Dodatečná montáž vyhřívání sedadel - postup
Napsal: 02 led 2011, 22:23
Bohuzel nemam od tehle srandy moc fotek ale treba to nekomu pomuze.
Prvni vec je sehnat si originalni sadu na vyhrivani prednich sedadel ( 4 ks decky, kabelaz, vypinace misto zaslepek vedle popelniku)
Cely postup rozdelim na casti, pro snadnejsi orientaci:
Demontaz sedadel:
odpojit baterku kvuli airbagum, pockat cca 10 min.
povolit 4x srouby 14 na lyzinach sedadel, vzadu jsou pod krytkami
uvolnit konektory pod sedadlem, vytahnout obe sedadla ven, nejlepe nekam do tepla
Montaz vyhrivacich decek
na strane kde neni airbag povytahovat vsechny plastove listy, ktere drzi potah pod sedadlem, povolit 2x krizovy sroub plastoveho krytu
pak postupne sundavat potah, ktery je podelne a pricne chyceny k molitanu pres kovove dratky s ocky, ty je lepsi rovnou odcvakat a pozdeji nahradit plastovymi stahovacimi paskami..
cele to postupne rozebirat az zustane cely sedak volny, pak vzit decky, protahnout kablik za sedadlo, sundat samolepici folii a vesele lepit na molitan.
montaz potahu zpet je docela pakarna, ale jde to udelat stejne jako to bylo predtim pomoci tech stahovacich pasek.
operadlo je stejny pripad, zadni plastovy kryt se sitkou staci zatahnout nahoru a uvolni se kovove drzaky..
postup montaze decek je skoro stejny..
pak vse pekne vratit na puvodni misto, potah vysponovat, je potreba si s tim trosku s citem pohrat..
pod sedakem je potreba spojit konektory z sedaku a operadla ke krabicce s tepelnou pojistkou proti prehrati..
u original sady je vse vcetne sponek na uchyceni pod sedadlem nachystano a pouze staci samotnou krabicku uchytit pomoci dvou sroubu ke kovove pricce pod sedadlem.
Demontaz stredoveho tunelu a popelniku
demontaz popelniku je jednoducha zalezitost..
staci povolit dva krizove srouby ve schrance nad popelnikem a cely blok vyskoci ven..
pak staci pouze vycvaknout dve zaslepky po bocich popelniku a pokracovat demontazi tunelu
nejprve povolit dva krizove srouby za krytkami vedle nohy ridice a splujezdce..
sundat dno loketni operky, pod ni jsou dva srouby M10, staci povolit a vytahnout ven..
dale pred radici pakou chytnou za imitaci kuze a jeji ramecek, lehce povytahnout ven a nechat trcet pres radici paku,
cely stribrny plast kolem radici paky staci chytnout a tahem nahoru vytahnout..jsou tam dve bile plastove zarazky, staci sroubovakem lehce zmacknout..
vyradit na neutral, zatahnout rucni brzdu co to jde a pomalu cely stredovy panel smerem nahoru vytahnout...
pohled na interier bude vypadat dost tragicky, ale alespon si pekne pak muzete vsechno vysat:)
Montáž tlačítek a uložení kabeláže ke konektorum pod sedadla
tlacitka dame zpet misto krytek, kontektory protahneme otvory v palubni desce vlevo a v pravo za popelnikem..
zustanou koukat tri dratky ( cerveny, oranzovy a bily ) ve svazku, ktery dame smerem k pedalum a nechame prozatim volne lezet,
dale od kazdeho konektoru k vypinaci zustava ruzovy a sedy tenky dratek, ktery slouzi k podsvetleni ovladace v zavislosti na rozsviceni interieru..
ve svazku za palubni deskou je prazdny konektor k moznemu osvetleni popelniku ( nechapu proc to tam davaji a uz to neosadi svetlem za par kc ), do konektoru pripojime pres cokoladku nebo jinym zpusobem ruzove a sede dratky, tim nam tlacitka mohou svitit ( mame ale odpojenou baterku tak se nelekejte )
od vypinacu vedou dva svazky kablu ke sedadlum, z nich pak kouka tenky cerny vodic - kostra, svazky protahneme na jednotlive strany pod calounenim vedle dalsich svazku ktere vedou ke konektoru s airbagy atd... cerne dratky jsem ukostril pod drzak rucni brzdy pomoci ocka a dal pod jeden ze sroubu..
takze mame nachystane a zapojene tlacitka, u otvoru pod sedadly konektory a u pedalu zustava svazek se tremi draty.,...
ruzne stazeni svazku pomoci pasky nebo stahovacich pasek necham na kazdem podle jeho uvazeni
vratit stredovy tunel opacnym postupem, osadit modul kolem popelniku s tlacitky, vratit zpet obe sedadla, poradne utahnout vsechny srouby a mame skoro vse hotove..
Zapojeni vyhrivani do pojistkove skrinky
tohle byla pro me nejtezsi cast samotne montaze, protoze jsem netusil do jakeho z konektru patri zapojit 2x plus a jednou spinaci plus pod klickem..
demontaz plastu pod volantem...
povoleni 2x sroubu vlevo a pravo uplne dole, otevreni krytky u pojistek, plast okolo je pouze nacvaknuty takze staci mirne zatahnout a vyskoci ven, pod nim jsou tusim 2x krizove srouby z boku palubni desky..povolit..cely plast pomalu odtahnout pryc, drzi jeste na dvou plastovych svorkach vedle volantu..
dale je krasne videt cela pojistkova skrinka... ja ji celou musel demontovat, promerit abych nasel kam jde od pojistky dal + do konektoru..
je to cerny konektor nahore, oznaceni MAIN B jsou zde volne 3 PINY v levo dole.. zde umistit po vytazeni pojistky na konektoru z leva.. cerveny, oranzovy a pote bily kablik, vratit plastovou pojistku do konektoru, pritahnout svazek k tak aby pevne drzel,
vratit zpet plasty pod volantem, pripojit baterku a vse by melo fungovat..
Jen dodam, ze cas na zapojeni cele teto srandy je cca 6-8 hodin, jen sedadlo zabere cca 1,5-2 hodiny na osazeni decek atd..
vysledek vsak stoji za to
Prvni vec je sehnat si originalni sadu na vyhrivani prednich sedadel ( 4 ks decky, kabelaz, vypinace misto zaslepek vedle popelniku)
Cely postup rozdelim na casti, pro snadnejsi orientaci:
Demontaz sedadel:
odpojit baterku kvuli airbagum, pockat cca 10 min.
povolit 4x srouby 14 na lyzinach sedadel, vzadu jsou pod krytkami
uvolnit konektory pod sedadlem, vytahnout obe sedadla ven, nejlepe nekam do tepla
Montaz vyhrivacich decek
na strane kde neni airbag povytahovat vsechny plastove listy, ktere drzi potah pod sedadlem, povolit 2x krizovy sroub plastoveho krytu
pak postupne sundavat potah, ktery je podelne a pricne chyceny k molitanu pres kovove dratky s ocky, ty je lepsi rovnou odcvakat a pozdeji nahradit plastovymi stahovacimi paskami..
cele to postupne rozebirat az zustane cely sedak volny, pak vzit decky, protahnout kablik za sedadlo, sundat samolepici folii a vesele lepit na molitan.
montaz potahu zpet je docela pakarna, ale jde to udelat stejne jako to bylo predtim pomoci tech stahovacich pasek.
operadlo je stejny pripad, zadni plastovy kryt se sitkou staci zatahnout nahoru a uvolni se kovove drzaky..
postup montaze decek je skoro stejny..
pak vse pekne vratit na puvodni misto, potah vysponovat, je potreba si s tim trosku s citem pohrat..
pod sedakem je potreba spojit konektory z sedaku a operadla ke krabicce s tepelnou pojistkou proti prehrati..
u original sady je vse vcetne sponek na uchyceni pod sedadlem nachystano a pouze staci samotnou krabicku uchytit pomoci dvou sroubu ke kovove pricce pod sedadlem.
Demontaz stredoveho tunelu a popelniku
demontaz popelniku je jednoducha zalezitost..
staci povolit dva krizove srouby ve schrance nad popelnikem a cely blok vyskoci ven..
pak staci pouze vycvaknout dve zaslepky po bocich popelniku a pokracovat demontazi tunelu
nejprve povolit dva krizove srouby za krytkami vedle nohy ridice a splujezdce..
sundat dno loketni operky, pod ni jsou dva srouby M10, staci povolit a vytahnout ven..
dale pred radici pakou chytnou za imitaci kuze a jeji ramecek, lehce povytahnout ven a nechat trcet pres radici paku,
cely stribrny plast kolem radici paky staci chytnout a tahem nahoru vytahnout..jsou tam dve bile plastove zarazky, staci sroubovakem lehce zmacknout..
vyradit na neutral, zatahnout rucni brzdu co to jde a pomalu cely stredovy panel smerem nahoru vytahnout...
pohled na interier bude vypadat dost tragicky, ale alespon si pekne pak muzete vsechno vysat:)
Montáž tlačítek a uložení kabeláže ke konektorum pod sedadla
tlacitka dame zpet misto krytek, kontektory protahneme otvory v palubni desce vlevo a v pravo za popelnikem..
zustanou koukat tri dratky ( cerveny, oranzovy a bily ) ve svazku, ktery dame smerem k pedalum a nechame prozatim volne lezet,
dale od kazdeho konektoru k vypinaci zustava ruzovy a sedy tenky dratek, ktery slouzi k podsvetleni ovladace v zavislosti na rozsviceni interieru..
ve svazku za palubni deskou je prazdny konektor k moznemu osvetleni popelniku ( nechapu proc to tam davaji a uz to neosadi svetlem za par kc ), do konektoru pripojime pres cokoladku nebo jinym zpusobem ruzove a sede dratky, tim nam tlacitka mohou svitit ( mame ale odpojenou baterku tak se nelekejte )
od vypinacu vedou dva svazky kablu ke sedadlum, z nich pak kouka tenky cerny vodic - kostra, svazky protahneme na jednotlive strany pod calounenim vedle dalsich svazku ktere vedou ke konektoru s airbagy atd... cerne dratky jsem ukostril pod drzak rucni brzdy pomoci ocka a dal pod jeden ze sroubu..
takze mame nachystane a zapojene tlacitka, u otvoru pod sedadly konektory a u pedalu zustava svazek se tremi draty.,...
ruzne stazeni svazku pomoci pasky nebo stahovacich pasek necham na kazdem podle jeho uvazeni
vratit stredovy tunel opacnym postupem, osadit modul kolem popelniku s tlacitky, vratit zpet obe sedadla, poradne utahnout vsechny srouby a mame skoro vse hotove..
Zapojeni vyhrivani do pojistkove skrinky
tohle byla pro me nejtezsi cast samotne montaze, protoze jsem netusil do jakeho z konektru patri zapojit 2x plus a jednou spinaci plus pod klickem..
demontaz plastu pod volantem...
povoleni 2x sroubu vlevo a pravo uplne dole, otevreni krytky u pojistek, plast okolo je pouze nacvaknuty takze staci mirne zatahnout a vyskoci ven, pod nim jsou tusim 2x krizove srouby z boku palubni desky..povolit..cely plast pomalu odtahnout pryc, drzi jeste na dvou plastovych svorkach vedle volantu..
dale je krasne videt cela pojistkova skrinka... ja ji celou musel demontovat, promerit abych nasel kam jde od pojistky dal + do konektoru..
je to cerny konektor nahore, oznaceni MAIN B jsou zde volne 3 PINY v levo dole.. zde umistit po vytazeni pojistky na konektoru z leva.. cerveny, oranzovy a pote bily kablik, vratit plastovou pojistku do konektoru, pritahnout svazek k tak aby pevne drzel,
vratit zpet plasty pod volantem, pripojit baterku a vse by melo fungovat..
Jen dodam, ze cas na zapojeni cele teto srandy je cca 6-8 hodin, jen sedadlo zabere cca 1,5-2 hodiny na osazeni decek atd..
vysledek vsak stoji za to