Stránka 1 z 2
Rezonance motoru
Napsal: 05 čer 2006, 15:11
od Vosy
Zdar fandové Accentů. Nějaký čas se probírám různými tématy ve fóru a dospěl jsem ( konečně ) k závěru, že bych mohl taky troškou přispět, nebo se i něco důležitýho dozvědět. Mám Accenta 1.4 / 1995 asi 4 roky a jsem s ním nadmíru spokojenej. Některý poznatky z fóra jdou tak trochu mimo mě, protože je alespoň prozatím nemusím řešit. Čas ukáže... Chtěl bych se pro začátek někoho zeptat, jaké má zkušennosti s "drnčením" motoru při otáčkách kolem 2500/min. Jde o to, že při této rychlosti se mi ozývá od motoru nějaká rezonance. Jeden mechanik mi řekl, že může být vůle na klice, jiný, že jsou vymačkaný selenbloky na motoru. S autem jinak problémy nemám, ale tohle mi docela vadí. Je to jako by to chtělo buď o trošku víc otáček, nebo mírně povolit plyn. To pak ale musím jet něco málo pod 80. Budu moc rád, když mi někdo napíše svůj názor, nebo zkušennost. Dík Vosy
Napsal: 05 čer 2006, 18:12
od black_sheep
me to dela mezi 3750-4000tis, takze nekde od 110ti do 130ti je to strasnej kraval na petce
takze me to nuti jet 100 nebo pak 140
Napsal: 05 čer 2006, 19:17
od ivan
Já s tím to problém nemám žádný!!
Motor když běží mám mít nepatrné vibrace,to je normální!
Ale pokud motor běží a motor se třepe,tak je to buď vymačkanými silentbloky nebo hůř pálejí válce(špatné zapal.svíčky) nebo špatnou kompresí motoru(seštelovat vůle ventilů nebo vyměnit zdvihátka na ventily) a pak je další možnost vůle v pístním čepu na pístu!!
A pak třeba samotná klika je nevyvážená!
Taky průser!!
Většinou je to způsobeno mázlou šálou!!
Jo a zapoměl jsem na pístní kroužky!!(Tlaky) To taky dělá!!
Napsal: 05 čer 2006, 21:56
od black_sheep
ono ani nejde o vibrace jako takovy, spis se neco rozkmita co by melo bejt normalne utazeny a drnci to.. uz to dela dva roky mimochodem a bylo to na vsech moznejch testech a vsecko okay. Svicky meneny pravidelne, silenbloky - ze by? tlaky zmereny jako novy.. pistni cep dela jinej bordel, takovej cinkavej.. nevyvazena klika, a takovy veci to je znat na zvuku motoru, tenhle ma zdravej zvuk jen se proste neco rozvibruje kolem 3750-4000tis otacek.. premejslim neco se svodama? nebo takovej ten plechovej kryt? tezko rict vono se mi to nechce cely odpoledne turovat na miste do 4500otacek abych to zjistil..
Napsal: 05 čer 2006, 22:10
od ivan
black_sheep píše:ono ani nejde o vibrace jako takovy, spis se neco rozkmita co by melo bejt normalne utazeny a drnci to.. uz to dela dva roky mimochodem a bylo to na vsech moznejch testech a vsecko okay. Svicky meneny pravidelne, silenbloky - ze by? tlaky zmereny jako novy.. pistni cep dela jinej bordel, takovej cinkavej.. nevyvazena klika, a takovy veci to je znat na zvuku motoru, tenhle ma zdravej zvuk jen se proste neco rozvibruje kolem 3750-4000tis otacek.. premejslim neco se svodama? nebo takovej ten plechovej kryt? tezko rict vono se mi to nechce cely odpoledne turovat na miste do 4500otacek abych to zjistil..
Pokud máš na mysli toto kmitání,tak to je buď řemenice od kliky nebo od vodní pumpy!!
Zažil jsem ze začátku když jsem dával motor do cajchu,že Mi tam něco kmitalo a nakonec to byla řemenice od vodní pumpy,špatně jsem jí tam usadil,podruhé jsem si na to dal pozor a rovnoměrně ji dotáhl,dodneška klídek!!
Napsal: 05 čer 2006, 23:12
od black_sheep
hihi jenze rozvody mam taky komplet novy
delalo to i predtim, i potom.. je to proste takovy.. ja nevim, asi jako kdyz se rozkmita nakej plech..
Napsal: 05 čer 2006, 23:13
od black_sheep
urcite to bude asi normalni, pac si na to uz dost lidi s accentem nebo scoupe stezovala, da se na to zvyknout ale kdyby to nedelalo tak bych byl fakt moc stastnej pac tocit to do 4tis znamena peknej rachot..
Napsal: 06 čer 2006, 08:09
od Vosy
Dík za vaše postřehy. Když jsem to kupoval, nechal jsem si udělat nový rozvody a vyměnit řemeny. Když jsem byl na technický, tak jsem prošel bez jakýhokoliv zásahu technika, říkal, že tak to má vypadat - přijet,změřit,odjet. Proto si nemyslím, že by byl problém někde u špatnýho pálení, nebo v nějaký vůli. Teď jsem měnil tlumiče a kupoval nový kola, tak je to slyšet víc. Asi mi nezbyde nic jinýho, než si na to zvyknout. A protože to je jediný "neduh", tak se s tím dá určitě žít....
Napsal: 06 čer 2006, 11:24
od black_sheep
ja premyslim o celkovym odhlucneni motoru, protoze pronika do kabiny vic nez je zdravo.. zezacatku mi to nevadilo a byl jsem naopak rad, ale uz me to celkem otravuje..
Napsal: 06 čer 2006, 11:29
od Vosy
.. to by možná nebylo špatný, ale nedovedu si dost dobře představit vymýšlet něco pod palubkou....
. Co se týče "plechařiny" v prostoru motoru, tak dejme tomu, ale jak se to bude chovat v těch teplotách ???
Napsal: 06 čer 2006, 12:02
od black_sheep
no samozrejme bych musel koupit nejakej material pro to urcenej. Asi staci neco nacpat za motor a na haubnu (zespoda) hlavne...
Napsal: 06 čer 2006, 12:19
od Vosy
Taky bych to řešil nacpáním "něčeho" ze strany motoru. Jestli něco vymyslíš, dej vědět....
Napsal: 06 čer 2006, 12:38
od Lukino
K odhlučnění motoru jen přidám svou zkušenost. Měl jsem ze spoda haubny nalepenou speciální tlumící hmotu s nehořlavým povrchem. Výsledek = naprd. V interiéru se hladina hluku nezměnila. Jediné co jsem pozoroval, že při zamykání alarmu nebylo tolik slyšet "štěkání" sirény
. Pokud do nějakého odhlučnění půjdete, dobře to zvažte. Já jsem vyhodil 1500,- za matroš ...
Napsal: 06 čer 2006, 12:54
od Vosy
Když se na chvilku odpoutám od "motoru" a juknu na "zadek" , tak se mě osobně moc nelíbí ten umělej papundekl, který je mezi kufrem a opěradlem zadní sedačky. Neřešil jste někdo i tuto záležitost?
Napsal: 06 čer 2006, 23:20
od ivan
Blacksheep má svý autíko zakletý to mu moc nevěřte!!!
To auto má ůdajně víc problému než Blacksheep sám osobně ve svým životě!!
Má zakletou žabku ve svým scupátku,snad se mu to taky jednou poštěstí!!
Ale až ho dá do kupy,tak nám to všem natře,teda Mě!!