Stránka 1 z 2

Getz jako první auto

Napsal: 21 pro 2010, 20:27
od Lakii
Zdravím všechny Hyundaisty! :) Chci se s Vámi poradit o ojetém Getzovi o kterém uvažuju - jestli je pro mě vhodný. Bude to mé první auto a zároveň budu mít v podstatě ještě teplej řidičák (je mi 22, ale dřív jsem se k tomu nedostal). Getz se mi líbí a myslím že by mi mohl vyhovovat, ale mám trochu strach z pár věcí. Jezdit s ním budu občas po městě, ale v drtivé většině trasu Jizerky - Praha (většina cesty po dálnici) s kolem nebo lyžema na střeše a nevím, jestli je to pro tohle auto to pravé, mám zkušenost po dálnici s Yarisem a když projel kamion, docela to s ním zamávalo. Další z čeho mám strach je jak se do něj nasoukám - mám +- 185 cm. A pak samozřejmě bezpečnost...

Protože jsem student, tak spotřeba je pro mě naprosto klíčová. Nějaký zběsilosti v autě provádět nehodlám, i když řídím rád, motorismus je pro mě pořád spíš snaha o bezpečný přesun z místa A do místa B :-) Mám do getze jít, nebo ne?

Předem moc děkuju za Vaše názory a zkušenosti!

Re: Getz jako první auto

Napsal: 21 pro 2010, 20:57
od Birkof
Ahoj,
je mi stejně jako tobě, akorát jsem o něco menší :D
Auto jsem si koupil jako čerstvě zaměstnaný na dojíždění po trase Žatec- Praha Smíchov. Zhruba 80 km třikrát týdně tam a zpět + nějaké toulky po celé republice, takže roční nájezd mám zhruba 30tis.
Pokud máš v plánu jezdit podobné dálky a nájezd, tak doporučuji Diesel, ovšem novější model, teď už se dá sehnat za hodně dobrou cenu.
Auto mě do 150tis. km nezlobilo, teď už je to znatelně horší, ale je to i tím, že jsem nevěděl, jak se k modernímu dieselu chovat.
S pohupováním při průjezdu kamionu kolem určitě počítej. Spotřebu mám i teď v zimě 6l a to jezdím po Praze do práce 10km tam a zpět v kolonách, o čemž si kolegové v benzinových Getzech mohou nechat zdát. Při ustálené jízdě 90km/h mimo město mi ukazuje počítač okamžitou spotřebu 3-3,5l.
Většina má ve výbavě jen dva airbagy, lepší než Felicie, ale v dnešní době jde o silný podprůměr.
Jinak díky velkému rozchodu kol a jejich umístění v rozích auta je ovladatelnost v zatáčkách perfektní.

Snad ti to nějak pomůže

Re: Getz jako první auto

Napsal: 21 pro 2010, 23:03
od Lakii
Díky za Tvoje postřehy! Chci jít stejně jako Ty do dieselu. Píšeš že jsi nevěděl jak se k modernímu dieselu chovat, což já teď taky nevím, můžeš mi prosím ještě napsat pár rad tímhle směrem? :)

Re: Getz jako první auto

Napsal: 22 pro 2010, 18:18
od vipe
Co dodat, Birkof to napsal dost výstižně.
Já mám 190 a není problém se vejít na místo řidiče. Sedačku mám až na doraz :wink: a vzadu je pořád dost místa, ale to si určitě někde vyzkoušíš než do něho půjdeš. Určitě bych doporučoval diesla s tím nájezdem co plánuješ, ale to jsi stejně uvažoval tak o benzínu si tu játra plácat nebudu. :mrgreen:
Bezpečnost tak s tím ti moc neporadím pač jsem ještě neboural a testy jsou dobrý. Já mám pouze jeden airbag a zatím jsem ho nepotřeboval.

Re: Getz jako první auto

Napsal: 22 pro 2010, 19:10
od Birkof
Co se týče rad, tak si určitě projeď toto fórum, někde se jich pár najde, pak doporučuji dieselpower.cz/forum
Nejsem odborník :D
Nejzákladnější je nevytáčet studený motor, obzvlášť teď v zimě. Nastartuj a nech motor aspoň 2 minuty běžet, než vyrazíš. Naopak po rychlé jízdě na dálnici nevypínej hned motor, ale nech turbo chvíli vychladnout, stačí také kolem minuty na volnoběh(zrovna na toto jsem celkem kašlal a teď budu platit), nebo jet posledních pár kilometrů před cílem ve volnějším tempu.
Půjdeš si pro něj do bazaru, nebo k vlastníkovi?
Každopádně se při zkušební jízdě zaposlouchej a soustřeď se. Hlavní je rozjezd, nech si otevřené dveře -ucpi hubu prodejci-, otoč klíčkem na žhavení a poslouchej, měl by jsi slyšet dost specifický syčivý zvuk s cvaknutím na konci, tím pádem jsou v pohodě žhavičky. Pak zavři dveře nastartuj, zařaď jedničku a pomalu pouštěj spojku aniž by jsi šlapal na plyn, auto by se nemělo zacukat a vyrazit kupředu až to s tebou škubne, jakmile se rychlost ustálí, zařaď dvojku a zase jen pusť spojku, stále se plynu vůbec nedotýkej, auto opět vyrazí a v zápětí se rychlost opět ustálí. Pokud to vše vyjde bez pocukávání nebo dušení motoru, tak jsou v pořádku i vstřiky. A pak když mírně přidáš na trojku, tak poslouchej, zda za tebou nejede sanitka, ten zvuk hlásí odcházející turbo.
No a to je zatím vše, co mohu říct :D

Re: Getz jako první auto

Napsal: 22 pro 2010, 19:12
od slabostka
Je to solídne auto nadpriemerne spoľahlivé.... samozrejme pri kúpe jazdenky je podstatnejšie ako sa o neho staral predchádzajúci majiteľ-majitelia. Možno u diesla ešte viac ako u benzínového auta. čo sa týka bezpečnosti tak istotne ako mladý šofér hľadajte auto s ABS a 2 airbagmi, najlepšie s klimou čo myslím dávali ako základ a ak by ste si auto doviezli zo západu tak tam mali aj možnosť esp.
Tak prajem úspech pri výbere a hľadaní... najlepšie aj so servisnou knihou...a ak diesel tak 4 valec- novší model....

Re: Getz jako první auto

Napsal: 26 pro 2010, 01:33
od lada t5
Kupuješ si malé auto, tudíž počítej s tím, že vzduchová kapsa od kamionů ti vždy dá facku. Jinak já mám Getze jako druhé auto do rodiny a nemůžu na něj zatím říct křivého slova. Pravda ale je, že také od něj neočekávám žádné zázraky. Pro mě to je auto na Prahu a malé vzdálenosti - a na to on slyší, podle toho se chová a je hodný a plní má očekávání.
Trochu mě jímá hrůza na podzim a a na jaře, když ručně auto leštím ( před zimou a po zimě) při zatlačení na plechy. Chvílemi mám strach, že změním původní tvary vozidla........ :lol: :lol: :lol:
Ale jinak Getzík v poho, mám sice benzin a ne diesel , ale Brouček.......

Re: Getz jako první auto

Napsal: 26 pro 2010, 12:05
od Engineer
Otázka je do akej ceny budeš investovať....
Ja nemám taký nájazd takže do diesela by som nešiel.
Ale nerozumiem prečo keď hovoríš že aj bicykel budeš brávať alebo lyže, tak budeš určite potrebovať aj veľaký kufor...

Inak momentálne ma zaujala Elantra na predaj od Havros-a za veľmi slušnú cenu, len škoda že to je sedan a benzín 1,6,ako hatchback by bola pre brata s buducou rodinou ako stvorená...

Re: Getz jako první auto

Napsal: 26 pro 2010, 13:01
od adam221
Nadherny kusok :)

Re: Getz jako první auto

Napsal: 02 led 2011, 08:17
od Lakii
Chci investovat kolem 80 000 a hlavně chci mít co nejnižší další náklady/km. O velkém kufru jsem nemluvil, lyže nebo kolo jsem zmínil kvůli vzduchovému pytli na dálnici kterého se bojím, myslím že je to u takhle malého broučka znát o to víc.

Re: Getz jako první auto

Napsal: 02 led 2011, 08:47
od Birkof
Skvělý výběr, ale nevím, zda seženeš za takovou cenu solidní Diesel. Každopádně se ptej na servisku, za takovou cenu bude auto mít něco přes 100 najeto, takže si zkontroluj zda byly měněné rozvody...to je taková základní a jedna z nejvyšších investic.

Re: Getz jako první auto

Napsal: 02 led 2011, 14:28
od slabostka
Diesel vs benzin je nikdy nekončiaca téma. Čítal som pár skúseností majiteľov ktorý v snahe čo najviac ušetriť kúpili diesel a nakoniec prerobili- servisovanie je drahé a nevykryje / niekedy / úsporu na palive. K tomu napr. aj zákonná poistka je nižšia pri benzíne / tiež nie vždy / pri nižšom objeme alebo kW.
Najlepšia alternatíva je možno benzín a LPG. V Čechách to nie je myslím problém mať LPG na hocičom.

Re: Getz jako první auto

Napsal: 02 led 2011, 15:30
od Birkof
Souhlasím, ale převážně jen pokud si kupuješ auto nové, kde je cena mezi benzinovým a naftovým motorem někdy i o 100 tis rozdílná. Těď jsem četl, že např. i30 1,6CRDI se vyplatí až po ujetí 143 tis.km.

Kupoval jsem Getze už ojetého, za cenu v té době více než slušnou. Až za rok přišla krize a stejně bych na jeho následném prodeji vydělal...Teď už je to zase jinde a stav mého tachometru také :D
Porovnával jsem svou spotřebu s kolegy z getzclub.net a kolik jsem na palivu se svým dosavadním nájezdem ušetřil, (myslím jen to co jsem najezdil od koupě) a světe div se, už si auto vydělalo na nové čerpadlo a repasované turbo...ovšem kdyby to bylo ptřeba vyměnit :D/ Jediná věc, která zatím byla potřeba vyměnit nečekaně, protože se mi zdál, že málo táhne, byl jeden vstřik za 1700kč. Ostatní věci, jako třeba rozvody, byly měněné klasicky dle údržby.
Pojstka dle KW bude stejná pro 1,3 benzín, jako pro 1,5 CRDI. Máme jen s Lakii smůlu, že jsme mladý ucha, takže pojstka bude pěkně mastná.

Lakii určitě ti ale doporučuji připlatit si, nebo sakra dobře smlouvat a koupit si CRDI od roku 2006 s čtyřma hrnkama a stavem tach kolem 80tis.
Kdyby jsi chtěl pomoct s výběrem někde v Praze nebo středočeském, tak dej vědět, rád se zúčastním :lol:

Re: Getz jako první auto

Napsal: 05 led 2011, 19:34
od drakas
Lakii píše:...Další z čeho mám strach je jak se do něj nasoukám - mám +- 185 cm.
Já mám přes 2m a Getz byl tehdy (+/- v rámci segmentu) jedno z mála aut, kde se usadím úplně pohodlně (kam složím nohy), můžu jet pohodlně celý den. Nic mě tam netlačí.. Naproti tomu třeba Fabia II, tam není místo pro "normální" lidi na pravou nohu a mě se tam nevejde ani levá - nezavřu dveře. Prostě uzkej interiér a k tomu špatně navrženej.

Re: Getz jako první auto

Napsal: 27 bře 2011, 17:00
od Lakii
Tak uz Getzika nejakou dobu mam, tak je nacase trosku zhodnotit nakup :-)

Jsem zacatecnik, nejvic mam najeto jako spolujezdec ve fabii RS, ve starsi sonate a v i30, jako ridic mam zkusenosti s americkejma suv (kde jsem nejakou dobu jezdil bez ridicaku :D/ ), dal taky neco malo ve Fabii I a II se kteryma jsem jezdil v autoskole - takze s temito auty budu srovnavat.

Koupil jsem getz CRDi 2005, klima, imobilizer, litaky, predni okna v elektrice, vyhrivana + el. nastavitelna zrcatka, central, 4x airbagy, radio s usb a bluetooth atd :)

Prostor - z toho jsem mel jak jsem psal nahore nejvetsi obavy, ale bylo to uplne zbytecne. Dva lidi se muzou timhle autem dopravit kamkoliv, predek je mnohem lepe navrzen nez ve fabiich, do nich jsem se se svoji vyskou nemohl nikdy naskladat a porad jsem se v nich nejak kroutil, sedi se mi v nem lepe i nez v i30 ale to uz je asi znacne subjektivni. Auto je hodne zive coz me u naftaku prekvapilo a zda se mi ze hodne dobre sedi, naopak jsem zvykly z rs a i30 na lepsi brzdy. Cetl jsem kdesi ze podvozek by mohl byt tvrdsi - s tim nesouhlasim, podvozek mi prijde super. Stejne tak posilovac je akorat. Jedina nevyhoda je ze motor skutecne vibruje, zejmena se zapnutou klimou, ale to je mi uprimne jedno, mam zvuk chrochtaku rad a pocital jsem s tim pred koupi.
Mam 14" kola, puvodne jsem uvazoval o 15" ktere mam tez v TP, ale rychle jsem si to rozmyslel, nyni jsou silnice ve strednich cechach jako tankodrom a nedovedu si jizdu s nimi moc predstavit :)
Jako velike plus hodnotim skladani sedadel, nalozit se da opravdu hodne, pro me je vyhodou ze se do kufru potom vejde kolo (pokud sundam predni kolo - otazka vteriny). Pozitivne jako student hodnotim, ze vir v nadrzi se skutecne nekona a da se s nim jezdit levne i na dalnici kde ma motor zatah i ve vyssich rychlostech. Potvrzuji, ze krasne tahne od 2000 otacek. Nastesti se mi povedlo s nejakymi slevami vyresit dobre pojisteni (povinne + zivel a kradez + velka asistence za 4900/rok, coz vzhledem k tomu ze nemam bonusy a mam trvale bydliste v Praze neni spatny) + spolehlivost + spotreba geze = relativne nizkorozpoctova zalezitost :)
Shrnuto - za ty prachy jsem velice spokojen, nemohl jsem koupit lepe. Prvni jizda s getzikem po fabii byla prijemne sokujici =D>