Stránka 1 z 4

Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 18 led 2011, 13:46
od Donald
Vážení kolegové,
právě jsem se vrátil z chiptuningu a jsem plný dojmů. Především auto bylo změřeno na brzdě. Výsledek mne mírně zklamal - výkon jen 77 kW a 235 NM. To je o pět kW méně než udává výrobce, krouťák odpovídá tovární hodnotě. Po změně údajů v ŘJ jsme se dostali na 86 kW a 280 NM. Později přidám graf, snad se mi to podaří.
Dojem z motoru je dobrý, pociťuji silnější zátah, auto jde lépe do otáček. Prostě to je znát, i když tuning byl dělán decentně. Cena byla rovněž příznivá. Dosáhl jsem na slevu 30 % a zaplatil 4500 v českých. Pro zájemce dodám kontakt: www.mereni-vykonu.cz Najdete to v Lahovicích u kruhového objezdu nového Pražského okruhu.

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 18 led 2011, 15:35
od Bolo
Pak dej vědět co spotřeba.Kolik máš najeto a co vstřiky?

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 18 led 2011, 16:45
od Donald
Zatím jsem absolvoval jen pár km, navíc po Praze. Vynuloval jsem počítač a spotřeba se, podle BC, pohybovala v obvyklých mezích. Budu to však chtít delší zkoumání. Údajně by se spotřeba zvýšit neměla, ale není nad osobní zkušenost.
Pokud jde o vstřiky, nemám obavy, protože poškodit je může hlavně špatná nafta. Vždy přidávám aditiv VIF diesel, abych možné následky eliminoval.

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 18 led 2011, 19:42
od black_sheep
byl jsi přítomný u samotný úpravy? v čem spočívala, konkrétně?

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 18 led 2011, 21:24
od Donald
Byl jsem v kanceláři a vše mohl sledovat na LCD obrazovce. V dílně byla umístěná kamera. Pan Borský i jeho parta na mne udělali dobrý dojem. Úprava spočívá jen v nahrání jiného softwaru, který se však dá upravit na míru. Trvalo to komplet 90 minut. Fakt za ty peníze to stojí. Dojem takový, jako bych měl místo motoru o objemu 2 litry větší motor 2,3 l, tedy zvýšení výkonu a točáku o cca 12 - 13 proc. Samosebou na nový motor CRDi 2.2 l to nemá. Auto má najeto 80 tis. km a mám dojem, že firma se bála natunit to víc kvůli pozdějším možným reklamacím.
Zítra přidám graf. Teď jen údaje: 86 kW při 3905 ot./m a 271,6 NM při 2394 ot/m

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 19 led 2011, 00:33
od Hardcam
To je o 3kW vice, nez by mela mit serie, tedy by se to melo chovat podobne, jako kdyz mas 83kW a jezdis na Vervu :) jen se drobne posunul vykon a kroutak do nizsich otacek oproti serii.

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 19 led 2011, 09:34
od Donald
Hardcame,
přiložil jsem graf. Nic moc, ale snad trochu vypovídá o průběhu výkonostních parametrů.
Pokud jde o naměřené hodnoty, zdají se mi nízké. Autodiesel měl elantru v Srba Servisu a tam jim vyšlo 88 kW bez chipu, 93 kW s chipem Alpin. Také ostatní motory měly vyšší výkon než udává výrobce, např. TDI 77 kW měl na brzdě 90 kW. Podívám se na web, jak jim vyšly v Lahovicích ostatní motory. Jen už teď vím, že všechny CRDi 1.5 a 1.6 nedosáhly deklarovaných výkonů. Zdá se mi, že používají jinou metodiku nebo měří podměrečně :-)

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 19 led 2011, 10:53
od Donald
Díval jsem se na další údaje v www.mereni-vykonu.cz a skutečně tam uvádějí nižší hodnoty než obecně platné. Jak známo, motory TDI mají víc koní než papírově udávaných. Např. časopis Autodiesel nechal změřit motor TDi 77 kW u Srby a měl 90 kW. A toto naměřili v Lahovicích na válcové zkušebně:Volkswagen Passat B6 1.9 TDI 77 kW/250 N.m
Volkswagen Passat B6 1.9 TDI
Informace o vozidle
Obsah: 1900 cm3
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Sériový výkon: 77 kW
Točivý moment: 250 N.m
Výsledky měření
Sériový výkon: 76 kW (104k)
Sériový točivý moment: 250 N.m
Chiptuning úprava: 94 kW (127k)
Točivý moment: 325 N.m

Nemohu si pomoct, ale něco je špatně. Skoro bych dal hlavu na špalek, že výše uvedené údaje jsou podměřené. Co Vy na to, pánové? Má někdo z Vás změřený výkon CRDi?

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 19 led 2011, 11:27
od Hardcam
Zmerenou jsem ji nemel, ani jsem nemel duvod, protoze OII 2.O TDI 103kW mi v realnym provozu nedelala problem, stacilo se nebat...:)

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 19 led 2011, 11:53
od Donald
Hardcame, ještě mít Tvé srdce! =D>
Napsal jsem o problému Martinovi Vaculíkovi a doufám, že mi odpoví.
Jasně, že není důležité, kolik je tam toho napsáno, ale jak to jede a jak s tím člověk umí točit.

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 19 led 2011, 13:03
od Hardcam
Vetsinou jsem vyhral diky tomu, ze souper nemel koule :mrgreen: jet rovne po dalnici 200 je sice dobry, ale jen kdyz specham. Na zabavu mam jiny trasy...:)

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 23 led 2011, 21:56
od Donald
Mohu popsat první zkušenosti s chipem. Mírně se snížila spotřeba podle BC (o 0,2 až 0,3 l) a motor je skutečně živější. U nás v kopci, když odjíždím se studeným motorem, má čtyřka problém udržet otáčky. Tentokrát naprosto bez problému a bylo to v pásmu pod 1800 ot., což by rozdíl podle grafu vůbec neměl být znát. Zdá se mi rychlejší reakce na plyn, jako by rail měl vyšší tlak. Jsem zvědav na měření spotřeby u pumpy. Zatím tedy velká spokojenost, ale chce to najet pár tisíc km, abych byl moudřejší. Ještě dotaz - je po mechanické stránce motory 2.0 l s výkonem 83, 94 a 103 kW totožné? Že mají jiné turbo a vstřikovací tlaky, vím. Hardcam jistě odpoví.

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 24 led 2011, 00:08
od Hardcam
O 94kW verzi nevim, ale 83kW a 103kW jsou motory s kodovym oznacenim D4EA, tedy shodne, ale s nejakymi rozdily - vstrikovani, jiny soft a turbo.

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 24 led 2011, 18:46
od Donald
Hardcame, díky za odpověď! Základní motor 2,0 CRDi má 83 kW, s variabilní geometrií lopatek turba výkon stoupl na 94 kW. S 2. gen. CR Bosch (vstřik. tlak 1600 bar) a jiným naladěním výkon stoupl na 103 kW. Zajímá mě to proto, že mechanický základ motoru musí vydržet 103 kW. Možná je posílena spojka. Takže opotřebení motoru se nebojím, jistě přežije ostatní části auta.

Re: Změření A ZVÝŠENÍ výkonu CRDi

Napsal: 24 led 2011, 18:53
od Bolo
Celkem mě zajímá co ti odepíše Vaculík, pak dej vědět, dík