Stránka 1 z 2

Rezonance motoru

Napsal: 05 čer 2006, 15:11
od Vosy
Zdar fandové Accentů. Nějaký čas se probírám různými tématy ve fóru a dospěl jsem ( konečně ) k závěru, že bych mohl taky troškou přispět, nebo se i něco důležitýho dozvědět. Mám Accenta 1.4 / 1995 asi 4 roky a jsem s ním nadmíru spokojenej. Některý poznatky z fóra jdou tak trochu mimo mě, protože je alespoň prozatím nemusím řešit. Čas ukáže... Chtěl bych se pro začátek někoho zeptat, jaké má zkušennosti s "drnčením" motoru při otáčkách kolem 2500/min. Jde o to, že při této rychlosti se mi ozývá od motoru nějaká rezonance. Jeden mechanik mi řekl, že může být vůle na klice, jiný, že jsou vymačkaný selenbloky na motoru. S autem jinak problémy nemám, ale tohle mi docela vadí. Je to jako by to chtělo buď o trošku víc otáček, nebo mírně povolit plyn. To pak ale musím jet něco málo pod 80. Budu moc rád, když mi někdo napíše svůj názor, nebo zkušennost. Dík Vosy

Napsal: 05 čer 2006, 18:12
od black_sheep
me to dela mezi 3750-4000tis, takze nekde od 110ti do 130ti je to strasnej kraval na petce :cry: takze me to nuti jet 100 nebo pak 140 :?

Napsal: 05 čer 2006, 19:17
od ivan
Já s tím to problém nemám žádný!!
Motor když běží mám mít nepatrné vibrace,to je normální!
Ale pokud motor běží a motor se třepe,tak je to buď vymačkanými silentbloky nebo hůř pálejí válce(špatné zapal.svíčky) nebo špatnou kompresí motoru(seštelovat vůle ventilů nebo vyměnit zdvihátka na ventily) a pak je další možnost vůle v pístním čepu na pístu!! :cry:
A pak třeba samotná klika je nevyvážená! :cry: Taky průser!! :shock: Většinou je to způsobeno mázlou šálou!! :cry: :wink:
Jo a zapoměl jsem na pístní kroužky!!(Tlaky) To taky dělá!! :wink:

Napsal: 05 čer 2006, 21:56
od black_sheep
ono ani nejde o vibrace jako takovy, spis se neco rozkmita co by melo bejt normalne utazeny a drnci to.. uz to dela dva roky mimochodem a bylo to na vsech moznejch testech a vsecko okay. Svicky meneny pravidelne, silenbloky - ze by? tlaky zmereny jako novy.. pistni cep dela jinej bordel, takovej cinkavej.. nevyvazena klika, a takovy veci to je znat na zvuku motoru, tenhle ma zdravej zvuk jen se proste neco rozvibruje kolem 3750-4000tis otacek.. premejslim neco se svodama? nebo takovej ten plechovej kryt? tezko rict vono se mi to nechce cely odpoledne turovat na miste do 4500otacek abych to zjistil.. :roll:

Napsal: 05 čer 2006, 22:10
od ivan
black_sheep píše:ono ani nejde o vibrace jako takovy, spis se neco rozkmita co by melo bejt normalne utazeny a drnci to.. uz to dela dva roky mimochodem a bylo to na vsech moznejch testech a vsecko okay. Svicky meneny pravidelne, silenbloky - ze by? tlaky zmereny jako novy.. pistni cep dela jinej bordel, takovej cinkavej.. nevyvazena klika, a takovy veci to je znat na zvuku motoru, tenhle ma zdravej zvuk jen se proste neco rozvibruje kolem 3750-4000tis otacek.. premejslim neco se svodama? nebo takovej ten plechovej kryt? tezko rict vono se mi to nechce cely odpoledne turovat na miste do 4500otacek abych to zjistil.. :roll:
Pokud máš na mysli toto kmitání,tak to je buď řemenice od kliky nebo od vodní pumpy!! :evil: Zažil jsem ze začátku když jsem dával motor do cajchu,že Mi tam něco kmitalo a nakonec to byla řemenice od vodní pumpy,špatně jsem jí tam usadil,podruhé jsem si na to dal pozor a rovnoměrně ji dotáhl,dodneška klídek!! 8) :wink:

Napsal: 05 čer 2006, 23:12
od black_sheep
hihi jenze rozvody mam taky komplet novy :lol: :P delalo to i predtim, i potom.. je to proste takovy.. ja nevim, asi jako kdyz se rozkmita nakej plech..

Napsal: 05 čer 2006, 23:13
od black_sheep
urcite to bude asi normalni, pac si na to uz dost lidi s accentem nebo scoupe stezovala, da se na to zvyknout ale kdyby to nedelalo tak bych byl fakt moc stastnej pac tocit to do 4tis znamena peknej rachot..

Napsal: 06 čer 2006, 08:09
od Vosy
Dík za vaše postřehy. Když jsem to kupoval, nechal jsem si udělat nový rozvody a vyměnit řemeny. Když jsem byl na technický, tak jsem prošel bez jakýhokoliv zásahu technika, říkal, že tak to má vypadat - přijet,změřit,odjet. Proto si nemyslím, že by byl problém někde u špatnýho pálení, nebo v nějaký vůli. Teď jsem měnil tlumiče a kupoval nový kola, tak je to slyšet víc. Asi mi nezbyde nic jinýho, než si na to zvyknout. A protože to je jediný "neduh", tak se s tím dá určitě žít.... :D

Napsal: 06 čer 2006, 11:24
od black_sheep
ja premyslim o celkovym odhlucneni motoru, protoze pronika do kabiny vic nez je zdravo.. zezacatku mi to nevadilo a byl jsem naopak rad, ale uz me to celkem otravuje.. :roll:

Napsal: 06 čer 2006, 11:29
od Vosy
.. to by možná nebylo špatný, ale nedovedu si dost dobře představit vymýšlet něco pod palubkou.... :( . Co se týče "plechařiny" v prostoru motoru, tak dejme tomu, ale jak se to bude chovat v těch teplotách ???

Napsal: 06 čer 2006, 12:02
od black_sheep
no samozrejme bych musel koupit nejakej material pro to urcenej. Asi staci neco nacpat za motor a na haubnu (zespoda) hlavne...

Napsal: 06 čer 2006, 12:19
od Vosy
Taky bych to řešil nacpáním "něčeho" ze strany motoru. Jestli něco vymyslíš, dej vědět.... :D

Napsal: 06 čer 2006, 12:38
od Lukino
K odhlučnění motoru jen přidám svou zkušenost. Měl jsem ze spoda haubny nalepenou speciální tlumící hmotu s nehořlavým povrchem. Výsledek = naprd. V interiéru se hladina hluku nezměnila. Jediné co jsem pozoroval, že při zamykání alarmu nebylo tolik slyšet "štěkání" sirény :lol: . Pokud do nějakého odhlučnění půjdete, dobře to zvažte. Já jsem vyhodil 1500,- za matroš ...

Napsal: 06 čer 2006, 12:54
od Vosy
Když se na chvilku odpoutám od "motoru" a juknu na "zadek" , tak se mě osobně moc nelíbí ten umělej papundekl, který je mezi kufrem a opěradlem zadní sedačky. Neřešil jste někdo i tuto záležitost?

Napsal: 06 čer 2006, 23:20
od ivan
Blacksheep má svý autíko zakletý to mu moc nevěřte!!! :o
To auto má ůdajně víc problému než Blacksheep sám osobně ve svým životě!! :lol: :lol:
Má zakletou žabku ve svým scupátku,snad se mu to taky jednou poštěstí!! :wink: Ale až ho dá do kupy,tak nám to všem natře,teda Mě!! 8)