození palivových systémů :wink:

Filtry

Napsal: 07 čer 2006, 15:22
od sc
ivan píše:No co k tomu dodat,Já to řeknu takto naučte se před každou zimou vyměňovat palivové filtry a vyhnete se problémům zamrznutím čerpadlům jak u benzínů tak i u naftových motorů :!: :!:
A dalším zkázám poškození palivových systémů :wink:
O tom jsem ale to téma neotvíral. Já jsem to auto koupil před zimou úplně nové od značkového dovozce, takže o nějaké zanedbané výměně filtrů nemůže být řeč.

Btw. voda ve filtru nebyla, spíš navlhly při jízdě kabely. Kontrolka se druhý den už nerozsvítila a od té doby vůbec.

SC

Re: Filtry

Napsal: 07 čer 2006, 20:39
od ivan
sc píše:
ivan píše:No co k tomu dodat,Já to řeknu takto naučte se před každou zimou vyměňovat palivové filtry a vyhnete se problémům zamrznutím čerpadlům jak u benzínů tak i u naftových motorů :!: :!:
A dalším zkázám poškození palivových systémů :wink:
O tom jsem ale to téma neotvíral. Já jsem to auto koupil před zimou úplně nové od značkového dovozce, takže o nějaké zanedbané výměně filtrů nemůže být řeč.

Btw. voda ve filtru nebyla, spíš navlhly při jízdě kabely. Kontrolka se druhý den už nerozsvítila a od té doby vůbec.

SC
Promiň :oops: Já to myslel všeobecně!! :cry: :wink:

Napsal: 06 srp 2006, 23:26
od Andrews
Moje zkušenost. Dneska si to šinu předpisovejch 90 dojíždím auto jedoucí 80. Akcelerace lehce přes 100 a nejdou škub, ztráta výkonu, plyn naprázdno a auto začalo chcípat až chcíplo. Rozsvítila se kontrolky a i vody v natě. Pokus o startovaní jen točil motor jak když nedává podavací čerpadlo (před 14 dny nový) Odmontoval sem ten šroub z filtru trochu nechal vytýct a nastartoval bez problémů.
Co myslite, byla to voda v naftě?