Stránka 1 z 1

Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 21 led 2011, 22:52
od plechi
Ahojte, omlouvám se za duplicitní téma (také v sekci Tucson).

Nevíte, jestli výrobce povoluje použít pro motor 2.0 CRDI VGT 103kW oleje se sníženou HTHS viskozitou 2,9 mPa.s? Předepsáno je B4 (HTHS 3,5 mPa.s) nebo vyšší.

Se sníženou viskozitou jsou např. A5/B5, nebo pro motory s filtry pevných částic C1, C2.

Příp. lze nahradit B4 třídou C3 (stejná HTHS 3,5 mPa.s) ?

Jo a ještě jedna věc ... může mít tento motor (rok 2006) již filtr pevných částic? Jeden servisák mi tvrdil, že jo a druhý, že ne

Jaký olej lejete vy? Já zatím Mogul Extreme (B4), ale nevím, nakolik je "dobrý".

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 22 led 2011, 08:16
od Saimon
Má filtr pevných částic a olej používej aby tam bylo C3 :wink:

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 22 led 2011, 09:14
od plechi
U nových olejů je většinou už s B4 i to C3 ... někde píšou jen C3, pak se v tom prase vyznej.

K tomu filtru pevných částic - v týdnu budu auto zvedat - víš, jak to asi vypadá a kde je přesně umístěn? ;-)

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 22 led 2011, 09:36
od TomSQ
Najvacsiu istotu budes mat ked tam nalejes to co doporucuje vyrobca. Neviem co vsetci zacinaju spekulovat nad olejmi. Daj tam to co tam ma byt.

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 22 led 2011, 09:50
od Richard555
Nevím jak to máte v příručce u Tuscona, ale možná je příčinou takovéhle diskuze nepřesně uvedené parametry olejů v příručce k vozu. Každopádně bylo mi doporučeno užívat do Santy VGT olej 5W30 A3 B4 , filtr pevných částic nemám. Ale tato viskozní třída je uváděna v příručce pouze do +10 C :roll: :roll: tak svádí k užívání v příručce neuvedeného oleje 5W40 který ale se právě v turbu může může z důvodu vyšší hustoty a tím menšího průtoku turbem pálit a způsobí zničení turba. Turbo se vlastně tím olejem i chladí a tak ho dost potřebuje. Do všech podobných motorů (od VM motori, Kia, Chevrolet) se běžně a celoročně lejou 5W30...... a netuším proč Hyundai to teplotní omezení na +10C uvádí

Jinak DPF, nebo filtr pevných částic bývá umístěn zhruba uprostřed vozu a je to takový asi 1 metr dlouhá a cca 15-20cm tlustá roura která má na vstupu a výstupu čidla, tudíž se tam vedou nějaké dráty, tedy pokud za katem nejdeš podobný bazmek do kterého vedou nějaké dráty (čidla by měla být minimálně 3) máš tam ten slavný DPF

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 22 led 2011, 11:01
od Saimon
Ano filtr pevných částic je uprostřed. Jinak olej má být Castrol Magnatec C3 5W-30.

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 24 led 2011, 22:09
od carre1
Hoši vy nevíte že všechny oleje pro českou republiku se stáčejí v Kralupech a to od dvou výrobců!!!

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 24 led 2011, 23:35
od black_sheep
to by mě zajímalo jak to ty obchodníci dělaj, když mi objednal olej z ciziny, přijde hezky zabalenej v krabici... :lol:

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 25 led 2011, 20:23
od carre1
ale já jsem se o dodávkách z ciziny nezmiňoval!!

Re: Lehkoběžný olej pro 2.0 CRDI VGT 103kW

Napsal: 28 led 2011, 08:34
od plechi
Včera jsem dělal "servis" při 90tkm, olej jsem nalil Mogul 5W/30, B4/C3, DPF jsem našel ;-) A to jsem žil v přesvědčení, že ho tam nemám ...