Stránka 1 z 3

Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 06 úno 2011, 14:57
od Slavek8
Ahoj, dalši nesnadny boj s Hyundaji Santa Fe
když sem popisoval výměnu rozvodu tak sem si myslel že je to vrchol obtižnosti, no tak musim řict že vyměna silenbloku přičneho stabilizatoru byl taky slušny porod, 8 hodin prace a 2 blby gumy po 68 korunach
začalo to slabym poklepavanim ktere se pořad zesilovalo, začal sem to hledat, po pulhodinovem houpani auta z boku na bok a poslouchani odkud to jde sem myslel ze to snad ani neni v tom aute a ze mam halušky, nemoh sem nic zjistit, proste když sem to houpal u řidiče tak to slo od spolujezce kdyz sem houpal autem u spolujezce tak to slo jako od řidice, tak pak zacala houpat manzelka, a ja sem dal poslouchal, problem byl ze se to prenaselo tim pricnym stabilizatorom po celem podvozku. Nakonec sem to nasel na prave strane dirou o velikosti krabicky sirek sem posvitil na silenblok a videl jak ten stabilizator v nem lita nahoru dolu. Nasledovalo schaneni silenbloku. No a potom prace ktera se porovna k praci v dole, ty korejsky idioti davaj srouby ktery drzi silenblok ze zhora misto jako je u normalnch aut ze zdola, takze mista tam je tak na dva prsty a navic stejne se to neda sundat protoze se ten sroub opre o podlahu protoze je dlouhy 8cm. takze obe kola predni dolu, sundat obe tycky stabilizatora, rizeni ktery je na dvouch sroubach z pravy strany dolu, z levy strany pomocny drzak rizeni plus hadice od serva dolu, pak cely ram motoru sundat ktery stejne nejde vic jak 10 cm dolu, a pak zacina porod, z prave strany ockovym klicem 45st. neni mozny se tam dostat, racnou vubec ne, takze jedina zachrana je racnovy klic a to jeste tocite po 2 cm, z leve strany to bylo lepsi tam se prez dlouhy prodluzovak dalo nasadit racna a druhy sroub mala racna a zase tocite po centimetrech, sroub ktery ma 8 cm se vam zda ze ma kilometr sroubujete asi 10min, pritom pulka ho stejne nic nedrzi je prilis dlouhy. Kdyz jsem to skladal spatky tak sem ty srouby projel zavitovym ockem a namazal pak aspon to slo trochu zasroubovat rukou. Jinak uz nikdy nemenit silenbloky, NIKDY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A kdyz jo tak rovnou oba i kdyz klepe jen jeden :mrgreen: :mrgreen:

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 06 úno 2011, 17:29
od carre1
Nevím co jsi tam hledal pod tím autem 8 hodin výměna na 30 min a to počítám i se zvednutím na hever a sundání obou kol!!!!!!! :P

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 06 úno 2011, 19:37
od Brouzdal

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 06 úno 2011, 19:50
od carre1
Brouzdal: Nevím jak je ten mehanik zručný ale jak to popisujete tak to vypadá jak když jste dělali GO celé nápravy! Opravdu to na zvedáku trvá 30 min je pravda musí být spec.nářadí! :lol: =D>

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 09:46
od Brouzdal
@carre1
šikovnej je hodně - jen nám nešel povolit snad ani jeden šroub , který jsme potřebovali - korejci nic nemažou a po osmi letech to takhle vypadá. Nářadí - klasické gola sady. Jinak ten kamarád dělá jen koncern WW , takže jsme museli nejdřív přijít na to , jak do toho. A všechno v leže.

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 20:28
od Slavek8
carre1 - no tak kdyz vsecko ti jde tak rychle nechces mi vymenit spojku????
v Usti v hyundaji mi rekli ze je to prace na 2 az 3 hodiny a to maji navod kde je to detajlne po krokach popsano a porat na tech autach delaj takze pro ne nic novyho i presto, me do poradniku napsali az za tyden, pochybuju ze by to nekdo udelal za 30 minut, 30 minut by ti tervalo jen sundani 24sroubu co je treba sundat.
Schvalne za jak dlouho by podle tebe trvala vymena rozvodu, treba sem se tam zbytecne u toho auta flakal????????

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 21:44
od carre1
Já jsem ale neřekl že udělám spojku za 30 min a rozvody na santu se dělaj blbě to máš pravdu!

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 21:50
od miooo
rozvody som robil sam a trvalo mi to tak pol dna...
tie silenbloky ma cakaju ale ked si predstavim co je s tym prace tak sa mi nechce...
verim ze to bude min na pol dna...

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 22:06
od carre1
jestli chceš poradím ti kup si otočnou malou ráčnu a jde to samo! :D

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 22:14
od miooo
to mam :mrgreen:

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 23:02
od miooo
ked tak hladam tak narazim na toto...
http://translate.google.sk/translate?hl ... rmd%3Divns
vsimnite si ze je prepoleny...
to asi koly montazi :-k

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 07 úno 2011, 23:08
od miooo
taka otazka?
ked si dal von stary silenblok bol v kuse alebo deleny???

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 08 úno 2011, 15:02
od Slavek8
Jo byl puleny. Ja sem obednaval originaly a jeden me stal 68korun. Na tom sacku je hyundai-kia

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 08 úno 2011, 15:04
od miooo
tak potom to netreba cele rozoberat :-k

Re: Výměna silenbloku přičného stabilizatoru

Napsal: 09 úno 2011, 22:55
od Brouzdal
Nevim , no , půlený je to možná , aby se nemusely schazovat tyčky stabilizátoru..... asi. Jen mi nejde do hlavy , jak se tam "carre1" s tou otočnou ráčnou dostal , když jsou tam asi tři cenťáky volna mezi šroubama a tunelem nápravnice , šrouby jsou cca 60mm dlouhý a jsou otočený hlavou právě do toho tunelu a ne na druhou stranu k motoru a převodovce , kde je místa dost............. My jsme to povolovali a utahovali přes klouby , co jsou v gola-sadách a museli jsme to mít svěšené , fakt se tam nedalo jinak dostat - teda alespoň nám to jinak nešlo.

edit: teď mi došlo - jestli nejsou ty gumy půlený proto , že stabilizační tyč je na obou koncích zploštělá , aby v ní mohly být díry na klouby tyček stabilizátoru. No a jak je zploštělá , tak má na těch koncích větší průměr , přes který by se ty nový gumy při přetahování zkur...y .