Stránka 1 z 2

vysoký volnoběh

Napsal: 05 úno 2011, 15:34
od bobik
Moje sonata ma problem za studena vyleti otacky celkem vysoko tak na 2 000 coz mi delala i mazda ale po zahrati motoru zustavaj stat nekde kolem 1200. A pri zastaveni treba na semaforu jsou na 1500 a padaj na 1200 a tak po pul hodine kdy je motor plne zahraty spadnou na 900 a obcas pri staní s nastartovanym a plne zahratým motorem vyskoci o 200 otacek nahoru jen tak a pak zase spadnou. neni zapla klima jen ten motor a svetla. napadlo me ze to muze byt spatnou baterkou jelikoz je to auto z bazaru a baterky byvají vybité.
probýhal jsem temata a tento problem tu zatim nikdo nemel..

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 05 úno 2011, 23:32
od 8832
baterkou to nebude, to by si nenastartoval (neotocil starterom).
Neviem aky model sonaty mas, nic o tom si nenapisal.
Predbezne typujem cidlo vody pre motor alebo znecistenu skrtiacu klapku.
Co tak dat to napichnut na pocitac? (nech povie co sa mu nepaci).

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 06 úno 2011, 15:54
od bobik
je to 2.0 16V gls, příliš vybyta baterie muže spusobovat nerovnovahu v napeti na kterou reaguje motor zvyšenyma otackama ale spis mi šlo o to jestly nekdo zde neřešil podobny problem abych mohl jit najisto, ted je v servisu tak muzu stejne jenom prd ale pak to musim vyřešit

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 06 úno 2011, 22:56
od 8832
O tom ze prilis vybita bateria sposobuje zvysene otacky volnobehu pocujem prvy krat.
Ak je to specialita Hyundai tak sa nechám poučiť, uvidíme ci sa niekto ozve a podporí túto teoriu.
Dovtedy si ale budem stáť zatým že je to nezmysel.
Pokial viem tak RJ má informáciu o napätí batérie ale to sa okamžite po nastartovaní začne zvyšovať na 14V bez ohladu na odber, pretože alternátor je počítaný tak aby vzdy nad otáčkami 1000/min nareguloval približne 14,4V a každý studený benzinák má po starte volnobeh minimálne 1000/min.

A potom vybitá batéria nie je zlá batéria ale len vybitá a nie natolko vybitá aby nedodala 50-100A na startovanie.

Kdezto zlá batéria má trvale vysoký vnútorný odpor a teda nevie dodať dostatočný prúd na startovanie ani ked je plne nabitá, reps. menej ako plne nabitá najma v zimných mesiacoch.
Tým pádom aj odoberá malý nabíjací prúd ktorý alternátor absolútne nezaťaží takže ak by aj bola v Hyundai funkcia zvýšených otáčok pri vybitej batérii, nebol by to tvoj prípad.
Preto logicky tvoja batéria je o.k. a hladat v nej chybu nemá zmysel.

Doteraz je mi známe ze RJ motoru nastavuje otáčky najma podla teploty chladiacej kvapaliny. Cím RJ dostáva info od cidla teploty o nižšej teplote kvapaliny, tým vyžšie otáčky po nastartovaní nastaví a potom drží.
Iné je ak máš zaseknutú skrtiacu klapku alebo potenciometer, vtedy rj dostáva info ze po starte más stlacený plyn a preto aj podla toho nastaví otáčky. V zimných mesiacoch sa proti prípadnom primrznutí skrtiacej klapky používa vyhrievanie skrtiacej klapky napr. elektrickou spirálou. Toto je standardné vybavenie kazdého auta a netreba sa o to starat pokial to funguje.
Ale zaseknút sa môže aj tak ked je zalepená.
Takze ak sú otáčky vyžšie a nekolíšu (RJ sa ich nesnaží korigovat) tak si RJ mislí si že je teplota kvapaliny podstatne nižšia ako je skutočnosť, prípadne si myslí že más stlacený plyn, prípadne tretí prípad je ze RJ beží na núdzový režim (informáciu od nejakého zásadného čidla nedostáva mozno aj od teplotného) ale v tomto prípade RJ dá o sebe vediet rozvietením kontrolky motora po nastartovaní alebo pocas jazdy.
To je signál pre užívatela ze sa RJ nieco nepáči a po napichnutí na počítač si konkrétnu závadu vieme prečítať.
bobik píše:je to 2.0 16V gls, příliš vybyta baterie muže spusobovat nerovnovahu v napeti na kterou reaguje motor zvyšenyma otackama ale spis mi šlo o to jestly nekdo zde neřešil podobny problem abych mohl jit najisto, ted je v servisu tak muzu stejne jenom prd ale pak to musim vyřešit

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 07 úno 2011, 14:05
od Dodo
Myslí spíš to, že má něco s altíkem a tím pádem nemá řádné napětí a tak to ŘJ motoru kompenzuje zvýšením otáček.
To by vysvětlovalo to, že se vybíjí baterie. To by alespoň měla svítit kontrolka v palubce (dobíjení-baterie).
Mohla by to dělat i váha vzduchu (čidla měřící teplotu a tlak nasávaného vzduchu do motoru).

Je to jak věštění z kávové sedliny...
Dojdi si na diagnostiku.

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 07 úno 2011, 18:12
od 8832
Hej možne to je najma nasavaneho vzduchu. Ale myslim ze piseme do vzduchu je to uplny zaciatocnik a uz zlakol co vsetko to moze byt :)

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 10 úno 2011, 20:59
od bobik
takze moje otazka nebyla o tom kdy mam spatnou baterii a kdy ne ani o tom co je vlastne funkcí ridicí jednotky ale co ovlivnuje muj volnobeh.
Jde tu o to ze rídící jednotka vypočítává něco kolem milionu výpočtu za vteřinu a čistě velikost volnoběhu není podnícena pouze teplotou vody je tu ještě teplota oleje směs paliva a nebo zimní či letní počasí (tedy u novejsich vozidel) ma otazka byla jestly to tim muze byt protoze jsem se stim uz jednou setkal a trvalo nam to dlouho nez sme na to prisly ano tak proc to tu sem pisu asi pro to jestly se stim nekdo nesetkal a pak mi muze poradit bez nejakeho prodluzované
jinak ridici jednotka se neridi jen podle teploty vody ale nevim jestly to hyundai uz ma ale exsistuje vec jako vymenik tepla kde se kapaliny navzajem ohrivaj do toho vseho hraje prim uprava smesi ktera na to reauje clovek by se divil ale nejspolehlivejsi je bymetalová membrana a spoustu modernich vozidel je stale pouzivaj nebot je to neporuchove a spolehlive a traba nevim jestly to hyundai ma nebo ne mazda treba membranu mela , k autu jsem prisel nahodou a za dobrej peniz ale bohuzel o nem takrka nic nevim tak proto se tu ptam jinak precist si rozurku o tom jak ridici jednotka pracuje jsem cetl uz na ucnaku pred 4 roky takze to tu nejak nezapada do me otazky co mi to ovlivnuje volnobeh. dekuji za rady to s altikem stoji za kouknutí a s cidlem jsem už nejak pocital ale uvidi se az mi to vratí pak na to vlitnu jinak pro uzivatele 8832 zaciatocnika s tebe nedela otazka ale forma odpovedi, priste trocha ucti k druhým menší garazoví ego jinak par tipu jsi mi poslal dik

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 11 úno 2011, 09:08
od 8832
Čo mysliš tym "bimetalova membrana" ? Pokial myslíš bimetalovú pružinu automatického sytiča tak to si vedla (týka sa to len karburátorov čo už dávno prekonané).
Mam stale pocit že si začiatočník, pretože píšeš veľmi všeobecne.
Moj pohlad je očami software v RJ motora MPi.
Ak by sa niekto tu aj stretol s touto chybou, neznamená to že ty budes mať ten istý problém.
Vieš mám dojem, že to čo hovoria knihy na učnovke su včeobecne žvasty stare 20 a viac rokov - čest vynimkam majstrom ktorí držia krok s dobou.
Ak máš pocit že som namyslený, o.k. beriem.
Ale niesom ten čo ti povie že toto a toto máš vadné rovno od stola, bez rozmýšlania.
Môžem ti len načrtnúť celú problematiku očami autoelektrikára, ktorý si zoberie do ruky merár/osciloskop a merá. A tak ti hovorím meraj, problematiku už máš vysvetlenú...

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 13 úno 2011, 19:12
od bobik
Tak to opravdu nevim na jake skole jsi se ucil, nejspis to bylo nekde kde ste z okna koukaly na kravín a ucil vas nejakej pepa od vedle.
U nas na skole jsme si musely koupit ucebnice vlastní ale za to velmi profesionální kde jako mustr byla Skoda fabia a jine znacky mely sme specializovane pomucky a nadmiru zkusene ucitele chodily jsme na specializovane pracoviste ohledne diagnostik atd a o zvastech starych 20 let se nam jen snilo. Takze jak se to veme de tu jen o tom kde jsi se vyucil.
Ja nepotrebuji nacrtnout nějakej problem to je jako bych ti ja radil ze ti rozeberu mototr a vemu uchylkomery mikrometry a podobne abych přišel na to proč skače volnobech.
Tak jako tak tahle debata sem uz davno nepatri ja chtel jen poradit a misto toho se tu hadame jak mali kluci, bejt jizlivej a urazlivej umim bejt taky viz. prvni veta ale popravde me to uz nejak nudí a ani nejsem takovej typ. takze budto bud namyslenej jako jsi nebo se na to kruci vykašli a mezi nami všechno dobry. co ty na to???

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 16 úno 2011, 10:08
od Rudd
Když už tady diskutujete nad volnoběhem, tak bych se taky rád na něco zeptal. Manželka má Sonatu r.v.97
( 3.0 l V6 automat ) a poslední dobou ji vyskakují otáčky, při startu cca. na 2000 a to při zařazeném P - parking, když dáme D nebo R a stojím na brzdě, otáčky klesnou na cca. 1200. Až se motor zahřeje tyto hodnoty stále přetrhávají s tím, že např. při sjíždění kopce pustím plyn a auto pocukává - otáčky v nárazech kolísají v rozmezí 100 - 300 tj. 1200 až 1500 ot/min. Jakmile ale zase přidám cukání zmizí, dělá to jen na volnoběh. Jízda ve městě s těmito relativně vysokými otáčkami je na houby, aby to necukalo musím to na plynu lechtat a to zas jede dost rychle na městský provoz a nebo nepřidávat a hopsat v koloně jak zajíček. Nemáte tedy někdo nějakého tipa co by to mohlo být? Dík

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 07 bře 2011, 18:33
od luxid
Ahoj všem,
mám Sonatu Y-3 (´96), 2.0 benzín, 102kW a právě nedávno jsem vyměnil váhu vzduchu protože mně odskakovali otáčky ve volnoběhu (docela rychle, od 1000 do 1300). Po výměně všechno v porádku až do dneška (asi 300km po výměně), kdy to začalo znovu odskakovat z ničeho nic (jediné co mne napada, je že jsem šlápnoul na plyn při asi 1600 otáčkách a u další křižovatce jsem si všimnul toho odskakování). Teď nevím, jestli nemám nějaký jiný problem, který to způsobuje. Má někdo nějakou radu?

Omlouvám se, pokud jsem se netrefil do tématu.

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 07 bře 2011, 19:27
od Jirka186
a co takle krokovej moturek zkusit odpojit

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 07 bře 2011, 19:55
od bobik
děkuji za rady moc mi to pomohlo

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 08 bře 2011, 07:59
od luxid
Jelikož jsem laik tak tak nevím kde najdu ten krokový moturek...můžete mi někdo vysvětlit? Jinak dnes ráno dělalo to samé, akorát že přestalo když motor dosáhnul pracovní teplotu.
Předem děkuji!

Re: vysoký volnoběh

Napsal: 08 bře 2011, 20:05
od cecilek
Možná se ti jen hodně vytočil šroubek, co šteluje volnoběh. Za zkoušku nic nedáš. Utáhni ho a když ho budeš mít utáhnutýho, tak ho o jednu otočku šroubovákem povol, aby tam nějakej vzduch šel. Odpoj mínus pól na baterii, chvilku počkej a zase ho zapoj. Nastartuj a uvidíš, že si řídící jednotka načte nový informace a ty už jen až to budeš mít zahřátý, doladíš volnoběh na 85O otáček.
Zdar, zkus to...