Stránka 1 z 1
Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 27 pro 2010, 16:09
od Kojotous
Zdravim vsetkych majitelov tohto krasneho auta
vlastnim : Santa 2.2Crdi, r.v. 2007 4x4
A teraz k problematike - Viem ze Santa nie je OFF ROAD, ze jeho majoritne vyuzitie patri na vozovke a nie mimo nej. No ajtak sa mi zapacila cesta prave mimo spevnenej cesty, resp. dobrodruzstva v terene.
Santa toho zvladne na moje prekvapenie pomerne dost, no najlimitujucejsim faktorom v mojom pripade su rozbehy z nulovej rychlosti na prudkych svahov, resp. prechod cez "narazove" prekazdy ako velky balvan a podobne. V tychto situaciach musim vyuzit silu motora a teda pri rozbehu nesetrit plynom. Avsak pri tomto style neraz citim ten typicky smrad spalenej spojky. Naposledy sa do dostalo az do takeho extremu ked mi spojka vobec nezabrala, motor sa tocil naprazdno a nez som stihol zareagovat (cca 2 sekundy) a dal nohu z plynu, uz sa z pod kapoty valil kudel dymu.
Rad by som sa opital kedze viem ze ziadna cast auta nie je nesmrtelna ... znesie to, respektive jak dlho dokaze takyto natlak spojka zvladat nez sa zacnu prejavovat problemy s nou. Pripadne existuju akesi spevnene spojky ako dokupitelny "spotrebny" material k Santovy? V pripade ze mi spojka odide, ake konkretne jej casti bude nutne vymenit a naklady spojene s touto vymenou?
Dakujem vam vsetkych za akukolvek reakciu na moj prispevok
.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 28 pro 2010, 11:48
od master
Spojka a tiež dvojvmotový zotrvačník je slabšou časťou Santa Fe. Mám zhruba tak isto staré auto a spojka zadymí aj pri šetrnejšej jazde pri prudkom zrýchlení prípadne stúpaní po zľadovatelej ceste. Nemám najazdených ani 100 tis. km a mám vymenený zotrvačník aj predné stabilizačné tyčky. Treba prijať fakt že je to auto na komfortné jazdenie aj v horších podmienkach ako to zvládnu prednokolky a jeho domovské cesty nie sú v teréne. Potom má životnosť bez vážnejších problémov až do 300 tis. km, ako písali viacerí na tomto fóre.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 28 pro 2010, 17:24
od Pavel M
Spojka je opravdu slabý článek a to hlavně při couvání v terénu a do kopce.Jednou auto smrdělo tři dny a zatím ok.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 28 pro 2010, 17:42
od zz
Vzhledem k tomu, že máš po záruce, tak bych ti doporučil, abys byl na svou spojku mooooc něžný. Všechny Féčka s manuálem (staré i New) mají spojku hodně slabě dimenzovanou. A nejde jen o jízdu v terénu, ale stačí i pokus o vyjetí ze sněhu a smrad se objeví. Na žádném jiném autě jsem spojku nikdy nespálil a na starém santíkovi jsem ji měnil do 180t km hned dvakrát a pokaždé byl totálně zborcený přítlačák. A u nového Féčka potíže pokračují. Ve 120t km mi odešel setrvák. Přitom lamela a přítlačák byly jak nové (no skoro jak nové
).
A abys měl představu, tak spojková sada stojí něco málo přes 30.000Kč bez práce a žádnou náhradu, třeba s pevným setrvákem a odpruženou lamelou se mi najít nepodařilo.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 30 pro 2010, 11:52
od DusanCZ
zz píše:Vzhledem k tomu, že máš po záruce, tak bych ti doporučil, abys byl na svou spojku mooooc něžný. Všechny Féčka s manuálem (staré i New) mají spojku hodně slabě dimenzovanou. A nejde jen o jízdu v terénu, ale stačí i pokus o vyjetí ze sněhu a smrad se objeví. Na žádném jiném autě jsem spojku nikdy nespálil a na starém santíkovi jsem ji měnil do 180t km hned dvakrát a pokaždé byl totálně zborcený přítlačák. A u nového Féčka potíže pokračují. Ve 120t km mi odešel setrvák. Přitom lamela a přítlačák byly jak nové (no skoro jak nové
).
A abys měl představu, tak spojková sada stojí něco málo přes 30.000Kč bez práce a žádnou náhradu, třeba s pevným setrvákem a odpruženou lamelou se mi najít nepodařilo.
By me zajimalo jakou spojku maji ted ty nove 200PS santy, pokud stejnou tak pujdou do haje jeste rychleji a pokud jinou, tak by se mohla dat pouzit na nase 150/155PS a mohly by vydrzet vic.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 11 úno 2014, 19:10
od kralikbmw
Tak pánové mé Santa Féčko 2010 145 kw má údajně jinou spojku, než 09 a předchozí ročníky, ale má najeto 125000 kilometrů a spojka odchází do p....e.
Za materiál chtějí pěkný balík. Seštelovat se nedá a zabírá úplně dole, občas se mi zdá, že už se ji nechce vystavovat. Setrvačník je snad ok., takže nechám vyměnit jen lamelu, přítlačák a ložisko. Vědět to před koupí, tak jsem šel do automatu.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 11 úno 2014, 19:23
od Karamusa
Mě mluv,ja ji měnil před měsícem komplet i se setrvákem.. Na záruku to neuhraješ ?
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 12 úno 2014, 16:47
od NUNES
Se spojkou a setrvačníkem mám bohužel podobnou zkušenost. V prosinci jsem jel v sobotu ráno do Mnichova na fotbal. Cca 50 km před Mnichovem auto přestalo táhnout. Mám SF ročník 2008, do té doby prakticky bez nějaké závady a najeto 135 000 km. S problémy jsem se dostal na kraj silnice a bylo to jasné. Spojka. Co dělat 400 km od domova. Asistenční služba mi nabídla, že mě odtáhnou 30 km v Německu zdarma a nabídli mi smluvní odtah cca za 18 000 czk. Sehnal jsem si známého, který mě odtáhnul za 10 000 korun. Auto převezli do servisu a rozebrali. Nebyla to jenom spojka, byly to také setrvačníky. Když jsem to spočítal dohromady tak i z odtahem, opravou a prohlídkou při 135 000 km jsem tam byl za 51 000 korun.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 12 úno 2014, 17:28
od BiG FooT
Zdá se mi, že trochu přeháníte. Zmíněná výdrž spojky je normální, a pokud ji někdo dává kopr, nevydrží 200k. Na kupéčkách nám vydrží cca 80-90 tis. Nicméně odcházející spojka prokluzuje, ale nesmrdí. Takový stav lze navíc předvídat a řešit včas - postupné zabírání pedálu víc nahoře a protáčení spojky v místě nejvyššího krouťáku.
Pálení spojky není způsobeno její špatnou funkcí nebo normálním zatěžováním, ale špatnou prací řidiče s pedály. Typicky dlouhé protáčení ve vysokých otáčkách, stání na spojce na semaforech atd. Tím spíš pro ty, kdo mají diesl, tam to není potřeba ani při offroad... Nemusím snad ani dodávat, že při nadměrném přehřívání spojky trpí i setrvačník, který je se spojkou v těsném kontaktu...
Sám jsem dal jedné spojce co proto, když jsem si auto koupil, a tak jsem se musel naučit s ní správně pracovat:)
Nová spojková sada vyjde na 10 tisíc (CRDi 114kW) a ne na 30tis.
Jinak pokud někdo často používá auto jako offroad případně prostě spojce dává zabrat, tak se vyrábějí i mnohem silnější aftermarket spojky (samozřejmě za větší peníze)
Ty snesou násobě vyšší krouťák, ale znovu musím napsat, pálení spojky je způsobeno jejím nesprávným používáním.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 12 úno 2014, 18:53
od Blacken
A co repas nezkoušely ste to
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 26 úno 2014, 17:23
od sherwood
Tak jsem se taky konečně ,,dočkal" výměny spojky.Mám najeto cca 225 000 km. Nechtěl jsem se smířit s cenou 50 000 Kč - origo lamela, ložisko a setrvák. Tak jsem trochu zapátral a sehnal ji podstatně levněji. Jelikož jsem pátral na více místech, sešli se mě komplety dva. Takže kdo máte zájem, neváhejte. Bližší info do mailu.
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 28 srp 2014, 17:59
od Karel6888
Zdravím vás kolegové sanťáci a měl bych dotaz :dá se na 2007 seřizovat spojk.pedál nebo má samoseřizování? Mám najeto 105 tisíc a spojka zabírá docela dole u podlahy.
Díky za odpovědí. Karel Most
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 29 srp 2014, 13:38
od Karamusa
Máš tam hydraulicky ovladane ložisko,nejde seřídit. Max odvzdušnit okruh
Re: Santa Fe a palenie spojky
Napsal: 29 srp 2014, 19:12
od Karel6888
Dík nevěděl jsem jestli je tam lanková nebo kapalinová.